Skip to main content

We hebben nu al 2 nachten gehad dat bij de sonos one rond 2 uur in de nacht spontaan de radio gaat afspelen. Hoe kan dit? Wat kan ik hier aan doen?

Heb je katten? Iemand via Spotify Connect op je systeem gelaten?

Nee geen katten. En ook niemand toe gelaten bij spotify Connect 

Dan zou ik als het nog eens gebeurt binnen een kwartier een diagnose maken en daarna eens bellen met Sonos.

Hey @Timmers67 ,

Welkom op de Sonos Community!

In principe kan een speaker nooit uitzichzelf spelen, daarvoor moet altijd een commando worden gegeven. Zoals @106rallye heeft aangegeven is het slim om eventjes een diagnose te maken en met dat diagnose nummer in te bellen naar onze support. Daaruit kunnen wij namelijk hoe muziek is gestart op dat specifieke tijdstip.

Dingen die je alvast kan proberen zijn:

• Zet de touchknoppen op de speaker uit (In de app via instellingen > systeem > gkamernaam] > touchknoppen)
  • Gezien het twee keer op hetzelfde tijdstip is gebeurd kijk of er niet toevallig een alarm aanstaat. In de app via instellingen > systeem > alarm
  • Als het een voice capable speaker is met een voice assistant toegevoegd, verwijder deze tijdelijk en kijk of het probleem zich dan aan blijft houden

Hoi Dari,

ik ga wat jij hierboven omschrijft uit proberen. We zijn er wel achter dat er een muis in huis zit. Maar ik weet niet of die dan de speaker per ongeluk aanzet. Maar we gaan de touchknoppen uit zetten. Hopen dat dit al helpt. Dank je wel.

afgelopen nacht is hij gelukkig niet aan gegaan.