Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik heb het nu een paar jaar volgehouden, maar nu ben ik er klaar mee en start deze topic.Om de haverklap gaat Sonos (met Spotify) zomaar naar het volgende nummer of stopt er gewoon mee. Ook speelt ie ogenschijnlijk een nummer af via de app, maar zonder geluid uit de speakers. Diverse meldingen komen dan naar voren. Niet kunnen coderen, fout bij toevoegen aan de wachtrij etc. De app wordt dan ook erg traag en reageert niet goed meer.Irritant dus. Opstelling:Beam (bedraad aangesloten (via een unmanaged switch) aan de Ziggo Router 2x One als stereopaar samen met de Beam One los SymfoniskAlle apparaten staan in de woonkamer/keuken, zonder tussenwanden, hooguit een beetje om een hoekje. Ik heb 2 Wifipods in huis, 1 op zolder en 1 in de keuken, maar die laatste heb ik al enige tijd losgekoppeld om uit te sluiten dat dit de boosdoener is.Verder heb ik de woning een aantal mogelijke stoorzender, zoals een paar stekkers met afstandsbediening en wat IKEA Tradfri lampen. Hieronder even een global
Gebruik Sonos sinds 2010! en wel vaker dit soort problemen gehad. Eigenlijk nooit problemen met Radio 1,2 of 3, maar wel met Spotify. Afgelopen jaar een Deco-X20 mesh systeem aangeschaft en toen zijn de problemen erger geworden. De afgelopen week de tijd genomen om mezelf er in te verdiepen en heb de rigoureuze maatregel genomen om al mijn wifi clients op de 5ghz band te zetten en het gehele Sonos systeem te dwingen naar SonosNet. Dit heeft een aanzienlijke verbetering gegeven, maar toch merkte ik vanochtend dat uitgerekend de Sonos ZP90, de enige component welke bedraad is aangesloten, toch een keer of 2 kort een onderbreking vertoonde of een nummer oversloeg. Inmiddels heb ik elders op dit forum gelezen dat mijn Ziggo Compal CH7465LG modem mogelijk niet ideaal is voor Sonos. Ik vraag me af welke verbetering er nog mogelijk is ? Setup:Ziggo Compal modem (WiFI uit) → switch 1 → switch 2 → Zoneplayer ZP90 (enige wired Sonos component)Vervolgens via SonosNet, een Play 1 (gen 1), Play 5(g
Ik heb mijn sonos beam verkocht. Maar in de app ben ik vergeten het te ontkoppelen van mijn surround systeem met 2x sonos one. Nu krijg ik beide sonos one niet meer aan de praat omdat de app ze niet kan vinden. Ik heb al app opnieuw geïnstalleerd, speakers van de stroom af en er weer aan en het wifi-modem van de stroom en weer aan etc. Maar het lukt me niet. Wie kan me helpen?
Ik overweeg om opnieuw een platenspeler aan te schaffen en heb daarover de volgende vragen:Is het mogelijk een platenspeler aan te sluiten op mijn resp. Sonos One (2) en Play 3 (2)?Heb ik hiertoe aanvullende randapparatuur nodig?Indien mogelijk welk type platenspeler is het meest geschikt?Vr grt Ajjschen
Ik heb twee beams in één ruimte en ik wilde ze graag koppelen teneinde stereo (of zo je wilt ‘quadrofonie’) te realiseren.Hoewel ik vermoed dat dat nog niet kan, stel ik toch de vraag om het zeker te weten. De beams zijn overigens gekomen vanwege hun geringe hoogte, ze pasten net.) Groet Helosan
Mijn vader had een sonosinstallatie. Na zijn overlijden zijn wij in dat huis gaan wonen. Ik wil graag het systeem overdragen van zijn account naar mijn eigen. WIj hadden een eigen account. Onze eigen boxen draaien nu op de bestaande wifi, geen probleem. Ik heb zijn wachtwoorden en inloggegevens en toch blijft de app aangeven dat de accountgegevens niet juist zijn waardoor ik het eigenaarschap niet kan overdragen. Wachtwoorden herhaaldelijk al gereset en ik kan online gewoon inloggen met die gegevens op deze site. Help! Wat doe ik niet goed?
Omdat het systeem uit heb ik opnieuw true tuning toegepast. Er is geen enkel geluid in de kamer en toch wordt wr aangegeven na de testsignalen om het opnieuw te.down icm teveel geluid. Ik heb ook al de stekker uit stopcontact gehaald maar True Tuning blijft dezelfde melding geven.
Sinds enkele dagen wordt de verbinding tussen mijn iPhone en de 2 Sonos One boxen verbroken. Ik heb de indruk dat het gebeurt wanneer ik het huis verlaten heb en later weer terugkeer. Ik moet dan de volledige installatieprocedure opnieuw volgen. Alles (Sonos boxen èn het modem) uit en weer aan. Wat is er veranderd:Ik zie tijdens het aanmelden sinds kort ook een ander Sonos systeem (waarschijnlijk van de buren) onlangs heb ik een update van iOS (16.2) doorgevoerd op mn iPhoneOp mn iPad heb ik geen last van dit probleem. Deze blijft in huis.
