Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Als ik de computer via de era 100 wil koppelen (line in) met de rest van het systeem dan hapert de vebinding tussen de era 100 en de rest. Heb ik dat alleen of is het gewoon bagger van Sonos ? Voor de prijs van de era 100 mag je toch eigenlijk wel verwachten dat het goed werkt.
I have been having problems with my SONOS system for a while now.I have 4 Sonos one speakers (Each 2 paired), 1Amp (for record player) and 1 roam and boost.Sometimes sound drops out from one of the speakers, or when starting up from spotify or choosing a new song I get messages like 'song not encoded correctly', or it just doesn't start up.... I then change the channel, or restart the router. Then it usually works, but it's not convenient. How is my setup:Proximus router (on the attick) linked with tp-link router used as acces point (in living room 3 floors down connected with ethernet cable) - Sonos boost is connected (wired) with acces point and all speakers are in living room and kitchen downstairs.I have also Ubiquiti Unify acces points (in the kitchen, on 1st floor and in the garden).Everything is on the same network…Thanks for any advise..
Het lukt mij niet om een Play1 te resetten. Stoom uit, knoppen ingedrukt, stroom aan, witte knipperlicht, oranje knipperlicht maar er volgt niet een groen lampje. wat nu?
Via de Sonos S1 controller kies ik muziek op Spotify. Om de haverklap stopt de muziek even en gaat daarna weer door. Dit probleem heb ik niet via de Sonos Radio, dus alleen als ik muziek afspeel via Spotify. Ik heb de Play 5 terug naar fabrieksinstellingen gezet en de S1 controller app opnieuw geïnstalleerd. Er zit een Sonos Bridge gekabeld aan de router. Afstand is minder dan 5 meter.
Tv via Connect aansluiten op Play5 en Sub. Kan dit? Via KPN kastje of tv?Het is de oudere Connect
kan ik mijn playbar veranderen zodat de bassen niet zo zwaar zijn?
Goeiemiddag , sinds gister werkte mijn 2 play 5 gen 1 ineens niet meer . Nou heb ik ze allebij weer gereset en 1 werkt en de andere wil niet meer resetten. Lampje blijft constant wit zachtjes knipperen . iemand idee wat dit kan zijn ? Groet Ruben
Heb Wifi systeem vernieuwd, Sonos One ( 2 stuks) krijg ik niet meer gekoppeld aan het systeem.kan mobiel contact krijgen, daarna wordt wachtwoord van het systeem gevraagd en krijg de melding terug dat er een systeem fout is. Bij de uitleg wordt aangegeven dat op 5 ghz niet gekoppeld kan worden. De wifi die ik heb kan alleen maar 2,5 ghzwat is hier de oplossing?
Ik heb hier soms gegalm van mijn sonos producten.Iemand hier ook,last van en graag een oplossing.
Ik weet dat je via de TV en dus de HDMI-aansluiting Dolby Atmos, 5.1 Surround etc. kunt afspelen via, say, een sonos Beam, sub, en twee surrounds.Mijn vraag is: Kan dit ook met geluidsbestanden die gecodeerd zijn als 5.1 surround?Zoja, hoe krijg je deze geluidsbestanden aan het spelen? Is het genoeg om deze in een muziekbibliotheek te zetten of is hier meer voor nodig?
We hebben nu al 2 nachten gehad dat bij de sonos one rond 2 uur in de nacht spontaan de radio gaat afspelen. Hoe kan dit? Wat kan ik hier aan doen?
Hallo allemaal Ik heb een nieuw systeem aangeschaft, te weten 2 stuks era 300, 1 keer een arc en een sub De sub en era’s hangen aan de wifi. De arc hangt aan de lan kabel. Als ik de era’s koppel aan de arc doet de lijningang het niet meer. Klopt dit en zo ja is dit op enige wijze te omzeilen? Als ik de era’s loskoppel en de lijningang gebruikt wil ik graag niet op 1 maar op beide era’s stereo luisteren. Hoe werkt dit? Ik kom er niet uit. Hulp gevraagd!!!😀
Hoe herken ik of ik serie 1 of 2 heb en wat maakt het uit ?
Hallo,ik heb een Arc en 2 play 3 in de woonkamer.(van ca 32 m2) en in de keuken 2 one’sIs het een aanvulling als ik er een sub mini bij koop of is dat niet echt nodig?
