Beantwoord

Hey google speel radio538 werkt niet

  • 22 June 2023
  • 14 reacties
  • 365 Bekeken

Hey google speel radio538 werkt niet.

Sonos (google)reageert met

Prima ikspeel radio 538 af via tunein.

Vervolgens de volgende stem: unfortunately this is not availble on stingray radio. (only available in CANADA)

????

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 4 July 2023, 21:26

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7

Het lijkt erop dat je Google hebt verbonden met Stingray, in plaats van de standaard TuneIn (als je niks instelt)? Wat gebeurt er als je zegt “speel Radio538 via TuneIn”?

Krijg dan dezelfde fout.

vreemde is als ik hetzelfde doe met Veronica of Q-Music, het wel goed werkt.

alleen radio538 krijg ik niet aan de gang met Google home.

wel handmatig vanuit Sonos app.

Ik heb precies hetzelfde met de move en ook enkel met 538.

Reputatie 7

En als je "Speel Radio 538 Amsterdam” zegt?

Hey, Dan werkt het wel.

vreemd..

ook vreemd dat de dame van Google hetzelfde zegt, maar dan wel goed afspeelt 😄

in elk geval kunnen we 538 weer laten starten met spraak besturing.

thnx.

GroetJus 

Reputatie 7

Google laat de opdrachten die via Sonos lopen over een andere server. Dat gaat (toevallig) minder goed dan op devices van Google zelf……

Zie ook de discussie over de bevestiging met een zin vs de bevestiging met een toon bijvoorbeeld.

Dat is inderdaad wat het lijkt. Wel jammer dat het meestal goed gaat en dan ineens weer niet. Blijft je bezighouden die IOT devices. 😄

Thnx!

GroetJus

Reputatie 7

Klopt. Soms veranderen er ook zaken, zonder aankondiging. Zo maakt Sonos sinds kort opeens onderscheid tussen Hue lampen en stopcontacten bij de bevestiging: “Ik zet twee lampen uit”, “Ik zet twee stopcontacten uit” of “Ik zet twee apparaten uit” (die laatste in een kamer waar én een stopcontact én een lamp staan).

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft toch een vreemd fenomeen. De trend is dat we steeds meer met onze vrienden appen, maar tegen apparaten willen we maar praten. 
Vroeger werden we kwaad wanneer we van onze vrienden niets hoorden, nu worden we boos als een apparaat niet reageert.

Laten we gewoon weer teruggaan……. Praten met onze vrienden en verzoeken intypen voor onze apparaten. Uit ervaring kan ik zeggen dat dat uitstekend werkt en zelden voor frustraties zorgt.

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb de Hue lampen oorlog opgegeven. In de meterkast een bridge opgehangen. In de garage en hal hangen bewegingssensoren. In de woonkamer toch maar weer een draadloze afstandsbediening gekocht. En de buitenverlichting gaat op vaste tijden aan en uit.

Reputatie 7

Beetje off topic, maar volgens mij hoeft het feit dat je af en toe mondelinge opdracht via Sonos aan Philips Hue geeft niet uit te sluiten dat je niet ook met je vrienden praat. Deze combinatie bevalt mij wél prima.

Ik heb Hue altijd heel gebruikersvriendelijk gevonden. Werkt ook prima met sensors (buitenlicht en hal/overloop) en voice/drukknoppen (huis- en eetkamer en studeerkamer en de kamers van de kids. Met de sensoren bepaalt de hoeveelheid licht wanneer de lampen aan gaan - ze gaan op vaste tijden weer uit. Nooit “oorlog” met het systeem gehad…..

En als je "Speel Radio 538 Amsterdam” zegt?

Mooi, dit werkt !! Ook voor Qmusic. En “BNR Radio” geeft je BNR.
 

Weet je misschien ook welke toevoeging voor Sky Radio werkt? Vanalles geprobeerd maar geen succes tot nu toe. 

Reputatie 5
Badge +3

Je kan proberen om de radio frequentie erbij te benoemen speel Skyradio 101.0

 

Reputatie 7

Sky Radio zit in Hilversum?