Ik ben de fiere eigenaar van 5x een Sonos Play:1 dus ik was er vroeg bij. Helaas evolueert dit zodanig vlug dat er problemen opduiken. Dit is jammer! Eerst en vooral is het zeer negatief dat er geen AirPlay mogelijk is. Waarom kan dit niet geregeld worden? Het blijft Wi-Fi dus het is vreemd dat het niet haalbaar is anno 2025.
/ De connectie geeft regelmatig problemen. Dit resulteert in een slecht geluid. In de keuken hoor ik bij wijze van spreken het eerste woord van de zin van een lied en een halve seconde later hoor ik die pas in de living. De verbinding is nochtans sterk genoeg want ik heb Telenet 360° Pods op verschillende plaatsen. Om de x-aantal dagen moet ik mijn netwerk resetten om dit te verhelpen. De boxen die vertraging geven zitten nochtans dezelfde Pod.
/ Wat betreft het luisteren naar Sonos Radio is dit eveneens rampzalig. Er zit een vertraging op van enkele minuten dus deelnemen aan een wedstrijd bijvoorbeeld is al onmogelijk. Radio 1, Willy, Studio Brussel, enz.
/ De App van MacBook en iPhone zijn ook niet meer zoals het vroeger was. Ik erger me aan de constante updates die nergens toe leiden. Ze geven geen meerwaarde, integendeel.
/ Is dit een slimme zet van Sonos om klanten van het eerste uur een paar nieuwe boxen te laten kopen? Niet akkoord hiermee.
Hopelijk zijn er lotgenoten die hier op deze community een antwoord hebben of tips kunnen geven op mijn vragen. Alvast bedankt.