Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Goedemorgen, Ik heb gemerkt als ik luister op hoogste kwaliteit dat sommige playlisten soms stoppen of nummers overslaan. Zijn er meer mensen die dat hebben?Nu heb ik in Spotify de kwaliteit weer naar 320 KB/s gezet maar de Sonos app blijft Lossless aangeven.
Hallo allemaal,Vandaag contact gehad met Sonos ondersteuning omdat ik de laatste tijd problemen ervaar met mijn Sonos-opstelling in combinatie met mijn Telenet 360-router en pods.Volgens Sonos zouden die pods eigenlijk wifi-versterkers zijn, en dat Sonos problemen kan hebben met versterkers of powerline-toestellen. Hun advies was om over te stappen op een echt mesh-systeem, omdat dat stabieler werkt met Sonos.Huidige opstelling: Sonos Arc bekabeld aangesloten op een switch 2x Sonos Five, 2x Sonos One, Sub, en 2x One (surround) draadloos verbonden Probleem: Wanneer ik in de Sonos-app bij de Arc “wifi inschakelen” activeer, beginnen alle boxen te stotteren of vallen ze weg. Wanneer ik wifi op de Arc uitschakel, speelt alles perfect, maar niet alles loopt synchroon en ik kan mijn Sonos Ace koptelefoon niet gebruiken, want daarvoor moet de wifi van de Arc aanstaan. Dit probleem is pas enkele maanden geleden begonnen, terwijl er niets aan mijn netwerk of Sonos-opstelling gewijzigd is.
Vanochtend probleem met netwerkkoppeling ervaren. Master unit (500) en een one sl terg in netwerk gekoppeld. Derde apparaat (2de One SL) levert probleem. Forced reboot levert ook niets op. Enkel groen knipperlicht blijft.
Sinds enige tijd krijg ik een van mijn twee play5 gen1 spelers niet meer aangesloten op mijn systeem. Inmiddels wel op fabrieksinstellingen gezet. Als ik hem wil installeren herkent het systeem het apparaat wel. Als ik dan de gevraagde knoppen indruk zou er een klok moeten klinken die hoor ik echter nooit… Daarna loop ik vast. Ook al een keer via ethernet kabel geprobeerd.ik heb nog wel een bridge geïnstalleerd. Daarom werkt mijn systeem prima. Maar ik lees in sommige berichten dat je niet beter kunt verwijderen? Ben een beetje bang dat hele systeem dan moeilijk gaat doen….
Ik heb een ordinale standaard met de era 300 erop. Echter hoe krijg je de stroomkabel en netwerkkabel netjes weg gewerkt?
Got a Play 1 speaker, did a reset. The S1 app will find the speaker and says I can use the S2 app or downgrade the speaker.The S2 says it can’t find the speaker. The light is flashing green and I do see the Sonos WiFi.I’m using the app on a iPhone 14. What could be the problem?In the app I go to system settings - switch system - install new system.
Sonos 5 valt regelmatig even weg terwijl andere sonos 5 en sonos 3 (4 stuks) niet wegvallen als ook de sub en soundbar het blijven doen. Heb de sonos 5 paar ook al eens omgewisseld maar dezelfde speaker blijft wegvallen
Hallo, wij zijn net verhuisd en nu willen we de sonos weer aansluit en op de tv echter krijgen we daar geen geluid uit. Kan iemand ons helpen? We zijn ook overgestapt van KPN naar Ziggo.
Hallo,Ik heb een paar Era 300's in stereo.Op het moment als ik een ander nummer wil afspelen loopt op de ene speaker het oude nummer nog door en op de andere speaker begint het nieuwe nummer erdoor te spelen.Wat gaat hier mis. Internet is goed, er is ook een wifi versterker. Ik stream via de spotify app.Ik heb de speakers al een keer op nieuw gekoppeld maar het probleem blijft. Groeten, Ben
Ik krijg steeds fout 27 op het einde van een manuele update. De beide Sonos speakers en mijn gsm zitten in het zelfde wifi netwerk
Hallo,Ik heb zaterdag een one probleemloos kunnen toevoegen. Echter na een halfuur kwam er geen geluid meer uit en knipperde het lampje rood. Ik heb deze dan geprobeerd terug toe te voegen na reset van de speaker maar dit lukt niet. Laat ik zeggen de speaker is wel toegevoegd maar wanneer ik op de volumetoets duw hoor ik enkel een zeer stil tikgeluidje en verder niets. Er komt ook geen geluid meer uit de one.De speaker is wifi toegevoegd, niets aan router of wifi aangepast (de andere 2 ones, beam en sub werken nog normaal). Enkel de beam is verbonden met een netwerkkabel. Iemand een idee hoe dit komt? Bij het opnieuw toevoegen van de speaker komt er ook geen “ping” geluid uit de speaker om deze te koppelen. Uiteindelijk gaat deze wel verder met de installatie en wit lampje brandt op de one. Ik zie de speaker ook in mijn app, maar dus geen muziek uit de one.Mvg,
Ik heb een Sonos One en Sonos 5 in één kamer, verbonden met mijn thuis Wifi netwerk, en bediend via iPhone en iPad ( allebei laatste iOS, Sonos 2 app).De app “verliest” vaak de link met de Sonos-installatie: soms kan ik muziek opstarten, en als ik dan enkele minuten later via de app het volume wil aanpassen krijg ik de foutmelding “Niet verbonden” en “Geen producten gevonden op het netwerk”. De iPhone of iPad is zelfs niet bewogen. Soms kan ik wat later wél via iPhone/iPad verder.Trouwens kan ik het systeem dan ook niet via mijn laptop Windows 10 bereiken, wat normaal wél kan.
