Gebruik Sonos sinds 2010! en wel vaker dit soort problemen gehad. Eigenlijk nooit problemen met Radio 1,2 of 3, maar wel met Spotify. Afgelopen jaar een Deco-X20 mesh systeem aangeschaft en toen zijn de problemen erger geworden. De afgelopen week de tijd genomen om mezelf er in te verdiepen en heb de rigoureuze maatregel genomen om al mijn wifi clients op de 5ghz band te zetten en het gehele Sonos systeem te dwingen naar SonosNet. Dit heeft een aanzienlijke verbetering gegeven, maar toch merkte ik vanochtend dat uitgerekend de Sonos ZP90, de enige component welke bedraad is aangesloten, toch een keer of 2 kort een onderbreking vertoonde of een nummer oversloeg.
Inmiddels heb ik elders op dit forum gelezen dat mijn Ziggo Compal CH7465LG modem mogelijk niet ideaal is voor Sonos.
Ik vraag me af welke verbetering er nog mogelijk is ?
Setup:
Ziggo Compal modem (WiFI uit) → switch 1 → switch 2 → Zoneplayer ZP90 (enige wired Sonos component)
Vervolgens via SonosNet, een Play 1 (gen 1), Play 5(gen 1) en Sonos One (gen 2). De afstand tussen deze componenten is hooguit 5m maar wel met een muur of plafond er tussen.
Beide TP-Link X20 Deco's (accespoint mode, dhcp uit dus) zijn bedraad en hier is alleen de 5ghz band vrijgegeven, zodat dit niet interfereert met SonosNet.
Ik heb sinds dit weekend ook de Netwerk Matrix ontdekt en daar zijn de verbindingen groen op 1 component na (Play1) deze is geel.
Wat ik vreemd vind is dat uitgerekend de Zonneplayer ZP90 welke bedraad is aangesloten, daarstraks 2x kort haperde, dat lijkt me dan géén WiFI of SonosNet probleem.
Maar sinds ik dit weekend de 2.4ghz band heb opgeheven op de TP-Link X20 deco's werkt het wel stukken beter.