Vraag

Google assistant op Move installeren

  • 7 June 2023
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Ik krijg de Google Assistant niet geïnstalleerd op de Sonos Move. Het begin van de installatie verloopt goed.De verbinding met het netwerk wordt gemaakt en alles werkt. Ik kan muziekdiensten toevoegen en beluisteren maar bij de stem heb ik alleen de keuze om Sonos Voice Control te installeren, dus geen Google Assistant of Alexa. In de Google Home app wordt de Sonos ook herkent en kan ik o.a. het volume veranderen. Weet iemand wat ik verkeerd doe of over het hoofd zie.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Vespasianus . Welkom op de Sonos Community!

In principe zou je Google Assistant gewoon moeten zijn in dat overzicht. De enige reden waarom hij niet zichtbaar zou zijn is dat je Sonos account staat ingesteld op een adres in een land waar Google Assistant niet wordt ondersteund. Dan ga je hem inderdaad niet zien staan onder “spraak assistent toevoegen”.

Controleer dus op welk land je Sonos account is ingesteld en wijzig dit naar een supported region.

Hoi Dari W,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb het voor mekaar. In eerste instantie had ik in de app naar de landinstellingen gezocht maar kon niks vinden. Verkeerd begrepen. Toen op de site van Sonos ingelogd en bij Profiel stond alles op United States. Gegevens veranderd naar mijn eigen adresgegevens en klaar was Kees. Dank je wel om me op het goede spoor te zetten