goedemorgen allemaal, ik heb allemaal nog gen1 producten op de S1 controller en dat werkt in principe super goed. woonkamer met playbar, sub en 2 play3 als surround is stabiel en werkt altijd. 2 play5's daar valt de linker speaker geregeld uit en komt dan weer op (deze staat het dichtste bij de router trouwens). ik denk dat het niets te maken heeft met de router de koppeling met de router etc… is daar nu een oplossing voor… ik krijg die niet gevonden in alle conversaties die op het internet staan. valt ook weg met spotify, tune in en ook met mijn eigen mediabibliotheek (wav en mp3). dan de compatabiliteit van de S2 controller, kan het nu of niet… deze vraag is niet zo van belang aangezien ik (nog) geen mix van gen2 producten heb en het werkt op bovenstaand issue na helemaal goed. ik zou het fijn vinden als er een duidelijk antwoord komt over beide vragen. groetjes, william
Vanwege een aantrekkelijke upgrade korting en de verkoop van mijn rear speakers en Beam Gen 2 overgestapt naar de Arc Ultra voor bijna niks en ik moet zeggen… ik was niet echt onder de indruk in het begin. Installatie ging vlekkeloos.. geluid was echter niet optimaal.. dun, plat en de bas was nauwelijks aanwezig. Uit ervaring weet ik dat speakers wat tijd nodig hebben om in te spelen en ook moeten je oren altijd wennen aan iets nieuws want je gaat automatisch vergelijken met wat je had. Trueplay (advanced) gebruikt maar gek genoeg werd het er niet beter op. Ik heb het wat tijd gegeven en ik moet zeggen dat het in een tijdsbestek van een week behoorlijk verbeterd is. De voordelen zijn beter naar voren gekomen, strakke bas, uitstekende dialogen (ook in de app in te stellen) geluidsbeeld is behoorlijk breed en ook de hoogte speakers zijn duidelijk hoorbaar bij Atmos films. Trueplay advanced blijft echter een dingetje.. ik hoor op geen enkele manier een verbetering als ik Trueplay advance
Ik ben overgestapt van een ARC naar een ARC Ultra en heb natuurlijk de bijbehorende installatie procedures moeten doorlopen. Dit ging allemaal voortreffelijk en super gemakkelijk.Ik heb er twee maal de One aan hangen als achterspeakers, die moeten natuurlijk overgezet worden naar de nieuwe Arc Ultra, ook dit was peanuts. Waarom schrijf ik dit? Om aan te geven dat het allemaal perfect verlopen is en een positieve noot ook wel eens fijn is.
Een van de Sonos one doet helemaal niets meer. Herstarten met “oneindig “ teken helpt niet. Heeft iemand een andere truc ?
