Skip to main content
Antwoord

2 vragen: gen1 producten compatible met S2 en wegvallen van stereopaar play5 gen1.

• October 17, 2025
  • 8 reacties
  • 68 Bekeken

goedemorgen allemaal,

ik heb allemaal nog gen1 producten op de S1 controller en dat werkt in principe super goed. woonkamer met playbar, sub en 2 play3 als surround is stabiel en werkt altijd. 2 play5's daar valt de linker speaker geregeld uit en komt dan weer op (deze staat het dichtste bij de router trouwens). ik denk dat het niets te maken heeft met de router de koppeling met de router etc… is daar nu een oplossing voor… ik krijg die niet gevonden in alle conversaties die op het internet staan. valt ook weg met spotify, tune in en ook met mijn eigen mediabibliotheek (wav en mp3).

dan de compatabiliteit van de S2 controller, kan het nu of niet… deze vraag is niet zo van belang aangezien ik (nog) geen mix van gen2 producten heb en het werkt op bovenstaand issue na helemaal goed.

ik zou het fijn vinden als er een duidelijk antwoord komt over beide vragen.

groetjes,

william

Beste antwoord door 106rallye

Met betrekking tot je S1/S2-vraag. Als je Play 5's inderdaad Gen 1 zijn, dan zijn dat de enige speakers die niet naar S2 kunnen, de rest wel. Zie Compatibiliteit Sonos-appversie | Sonos

zijn alle nieuwe producten compatible met S1? 

Nee, juist niet. De nieuwste producten zijn alleen S2. Dat zou op die pagina te vinden moeten zijn…….

Ik weet niet wie je met “jullie” bedoelt. Sonos? Beide reageerders zijn gewoon gebruikers net als jij. Als je een reactie op je diagnose wilt moet je even bellen met Sonos. Ik zou die diagnosenummers even verwijderen van het forum als ik jou was. Daar schijnt herleidbare info over je zelf te kunnen staan. Anders ​@Astrid L even vragen of zij dat kan.

8 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 17, 2025

De makkelijkste weg is om een diagnose te maken op het moment dat het probleem zich openbaart. Vervolgens telefonisch contact opnemen met sonos zodat zij je diagnose kunnen uitlezen.

Niemand binnen dit forum kan zien wat er binnen je netwerk gebeurt en of er bijvoorbeeld verstoringen vanuit buren o.i.d. voorkomen. Je netwerk kan ogenschijnlijk prima zijn, maar Sonos kan best gevoelig zijn.

106rallye
  • October 17, 2025

Met betrekking tot je S1/S2-vraag. Als je Play 5's inderdaad Gen 1 zijn, dan zijn dat de enige speakers die niet naar S2 kunnen, de rest wel. Zie Compatibiliteit Sonos-appversie | Sonos

• Auteur
  • Novice
  • October 17, 2025

als extra aanvulling wil ik zeggen dat ik het stereopaar heb omgeruild, fysiek, dus links op rechts en andersom.

het probleem blijft op dezelfde speaker van kracht… 

en na het opnieuw koppelen van het stereopaar en true tuning van het stereopaar verschuift het probleem van de speaker weer naar de links (dus dichtste bij de router)..

audiocompressie staat op auto etc… alles gedaan en ligt dus ook niet aan de speaker… ligt aan de koppeling van het paar… de master is de rechter volgens mij (want als je moet koppelen wordt gevraagd of de linker wordt toegevoegd… die was anders nu)

• Auteur
  • Novice
  • October 17, 2025

• Auteur
  • Novice
  • October 17, 2025

en als kersje op de taart…. diagnostische informatie gestuurd naar jullie : Het bevestigingsnummer is: 1955098591. dit is tijdens het afspelen van spotify en de linker was uitgevallen.

nu ben ik erg benieuwd …. 

succes

• Auteur
  • Novice
  • October 17, 2025

De makkelijkste weg is om een diagnose te maken op het moment dat het probleem zich openbaart. Vervolgens telefonisch contact opnemen met sonos zodat zij je diagnose kunnen uitlezen.

Niemand binnen dit forum kan zien wat er binnen je netwerk gebeurt en of er bijvoorbeeld verstoringen vanuit buren o.i.d. voorkomen. Je netwerk kan ogenschijnlijk prima zijn, maar Sonos kan best gevoelig zijn.

ik heb de diagnostische informatie opgestuurd. Het bevestigingsnummer is: (verwijderd door moderator). dit was tijdens afspelen van spotify en de linker speaker viel uit.

106rallye
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Nee, juist niet. De nieuwste producten zijn alleen S2. Dat zou op die pagina te vinden moeten zijn…….

Ik weet niet wie je met “jullie” bedoelt. Sonos? Beide reageerders zijn gewoon gebruikers net als jij. Als je een reactie op je diagnose wilt moet je even bellen met Sonos. Ik zou die diagnosenummers even verwijderen van het forum als ik jou was. Daar schijnt herleidbare info over je zelf te kunnen staan. Anders ​@Astrid L even vragen of zij dat kan.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 17, 2025

Je zult moeten bellen met Sonos om je diagnose te laten uitlezen. Hier vindt je alleen medegebruikers van Sonos.