Skip to main content
Antwoord

Sonos Era 100 stereopaar met combo adapter aansluiten op router

• October 5, 2025
  • 6 reacties
  • 103 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik heb 2 Era 100 speakers staan als stereoset i.c.m. een Sub. Om het allemaal zo stabiel mogelijk te laten functioneren wil ik de linker speaker bekabeld aansluiten op de router die daar in de buurt staat d.m.v. de combo adapter. En zal dat ook gebruiken voor de platenspeler.

M’n vraag is of dit aan te raden is. Zal het goed functioneren? Heeft het meerwaarde? Is 1 van de 2 bekabeld op de router oké of moeten beide Era’s hiervoor bekabeld zijn? Ik kon het antwoord niet vinden dus vandaar deze vraag hier. Schaf ik de normale line-in adapter aan of de combo.

Misschien relevant voor het verhaal: Er staan One speakers verspreid door het huis en deze werken met SonosNet via de Boost die op de router aangesloten zit. Ik begreep dat de Era’s niet met SonosNet werken.

Ik hoor graag van jullie

Beste antwoord door Ronald22

Omdat de era speakers geen gebruik maken van het Sonos netwerk denk ik niet dat dit gaat werken als je 1 speaker bedraad aansluit. Maar ook ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

6 Reacties

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • October 5, 2025

Werkt alles nu goed? Dan niets veranderen.

106rallye
  • October 5, 2025

Waarom alleen de linker speaker?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • October 6, 2025

Alleen de linker speaker omdat die vrijwel onzichtbaar bekabeld aangesloten kan worden op de router. Rechts kan dat niet en wil geen of zo weinig mogelijk zichtbare snoeren.

De Era’s heb ik nog niet lang in huis en heb t.n.t. 2 haperingen tijdens het afspelen gehad.

Ik kan de normale line-in adapter aanschaffen maar overweeg dus de combo. Voor het geval als de Era’s in de toekomst niet stabiel genoeg werken kan ik de linker dan bekabelen naar de router, of dat sowieso gelijk aansluiten.

En dan dus de vraag of dit meerwaarde heeft. Na 10 jaar Sonos ben ik een redelijk tevreden gebruiker en heb af en toe wel wat issues gehad. Ik wil het gewoon zo goed mogelijk geregeld hebben voor de komende tijd nu de Era’s erbij gekomen zijn.

106rallye
  • October 7, 2025

Je kunt het altijd proberen. Bekabeld zou een stabielere verbinding moeten geven, maar wat de gevolgen zijn als je één speaker in een stereoset bekabeld aansluit horen we graag.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • Antwoord
  • October 7, 2025

Omdat de era speakers geen gebruik maken van het Sonos netwerk denk ik niet dat dit gaat werken als je 1 speaker bedraad aansluit. Maar ook ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Novice
  • October 7, 2025

Bedankt voor de reacties en meedenken.

Wat het effect gaat zijn zal ik laten weten. De adapter en benodigde kabel is nog niet in huis dus kan nog wel even duren.