Hallo,Ik heb 2 Era 100 speakers staan als stereoset i.c.m. een Sub. Om het allemaal zo stabiel mogelijk te laten functioneren wil ik de linker speaker bekabeld aansluiten op de router die daar in de buurt staat d.m.v. de combo adapter. En zal dat ook gebruiken voor de platenspeler.M’n vraag is of dit aan te raden is. Zal het goed functioneren? Heeft het meerwaarde? Is 1 van de 2 bekabeld op de router oké of moeten beide Era’s hiervoor bekabeld zijn? Ik kon het antwoord niet vinden dus vandaar deze vraag hier. Schaf ik de normale line-in adapter aan of de combo.Misschien relevant voor het verhaal: Er staan One speakers verspreid door het huis en deze werken met SonosNet via de Boost die op de router aangesloten zit. Ik begreep dat de Era’s niet met SonosNet werken.Ik hoor graag van jullie
Ik ben de fiere eigenaar van 5x een Sonos Play:1 dus ik was er vroeg bij. Helaas evolueert dit zodanig vlug dat er problemen opduiken. Dit is jammer! Eerst en vooral is het zeer negatief dat er geen AirPlay mogelijk is. Waarom kan dit niet geregeld worden? Het blijft Wi-Fi dus het is vreemd dat het niet haalbaar is anno 2025. / De connectie geeft regelmatig problemen. Dit resulteert in een slecht geluid. In de keuken hoor ik bij wijze van spreken het eerste woord van de zin van een lied en een halve seconde later hoor ik die pas in de living. De verbinding is nochtans sterk genoeg want ik heb Telenet 360° Pods op verschillende plaatsen. Om de x-aantal dagen moet ik mijn netwerk resetten om dit te verhelpen. De boxen die vertraging geven zitten nochtans dezelfde Pod./ Wat betreft het luisteren naar Sonos Radio is dit eveneens rampzalig. Er zit een vertraging op van enkele minuten dus deelnemen aan een wedstrijd bijvoorbeeld is al onmogelijk. Radio 1, Willy, Studio Brussel, enz./ De App
Is er een switch waarop ik de TV uitgang e-ARC en de optisch uitgang van mijn KPN TV+ box mbv het meegeleverd optical naar HDMI kan aansluiten en een HDMI e-ARC vervolgens op de Sonos BEAM gen 2? Op die wijze kan ik het geluid vanuit de KPN TV+ box luisteren zónder de tv aan te hoeven zetten.
Wij hebben een nieuwe Samsung TV zonder optische uitgang, we hebben nu een kastje ertussen maar kunnen de afstandsbediening nu niet meer gebruiken? Weet iemand een HDMI ARC Audio Extractor naar optische ingang met de mogelijk om wel audio via de afstandsbediening te regelen? Volgens mij heet dat CEC?
Kan ik mijn oude sub nog steeds gebruiken in combinatie met 2x ERA 300’s en deze in pair zetten incl SUB? Of moet ik ook overstappen naar een nieuwe Sub?
Na het installeren van een nieuwe router probeer ik de twee One speakers opnieuw te koppelen. (gen 1 of 2). De een speelt eindelijk maar de ander laat geen audio pin horen in het proces van het toevoegen van een nieuwe speaker. Hoe kan ik deze alsnog toevoegen??
Sinds de laatste S1 software update, maakt mijn Play:5 Gen 1 gedurende ongeveer 1 uur nadat ik muziek opzet een erg storend, krakend geluid, een beetje te vergelijken met een oude computermodem die opstart. Na ongeveer een uur spelen, verdwijnt het storende gekraak grotendeels, maar soms hoor je nog wat getik uit de luidspreker.Mijn overige luidsprekers (Play:5 Gen 2, Play:3, Beam en Move) spelen normaal, dus zonder vervelende kraak. Ik gebruik een Sonos Bridge (eigen netwerk Sonos), die verbonden is met mijn wifi-router.Ik heb de Play:5 Gen 1 luidspreker al meermaals uit het stopcontact verwijderd en opnieuw aangezet, maar het krakende geluid verdwijnt niet. Wat kan/moet ik doen om dit probleem te verhelpen?
Ik ga verhuizen en de situatie gaat dus veranderen. Ik heb nu een configuratie bestaande uit: Sonos ARC, Mini Sub en 2 Sonos One als surround speakers.Ik wil in m’n nieuwe huis enkel 2 ERA 300 op een standaard hebben, omdat ik dat bijzonder mooi vind en ik de kanaalscheiding uit m’n ARC wat minder vind. Voor een subwoofer is er in het appartement eigenlijk geen plaats omdat dit de buren wel eens erg zou kunnen vervelen.Een ander voordeel is dat de ERA 300 BlueTooth ondersteund als mede de mogelijkheid om een CD speler aan te sluiten.Hoe zijn de meningen hierover?
Beste forumleden, ik heb al één en ander gelezen over het al dan niet aansluiten van de Five op een ethernetkabel. Keuze gemaakt om dit te gaan doen echter een praktisch probleem. Er komt maar één kabel binnen waar ik deze nodig heb en niet de ruimte om er één bij te leggen. Aan deze aansluiting staat echter mijn TV (Zyxel en Odido setupbox). Heeft iemand ervaring met een splitter ertussen zodat er ruimte is voor de Five? Thanks, Frank
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.