Hye ik heb soms zo het vermoeden dat de bass klanken van mijn sonos sub gen 2 niet meer als voordien klinken. Hij maakt nog wel geluid maar vind dat de klanken soms dof klinken of niet echt goed door komen. Hij speelt precies niet meer zoals ik me herriner. Zou niet weten wat de oorzak kan zijn. Het enige wat ik vermoed dat het mss te maken heeft mee dat hier in het straat een hoofdkabel van electriciteitsnet geraakt was en dat ik 1/5 dag geregeld stroom verlies had waar door alles uit viel. Want int verleden hebk zo ook eens gehad dat men sub geploft was. Kunne jullie me messchien verder helpen alvast bedankt nash
Als vpn is ingeschakeld zijn Sonos apparaten niet vindbaar. Is daar een oplossing voor?
Hoe kan ik met de nieuwe Ab van kpn deze koppelen aan mijn Sonos soundbar ?
Beste leden,Zijn er meer mensen die geen informatie meer hebben in de sonos app als je via bluetooth luistert?! Geen apparaat info of verbinding zichtbaar.
Hi all, Sinds enige tijd wordt het afspelen van radio/streaming op de symfen in de werkkamer en de slaapkamer onderbroken. De melding is dan “Slechte WiFi” Dat is gek want ze staan op de het Sonos netwerk van de boost, dus eigen WiFi/Netwerk. In de APP geven ze ook WM0 aan. Andere zoals twee five's in stereo hebben daar geen last van. Nu heb ik de boost er tussen uit gehaald en het is voorbij.Misschien is de boost niet meer nodig omdat er nu een Netgear Orbi Mesh staat maar het heeft altijd subliem gewerkt op het Sonos netwerk. Andere ervaringen? Oplossingen? Dank voor het meedenken! Gr,René
Ik heb op de tv aangesloten, soundbar en 2x Sonos one. Mijn probleem is nu dat ik geen geluid krijg uit de Sonos one als ik muziek afspeelt vanaf utube. Wat kan ik doen, wat is de oorzaak.
Eerder las ik dit artikel. Ik ben op zoek naar schroefjes voor mijn spiksplinter nieuwe Beam (gen 2). Ik heb een universele ophangbeugel (al in mijn bezit). Wie weet waar ik deze schroefjes kan kopen voor mijn soundbar. Bij Sonos zelf?
Bij het installeren van de SONOS S2 app zijn de “account, systeem, services en stem” uitgegrijsd. Ik heb reeds de app verwijderd en terug geïnstalleerd en ook de modem terug opgestart zonder resultaat.Wat kan hier de reden van zijn?
Vanmiddag Sonus Sub Gen3 besteld.Op de site staat: Op voorraadNu kijk ik bij de bestelling status online en staat er: levering 13-02-2023 ?Beste Sonos: Hoe zit dit precies ?
Haihai!Vandaag een beam gen 2 gekocht en 1 one sl.gekoppeld in de app, maar als ik de tv harder of zachter of het geluid uit wil zetten gaat de beam wel uit, maar de one sl niet.. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen? Op de app staat alleen bij de beam afstandsbediening toevoegen. groetjes!!
Ik heb een setup van een Beam en twee One SL (soms ook gekoppeld met een Roam) en heb hier eerder problemen gehad met een van de One SL die soms wegviel (niet meer zichtbaar in app en geeft geen geluid meer door). Ik heb op aanraden van Sonos een aantal zaken gewijzigd in mijn router instellingen en daarna dit probleem niet meer gehad. Inmiddels heb ik dat het gehele systeem van twee One SL en de Beam uitvallen bij het afspelen van muziek via de Sonos app of via Spotify, dit gebeurt dan een voor een (meestal met een aantal seconden ertussen) en valt ook soms samen met de app die niet meer werkt (meestal blijft het laatste nummer dan hangen op 0 seconden en speelt hij verder niets af). Melding op telefoon is dan ‘Het stoppen van de service kan afspeelmeldingen onderbreken’. Als dit gebeurt dan verander ik niks op telefoon of aan boxen, internet is volledig stabiel op alle andere apparaten in huis die op dezelfde locatie staan en meestal kan na een aantal seconden alles weer worden opges
Heb vandaag mijn systeem Arc + Sub uitgebreid met 2 Five speakers. Bij het installeren (surround gekozen) kreeg ik de melding dat de line in dan niet werkt. Ik dacht dat ik met deze uitbreiding een platenspeler op de Five aan kon sluiten en deze over de complete installatie (Arc + Sub + 2 Five's) afspelen....
Beste sinds vandaag weer eens mijn playable aangesloten maar maakt een zeer laag piepend geluid als hij is aangesloten op de tv iemand ervaring hiermee
Hoe lang is het snoer aan de box voor de netstroom ?
Hallomijn sonos one sl is gevallen kan ik deze opsturen om te refurbushing..?bij wie of waar moet ik dan zijn of contact mee opnemen..?
Kan play 3 niet uit de speakerlijst verwijderen
Ik heb de Port aangeschaft en heb de Connect niet meer nodig, hoe verwijder ik de Connect uit mijn systeem?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.