Skip to main content

Hoi, ik heb sinds afgelopen weekend een nieuw Ziggo Connectbox modem (merk Compal, ik zag dat dit belangrijk was). 

Nu het volgende probleem, ik gebruik deze speaker (Play:1) oa als white noise achtergrond geluid omdat ik een wat moeilijke slaper ben en bepaalde geluiden wil maskeren. Dit gaat al jaren goed , zonder problemen.
Na installatie van dit nieuwe modem (met dezelfde instellingen als het oude modem) stopt de play:1 een keer of 5 per nacht met afspelen.  Het maakt niet uit of ik een radio station of een specifieke Spotify playlist gebruik.

Er zijn een 3 tal scenario’s ::

1. Station: De play:1 stopt ermee met als gevolg dat ik wakker wordt omdat er eerst (bij station) het betreffende station opnieuw opstart met (harde) reclames. Het maakt niet uit welk white noise station ik gebruik, Sonos radio of Tuneln. 
2. Station: geluid stopt helemaal , zonder het station opnieuw op te starten waardoor ik dus wakker wordt van de ‘stilte.
3. Met Spotify stopt de white noise playlist ook regelmatig zonder opnieuw te beginnen met streamen/spelen. Ik heb dit geprobeerd via de Sonos app en via de Spotify app. 

Het signaal is sterk, daarnaast gebruik ik de Sonos boost. Ik weet niet of het uitmaakt , maar voor de volledigheid heb ik ook tegelijkertijd de nieuwe Next mini mediabox geïnstalleerd via WiFi. Deze werkt zonder probleem. 

Je gebruikt een Boost, dus de wifi maakt niet uit - het signaal voor Sonos loopt dan immers niet meer via de wifi. Wel zou je meer last van interferentie kunnen hebben als de nieuwe router qua kanaal te dicht bij het kanaal van de Boost zit. In de app moet je daarmee kunnen variëren, eventueel ook in de router. Iets meer afstand tussen router en Boost kan ook helpen. Je zou het ook een zonder Boost kunnen proberen.

Het zou natuurlijk ook nog zo kunnen zijn dat de WiFi vanuit de connectbox helemaal stopt en weer start.

Zelf ook ooit “spontaan” nachtelijke verbindingsproblemen gehad, welke over waren na een nieuwe router geïnstalleerd te hebben. Kon oorzaak in oude router niet vinden.

Wanneer Sonos zijn verbinding verliest komt deze, volgens mij, niet ineens weer terug zonder opnieuw op te starten o.i.d.  Wat moet jij weer doen om de verbinding weer te activeren?

Het zou natuurlijk ook nog zo kunnen zijn dat de WiFi vanuit de connectbox helemaal stopt en weer start.

Zelf ook ooit “spontaan” nachtelijke verbindingsproblemen gehad, welke over waren na een nieuwe router geïnstalleerd te hebben. Kon oorzaak in oude router niet vinden.

Wanneer Sonos zijn verbinding verliest komt deze, volgens mij, niet ineens weer terug zonder opnieuw op te starten o.i.d.  Wat moet jij weer doen om de verbinding weer te activeren?

Vaak wordt de verbinding blijkbaar vanzelf geactiveerd en start Sonos radio vanzelf weer op. Soms moet ik het handmatig doen in de app. Heel random. 

Ik zou de tips van @106rallye eerst eens opvolgen. Altijd lastig dit soort situaties. 
Mocht dit niet helpen dan een diagnose maken op het moment dat het probleem zich openbaart en de volgende werkdag dan met Sonos bellen. Zij kunnen dan mogelijk zien wat het probleem veroorzaakt.

Je gebruikt een Boost, dus de wifi maakt niet uit - het signaal voor Sonos loopt dan immers niet meer via de wifi. Wel zou je meer last van interferentie kunnen hebben als de nieuwe router qua kanaal te dicht bij het kanaal van de Boost zit. In de app moet je daarmee kunnen variëren, eventueel ook in de router. Iets meer afstand tussen router en Boost kan ook helpen. Je zou het ook een zonder Boost kunnen proberen.

Bedankt, ik heb het kanaal vd boost gewijzigd naar een ander kanaal maar dat maakte geen verschil. Hetzelfde verhaal voor m’n router helaas. 
de afstand wat vergroten en gaf ook geen resultaat en de boost eruit ook niet. Ik was al wat huiverig hiervoor maar ziggo wilde perse m’n router omruilen ivm energieverbruik vd oudere modems. Heb ‘t nu 5 dagen gemonitord, maar ‘t energieverbruik is nagenoeg hetzelfde en het WiFi bereik is ook een heel stuk lager. Beetje jammer. Wat zou ik verder nog kunnen doen?

Zie mijn vorige reactie voor wat je nu nog kan doen.

Zie mijn vorige reactie voor wat je nu nog kan doen.

Ok, bedankt!

Reageer