Vraag

Sonos stopt, slaat over en is traag

  • 13 February 2023
  • 4 reacties
  • 1655 Bekeken

Ik heb het nu een paar jaar volgehouden, maar nu ben ik er klaar mee en start deze topic.

Om de haverklap gaat Sonos (met Spotify) zomaar naar het volgende nummer of stopt er gewoon mee. Ook speelt ie ogenschijnlijk een nummer af via de app, maar zonder geluid uit de speakers. Diverse meldingen komen dan naar voren. Niet kunnen coderen, fout bij toevoegen aan de wachtrij etc. De app wordt dan ook erg traag en reageert niet goed meer.

Irritant dus.

 

Opstelling:

  • Beam (bedraad aangesloten (via een unmanaged switch) aan de Ziggo Router
  • 2x One als stereopaar samen met de Beam
  • One los
  • Symfonisk

Alle apparaten staan in de woonkamer/keuken, zonder tussenwanden, hooguit een beetje om een hoekje. Ik heb 2 Wifipods in huis, 1 op zolder en 1 in de keuken, maar die laatste heb ik al enige tijd losgekoppeld om uit te sluiten dat dit de boosdoener is.

Verder heb ik de woning een aantal mogelijke stoorzender, zoals een paar stekkers met afstandsbediening en wat IKEA Tradfri lampen. Hieronder even een globale schets.

 

Eigenlijk wil ik niet van mijn draadloze andere apparaten af. Is dit het probleem.

Hierbij ook nog even een diagnose code: 1647010817

 

Alvast dank voor het meedenken!

 

Groet

Bert


4 Reacties

Reputatie 7

Wat je beschrijft zijn symptomen die passen bij wifi-interferentie. Je zou kunnen proberen de Beam bekabeld aan te sluiten en zo je speakers te laten switchen naar Sonosnet. Kijken of het dan beter gaat.

Ik zou anders eens met Sonos bellen.

 

Dank voor je antwoord. De beam is al bedraad aangesloten. Van wat ik lees zou dat inderdaad de oplossing moeten zijn omdat het dan een eigen Sonosnet creëert. Is dat een terechte redenatie of kan er dan nog steeds sprake zijn van interferentie?

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon even bellen met Sonos. Je hebt al een diagnose gemaakt. Zij kunnen deze dan voor je uitlezen en adviseren over het hoe of wat mbt je netwerk.

Reputatie 7

Sonosnet kan natuurlijk worden gestoord door je eigen wifi. Goed om Sonos even te laten meekijken.

Reageer