Hoi, ik heb sinds afgelopen weekend een nieuw Ziggo Connectbox modem (merk Compal, ik zag dat dit belangrijk was). Nu het volgende probleem, ik gebruik deze speaker (Play:1) oa als white noise achtergrond geluid omdat ik een wat moeilijke slaper ben en bepaalde geluiden wil maskeren. Dit gaat al jaren goed , zonder problemen.Na installatie van dit nieuwe modem (met dezelfde instellingen als het oude modem) stopt de play:1 een keer of 5 per nacht met afspelen. Het maakt niet uit of ik een radio station of een specifieke Spotify playlist gebruik.Er zijn een 3 tal scenario’s ::1. Station: De play:1 stopt ermee met als gevolg dat ik wakker wordt omdat er eerst (bij station) het betreffende station opnieuw opstart met (harde) reclames. Het maakt niet uit welk white noise station ik gebruik, Sonos radio of Tuneln. 2. Station: geluid stopt helemaal , zonder het station opnieuw op te starten waardoor ik dus wakker wordt van de ‘stilte.3. Met Spotify stopt de white noise playlist ook regelmati
Hoi,Ik zie in de app geen mogelijkheid om de era100 en era300 in één dezelfde groep te definiëren. Ik snap dat ik ze niet “pairen” kan en geen stereo effect kan creëren, wat OK is. Maar kunnen beide in één groep gestoken worden?
Het lukt mij niet om de Play 5 en de Boost te resetten.Ik hou de join/bluetooth knop ingedrukt terwijl ik de stekker er terug in steek, maar het lampje wil maar niet oranje/wit beginnen knipperen. Bekend probleem?
Mag de sonos roam continu aan de lader ook tijdens het afspelen?
Ik heb een Sonos Era 100 in mijn keuken en diverse andere apparaten door het huis. De meeste apparaten zijn via een Boost op WM0 aangesloten. Maar de Era 100 op WM1 verdwijnt regelmatig uit mijn overzicht met speakers en is pa na opnieuw opstarten (stekker eruit en erin) weer beschikbaar als speaker, om vervolgens een paar dagen later weer te verdwijnen. ik gebruik een Boost voor mijn SonosNet en mijn router/modem is een Ziggo Connectbox. Wat doe ik verkeerd waardoor ik de Era 100 niet meer zie?
Hallo,Ik moet voor mijn werk komende week voor paar weken naar USA, en overweeg om daar twee stuks aan te kopen van de sonos ERA 100 (duidelijk prijsverschil). Maar zit beetje verveeld met het feit of ik deze zonder probleem ga kunnen gebruiken eens ik terug thuis ben in België. Ik weet wel dat ik een andere stekker ga moeten aanschaffen. Maar gaat mijn huidig systeem deze twee era’s herkennen of niet? En kan ik ze zonder probleem in het thuisland in het stroomnetwerk aansluiten?Hopelijk kan er me iemand helpen. Mvg,Vincent.
Hallo, Ik heb in de beide achterhoeken van mijn living 2 stopcontacten voorzien om netjes de Era’s als surround te kunnen plaatsen. Vooraan heb ik de Arc staan met de sub, maar dat maakt niet uit voor mijn vraag.Op onderstaande foto zie je muur, plafond en verlaagd plafond met het stopcontact. Het stopcontact staat ongeveer juist gericht, maar dat is gips. De Era 300’s zijn zwaar en er staat specifiek dat de Sonos wall mount niet bevestigd mag worden in gips. De wall mounts kunnen slechts adhv een balgewricht 15° draaien, waarbij ik eigenlijk eerder 45° zou nodig hebben. Dus mijn vraag is … zou ik ze gewoon in de muur bevestigen met een redelijk dwarse hoek, of moet ik iets anders verzinnen om de wall mount meer te kunnen draaien? Groeten,Kevin
Hallo. Ik heb een Beam die een surround vormt met 2 play 1’s, nog een roam en nog een enkele play one. De beam is aangesloten met een ethernet kabel.recent heb ik een nieuw mesh systeem geïnstalleerd. De beam is nu met de nieuwe router geconnecteerd maar nu is het Sonos systeem niet zichtbaar via de app maar wel via de home app van Google. Ik kan geen muziek afspelen via spotify of via de app. Als ik terug op het ‘oude’ netwerk ga is het systeem wel zichtbaar via de app en is muziek afspelen mogelijk. Heeft het bedraad systeem geen voorrang? En kan het zijn dat er zowel verbinding kan gemaakt worden via WiFi als via de ethernet kabel? Slechts 1 play one is geconnecteerd met WiFi. Wm1 Bedankt
Nummers zoeken lukt niet en deze foutmelding krijg ik
Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat wanneer je de Era 100 aangesloten hebt op een soundbar (Beam gen.1) en op een platenspeler of het mogelijk is om muziek van de platenspeler ook af te laten spelen op de soundbar.
Sonos one doet voor de 3e keer niets meer .2 keer stroom eraf gehaald ,en knop achterkant box ingedrukt,ging het 2x wel doen .nu niets meer.Witte lampje brand ook niet Net of hij geen stroom krijgt
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.