Skip to main content

We hebben een eetkamer en woonkamer tegen elkaar aan en in de woonkamer een playbar. Nu wil ik graag in de eetkamer ook een TV ophangen met een playbar (of één van de nieuwere Sonos soundbars) erbij. Kan ik dan beide playbars in één groep plaatsen? Of muziek afspelen op beide playbars en eventuele andere Sonos speakers?

De woonkamer en eetkamer zitten tegen elkaar aan met een open verbinding, dus als er tijdsverschil zit tussen afspelen op de ene speaker en de andere dan is dat hoorbaar.

Het idee is natuurlijk, dat als we geen TV kijken we bijvoorbeeld gewoon dezelfde muziek kunnen afspelen op alle speakers op de begane grond

Ja, dat kan. Zie https://support.sonos.com/en-us/article/group-and-ungroup-rooms. Juist bij muziek lopen de speakers dan synchroon. Bij TV-geluid zal er op de gegroepeerde speaker 75ms vertraging zijn. 

Ik denk zelfs dat tussen beide tv's al enig verschil zal zitten in het beeld en geluid. Maar je gaat waarschijnlijk nooit tegelijk in de eetkamer en woonkamer dezelfde zender bekijken. 

Lekker snelle reacties! Fijn!

Ik wist dat het mogelijk was om diverse Sonos speakers te groeperen enerzijds (dat kan pas vanaf 3 kamers of meer zag ik zojuist) of om simpelweg muziek af te spelen op meerdere speakers. Wat ik niet zeker wist was of er ook twee playbars op te nemen zijn in zo'n groep of het afspelen van muziek op meerdere speakers als er ook twee playbars in zitten.

En inderdaad: reden om een tweede playbar in de eetkamer te hebben is om daar ook fatsoenlijk geluid bij de TV te hebben. Niet om tegelijk beide TV's aan te hebben; laat staan op dezelfde zender in de hoop dat deze synchroon lopen. Voor de WAF is het dan goed als ik die tweede play bar kan “verkopen” als nodig voor het afspelen van muziek ;) 

Nee, groepen maken met een naam kan pas als je drie “kamers” hebt. Als je maar twee kamers hebt kun je ze groeperen met het “vierkantje” - een naam is dan immers niet nodig omdat er maar één groep mogelijk is. Zie de link.