Skip to main content

Ik heb twee beams in één ruimte en ik wilde ze graag koppelen teneinde stereo (of zo je wilt ‘quadrofonie’) te realiseren.

Hoewel ik vermoed dat dat nog niet kan, stel ik toch de vraag om het zeker te weten. De beams zijn overigens gekomen vanwege hun geringe hoogte, ze pasten net.)

Groet Helosan

Je schrijft “nog niet kan”. Ik vermoed dat het nu niet kan en dat het nooit niet kan. 
De Beam is gebouwd voor een bepaald doel en niet als stereo-speaker.

Wanneer je lage speakers zou willen dan zou je die Ikea/Sonos boekenplank speakers wellicht kunnen gebruiken. 

Het hangt er wel vanaf wat je met “koppelen” bedoelt. Als je ze in één “kamer” in Sonos wilt hebben kan dat niet. Groeperen kan echter prima: https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms Je krijgt dat 2 x stereo, geen quadrophonie.

Bij TV-geluid zul je op de gegroepeerde speaker wel 70ms vertraging hebben; muziek loopt synchroon.

Er wordt gesproken over in stereo plaatsen. Dat gaat echt niet. Bij 2 kamers zal er uit beide speakers exact hetzelfde geluid komen. Maar ach, wanneer je dat zoek….prima.

Allen hartelijk dank. Het is me duidelijk.

En die Ikea speakers heb ik (later) op een andere plaats in huis gebruikt. Het kan aan mij liggen maar die geluidskwaliteit lijkt minder te zijn

Je schrijft “geluidskwaliteit lijkt minder te zijn”. Wanneer het “lijkt” dan valt het dus kennelijk niet echt op, maar met welke speakers vergelijk je dit? Toch niet met de Beam?

Een bank van Ikea is ook van mindere kwaliteit.

Een bank van Ikea is ook van mindere kwaliteit.

Testen laten juist merken dat er vrijwel geen verschil in het geluid zit. Mits je het natuurlijk met de juiste speaker vergelijkt. En ja, natuurlijk zal het iets afwijken want anders verkoopt Sonos geen goedkope eigen speakers meer. 

Dank voor de opmerkingen. En de duidingen. Mijn initiële vraag is beantwoord.

Ik stel voor dat we dit draadje sluiten.

Reageer