Beantwoord

Speel Radio 10

  • 2 June 2023
  • 11 reacties
  • 248 Bekeken

Nu kan ik eindelijk s’morgens weer tegen mijn Sonos zeggen naar welke radio zender ik wil luisteren. Krijg ik één of andere Spaanse zender als ik naar Radio 10 vraagt. Dit zijn in mijn ogen kleine probleempjes, kan dat nou niet opgelost worden. Bay the way, mijn Google Nest heeft er geen last van dus het is echt een Sonos probleem.

icon

Beste antwoord door Dari W 2 June 2023, 13:54

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat heb ik nu ook iedere keer wanneer ik mijn vrouw om een ontbijt vraag, dan krijg ik de vuilniszak in mijn handen geduwd. 
 

Zonder gekheid, wat is de precieze opdracht die je geeft? Wellicht moet je die anders formuleren. De nest kan je voor spraak niet vergelijken met de Sonos. De laatste is heel wat beperkter in zijn aansturing. 

Reputatie 7

Het is wel typisch voor Google op Sonos, inderdaad. Radio 2 heeft hetzelfde. Daaruit kun je echter niet afleiden dat de schuld daarvoor ook bij Sonos ligt. Alles loopt via de servers van Google, dat ervoor lijkt te kiezen zijn eigen gebruikers een betere kwaliteit te bieden….. 

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Kevron ,

Welkom op de Sonos Community!

Dit is een bekend probleem waar wij inderdaad niet zoveel aan kunnen doen gezien deze service zoals @106rallye zegt volledig volgens de servers van Google loopt. Zij verwerken het signaal en geven terug aan de Sonos speaker welke zender moet worden uitgevoerd.

Het enige wat je kan proberen is specifieker te zijn in je commando’s, vaak wil dit beter werken.

Zeg bijvoorbeeld:

“ Hey Google, speel radio 10 gold af” 

of “ Hey Google, speel radio 10 Nederland af” 

Dat het altijd en perfect werkt kan ik niet beloven maar uit ervaring blijkt dit in ieder geval beter te gaan.

Uit het antwoord op te maken wordt er dus ook niets aan gedaan. Jammer had wel wat meer verwacht. Vind het een beetje arrogant, niets aan problemen doen maar wel de prijzen steevast verhogen, “omdat je het als merk het zo goed voor elkaar heb”.

Reputatie 5
Badge +3

Uit het antwoord is op te maken dat ze er niets aan kunnen doen..

Uit het antwoord is op te maken dat ze er niets aan kunnen doen..

Dit maakt het alleen nog maar erger. Adverteren met Google assistent wat niet goed werkt en het probleem niet op kunnen lossen.

Ik geloof, zeker in deze tijd “KAN NIET BESTAAT NIET”

Reputatie 7

Al bij Google geklaagd?

Al bij Google geklaagd?

Ik geloof niet dat Google, Sonos speakers verkoopt en ze hebben ook geen reclame gemaakt. Zullen we het even simpel houden. Als Sonos adverteert met geweldige speakers met Google assistent geloof ik dat je wel mag aannemen dat het dan ook werkt. Mag ik er op wijzen dat de goedkopere Xiaomi speakers €39, MET GOOGLE ASSISTENT wel perfect werken. En kom nou niet met het antwoord, dan moet je Xiaomi speakers moeten nemen, want daar ik het nu te laat voor. Als ik dit geweten had had ik dat ook beter kunnen doen. 

Reputatie 5
Badge +3

Er staan op dit forum meerdere tips waar je misschien iets aan hebt. Soms helpt het om de vraag iets anders te stellen aan de speaker of de frequentie van de zender te noemen. De hele manier van stembediening is natuurlijk een leuke toevoeging maar kan soms lastig zijn, hopelijk heb je wat aan die tips en kun je blijven genieten van deze mooie speakers. En anders Marktplaats!

Reputatie 7

Laten we het even simpel houden. Je hebt de voorwaarden van Sonos en Google geaccepteerd en die geven je nauwelijks rechten. Juridisch is dat “jammer dan”. Daarbij: in principe werkt het ondanks dit soort foutjes, best OK. Technisch is het als gezegd Google die dit fout doet, dus ben je bij Sonos aan het verkeerde adres. Daarbij zou het best goed zijn dat Sonos een bij Google zou klagen over deze toch enigszins tweederangs behandeling, maar wie zegt dat ze dat niet hebben gedaan? Beide firma’s hebben echter wel op hoog niveau een beetje ruzie….

In andere topics wordt aangeraden om de zender bij Google als favoriet in te stellen en dan te vragen om “mijn favoriete zender”. Oplossing? Nee. Werkt het? Ja.

Heb hier, sinds kort zelfde probleem. Als ik, via voice, aangeeft te willen luisteren naar WDR4 (mijn favoriete oldies zender) krijg ik netjes de terugkopelling “Ok, ik speel WDR4 af via Tune-in” maar dan kom ik in de bekende reclameloop van Tune-in terecht. Opvallend; zie wel een icoon van een Amerikaans Country station dat (toevallig?) blijkbaar op dezelfde frequentie uitzendt als WDR4, namelijk 93.9. Overigens wordt deze zender NIET afgespeeld, maar verschijnt alleen het icoontje ervan in de display.
Vandaag al SONOS gebeld maar zij proberen wel te helpen (verwijderen van Google Assistent en opnieuw installeren, maar helaas…..

Overigens werkt inschakelen zender via app gewoon perfect...

Benieuwd of iemand dit probleem oplost….