Skip to main content

Ik heb een Era 100 in de keuken en nog 8 andere Sonos apparaten en een Sonos Boost verspreidt door het huis. Vanaf ik de Era 100 heb gekoppeld heb ik er nog niet constant naar kunnen luisteren. Ik moet dagelijks dit apparaat helemaal opnieuw koppelen via de Sonos app instellingen. 4 apparaten inclusief de Boost zijn met een netwerkkabel aangesloten en de andere apparaten alsook de Era 100 zijn via de wifi. Ik heb een FritzBox 7490 router en geen extra Access Points. Vreemd genoeg zie ik de Era 100 wel in mijn Google home app, maar niet in de Sonos app (Windows, Android en MacOs) Ik heb dit apparaat pas gekocht maar ik had liever voor de Sonos One gekozen.

Wie kan mij uitleggen wat ik verkeerd doe?

Alvast dank.

Hey @tjado 

Welkom op de Sonos community, de era100 speakers werken anders dan andere sonos apparaten. Era100 speakers kunnen niet verbinden met het sonosnetwerk dat wordt opgezet door de boost. Dit houdt in dat het dus verbinding maakt over het wifi netwerk direct met de router wat kan verklaren dat deze speaker als enige dit probleem ervaart. Het beste wat je kan doen is eventjes contact opnemen met onze technische support zodat wij aan de hand van een systeemdiagnose kunnen uitlezen hoe de era100 speaker verbinding maakt met de fritzbox router en wat hier misschien mis in gaat.

Ik ondervind het zelfde probleem als tjado, de installatie van deze speakers is bedroevend, werkelijk niets werkt.

knopjes drukken zoals getoond in de app werkelijk niet reageert.

mocht er iemand een oplossing weten graag want het geluid in de showroom was ok.

Zo niet stop ik de rommel weer in de doos retour zender!
Jammer.

Ik ondervind het zelfde probleem als tjado, de installatie van deze speakers is bedroevend, werkelijk niets werkt.

Voordat je de Era's (ik neem aan dat je meerdere hebt) terugzendt, zou ik je adviseren om contact op te nemen met de helpdesk. Vaak is de oplossing simpel.

Hai tjado,

Ga naar je fritzbox, tab WiFi daarna naar security en vink active wireless devices may communicate aan, dan gaat het werken

succes

Bedankt voor de tip, maar ik heb de speaker retour gestuurd omdat ik een netwerk issue constateerde aan de ERA 100. Nadat ik een andere ERA 100 terug kreeg is die zonder problemen en ik bedoel vlekkeloos verbonden met mijn netwerk zonder dat ik hier aanpassingen hoefde te doen. Tot nu geniet ik er elke dag van. Dit was simpelweg een netwerkprobleem van het apparaat.  

Reageer