Beantwoord

Aansluiten platenspeler op mijn sonos systeem

  • 12 February 2023
  • 4 reacties
  • 623 Bekeken

Ik overweeg om opnieuw een platenspeler aan te schaffen en heb daarover de volgende vragen:

Is het mogelijk een  platenspeler aan te sluiten op mijn resp. Sonos One (2) en Play 3 (2)?

Heb ik hiertoe aanvullende randapparatuur nodig?

Indien mogelijk welk type platenspeler is het meest geschikt?

Vr grt Ajjschen

icon

Beste antwoord door 106rallye 12 February 2023, 10:52

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Om het geluid van de platenspeler in je Sonos systeem te brengen heb je in principe een speler/speaker nodig met een analoge aansluiting. Bij Sonos zijn dat de Port (iets minder duur maar geen speaker) en de Five (duurder maar je hebt wel een extra speaker). Daarbij kun je het beste een platenspeler kopen met een ingebouwde voorversterker. Sonos heeft zo’n voorversterkt signaal nodig.

Iets meer risico neem je met een Roam en een bluetooth platenspeler. De Roam kan namelijk via bluetooth ontvangen geluid in het Sonos systeem brengen. Dat is goedkoper, maar het is de vraag of je dan de gewenste geluidskwaliteit krijgt en of het verbinden met de platenspeler lukt. Zie bijvoorbeeld 

 

Dankjewel!

Betekent dit dat mijn mogelijk toekomstige platenspeler alleen via die speaker "Five"  zal afspelen?

Reputatie 7

Nee, je kunt de Five of de Port groeperen met de speakers waar je het geluid op afgespeeld wilt hebben: https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

Je kunt het ook zo instellen dat de Port (of de Five, maar dat ligt minder voor de hand) het geluid van de platenspeler altijd naar een bepaalde speaker stuurt. Groeperen blijft dan mogelijk.

In mijn woonkamer heb ik een Beam en een Connect (voorganger van de Port). De Connect geeft het geluid van de erop aangesloten CD-speler altijd uit naar de Beam die er vlak boven staat. Werkt prima.

Top,  dankjewel!

Reageer