Beantwoord

Nieuwe gebruiker heeft hulp.nodig

  • 28 June 2023
  • 18 reacties
  • 183 Bekeken

Hallo allemaal

 

Ik heb een nieuw systeem aangeschaft, te weten 2 stuks era 300, 1 keer een arc en een sub

 

De sub en era’s hangen aan de wifi. De arc hangt aan de lan kabel. Als ik de era’s koppel aan de arc doet de lijningang het niet meer. Klopt dit en zo ja is dit op enige wijze te omzeilen?

 

Als ik de era’s loskoppel en de lijningang gebruikt wil ik graag niet op 1 maar op beide era’s stereo luisteren. Hoe werkt dit? 

 

Ik kom er niet uit. Hulp gevraagd!!!😀

icon

Beste antwoord door Erooij 28 June 2023, 22:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zodra de era’s als surrounds zijn ingesteld wordt de lijningang “geblokkeerd”. Hier is niets aan te doen.

Je 2e opmerking/vraag begrijp ik niet helemaal. Je kunt de era’s loskoppelen van je Arc, waarna je een stereopaar kunt maken van de era’s. 
Of je dit moet willen vraag ik mij af, je zult dan steeds de de era’s moeten koppelen en ontkoppelen en opnieuw opbouwen. Eventuele TruePlay instellingen raken dan ook steeds verloren.

Alternatief is 2 goedkopere surrounds aanschaffen en de era’s als stereopaar opstellen.

Dank voor je reactie 

 

Kan je de lijn ingang van 1 era speaker gebruiken en het  geluid over de twee era's spelen als stereo? 

Reputatie 7

Ja, als de beide Era’s gekoppeld zijn als stereopaar.

Een aanvullende vraag. Het is nogal een gedoe om iedere keer de era’s te ontkoppelen alvorens ik de lijn ingang kan gebruiken.

 

Is een Sonos Port een optie?

 

Ik heb dus de arc gekoppeld aan twee era’s en wil graag gebruik blijven maken van mijn platenspeler.

Reputatie 7

Ja, daar is de Sonos Port juist voor. Persoonlijk gebruik ik de voorganger van de Port (de Connect) om geluid van mijn CD-speler in het Sonossysteem te krijgen.

Als ik het goed begrijp heb je de adapter al die nodig is om het geluid van je platenspeler naar de Era's te krijgen? Zeker dan is een nieuwe Era 100 goedkoper dan de Port. De Era 100 heeft ook een Line in via de adapter.

Dank voor de reactie 

 

Het vervelende aan de line ingang van de era300 is dat die niet werkt als de era aan de arc gekoppeld zit. 

 

Vandaar de vraag over de port

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye bedoeld daarmee dat een extra era100 gebruikt zou kunnen worden om het geluid in je sonossysteem te krijgen. Goedkopere oplossing. Door groepering krijgt dan ook je surroundopstelling het geluid door van je platenspeler. 
Ook hier is de beperking dat het geluid van je platenspeler naar de volledige surroundopstelling gaat, je kunt niet kiezen voor alleen de Era 300. Ditzelfde geldt uiteraard ook voor de Port.

Nadeel bij gebruik van een 100 kan zijn dat deze dus ook geluid produceert (of zacht zetten 😉).

Reputatie 7

Ik bedoelde inderdaad dat je een extra Era 100 aan kon schaffen. Overigens hoeft volgens mij de speaker waar de platenspeler aan zit volgens mij geen geluid te maken. Je kunt zelfs op elke andere speaker voor de Line in kiezen, en op de speler waar de platenspeler aan zit Spotify afspelen……

Reputatie 7
Badge +3

Ik bedoelde inderdaad dat je een extra Era 100 aan kon schaffen. Overigens hoeft volgens mij de speaker waar de platenspeler aan zit volgens mij geen geluid te maken. Je kunt zelfs op elke andere speaker voor de Line in kiezen, en op de speler waar de platenspeler aan zit Spotify afspelen……

Is dit zeker? Kan de era 100 tegelijkertijd zenden en ontvangen zonder vertraging?

Dat zou een uitkomst kunnen zijn.

Ik bedoelde inderdaad dat je een extra Era 100 aan kon schaffen. Overigens hoeft volgens mij de speaker waar de platenspeler aan zit volgens mij geen geluid te maken. Je kunt zelfs op elke andere speaker voor de Line in kiezen, en op de speler waar de platenspeler aan zit Spotify afspelen……

Is dit zeker? Kan de era 100 tegelijkertijd zenden en ontvangen zonder vertraging?

Dat zou een uitkomst kunnen zijn.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja.  Zit nu te kijken naar een 2ehands port.

Reputatie 7

Volgens mij werkt de Era 100 gewoon als een Port wat dat betreft. Ik meen dat ook uit https://techfi.nl/sonos-era-100-review-solo-en-in-stereo te kunnen afleiden. De Port kan als extra echter ook nog Sonos-bronnen als Spotify naar een niet Sonos versterker brengen.

Dat betekent overigens ook dat de normale 75ms vertraging optreedt. Maar daar merk je niets van als je de platenspeler niet ook op niet-Sonos apparatuur afspeelt.

Inmiddels een port aangeschaft.  Werkt prima. 

 

Al vind ik wel op deze manier het begrip slimme speaker overtrokken...

Reputatie 7

Hoezo?

Wat ik bedoel is, als het een slimme speaker zou zijn zou ik de platenspeler op de era300 aan kunnen sluiten en had ik geen port hoeven aan te schaffen.

Reputatie 4
Badge +3

Wat ik bedoel is, als het een slimme speaker zou zijn zou ik de platenspeler op de era300 aan kunnen sluiten en had ik geen port hoeven aan te schaffen.

Het zou pas echt slim zijn geweest als je je van tevoren goed had ingelezen wat betreft de mogelijkheden van de door jou aan te schaffen Sonos-componenten...

Reputatie 7

Dat valt wat mij betreft niet echt onder slim, maar goed. Naar ik heb begrepen is er een technische reden waardoor bij surrounds de andere verbindingen niet mogelijk zijn: surrounds werken via een aparte 5Ghz verbinding met de soundbar. Deze verbinding werkt goed twee kanten op. Daarom raadt Sonos bijvoorbeeld ook af om een surround als enige bekabeld aan te sluiten.

Dat valt wat mij betreft niet echt onder slim, maar goed. Naar ik heb begrepen is er een technische reden waardoor bij surrounds de andere verbindingen niet mogelijk zijn: surrounds werken via een aparte 5Ghz verbinding met de soundbar. Deze verbinding werkt goed twee kanten op. Daarom raadt Sonos bijvoorbeeld ook af om een surround als enige bekabeld aan te sluiten.

Ik had me goed ingelezen.  Zo dacht ik. Maar ben blij dat het met de port goed werkt.

Wat ik bedoel is, als het een slimme speaker zou zijn zou ik de platenspeler op de era300 aan kunnen sluiten en had ik geen port hoeven aan te schaffen.

Het zou pas echt slim zijn geweest als je je van tevoren goed had ingelezen wat betreft de mogelijkheden van de door jou aan te schaffen Sonos-componenten...

Nou nou nou...