Beantwoord

Sonos verbindt niet met Ziggo.

  • 2 August 2023
  • 8 reacties
  • 655 Bekeken

Ik ben van KPN naar Ziggo gegaan. Een modem met 2 deco’s.  De overstap raad ik niemand aan…..

ik kan mijn Sonos niet verbinden met de nieuwe Ziggo.

Ik zoek de sonosproducten op in de app. Dat lukt. Dan moet de volgende stap zijn dat je het verbindt met WiFi. Niet gevonden. Ook omzetting naar 2.5 ghz wil niet.

Met meerdere sonosproducten geprobeerd, zelfs met de sub.

Daarop, na raadplegingen in forums, de Sonos play1 rechtstreeks aangesloten op de modem. Dat ging goed. Ik heb nu weer Sonos.

MAAR NU HEB IK EEN PLAY1 IN DE METERKAST STAAN. AANGESLOTEN MET KABEL OP DE MODEM.

WAT IS WIJS OM TE DOEN?

icon

Beste antwoord door Dari W 3 August 2023, 14:45

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Een Sonos Boost aanschaffen zou mijn tip zijn, een utp-kabel naar een Sonos device aanleggen licht voor de hand, maar zal voor jou niet mogelijk zijn, anders stond de Play 1 niet in de meterkast. Een Boost maakt dan het Sonosnet aan waar je nu  je Play 1 voor gebruikt. Evt. nieuwe Sonos devices als de Era 100 en 300, mocht je die (willen) hebben, maken echter geen gebruik meer van Sonosnet. Mocht je die anders dan als surrounds (de verbinding loopt dan via de soundbar) willen gebruiken dan loop je dus weer tegen dezelfde problemen aan. Voor de huidige apparatuur werkt het goed - ik heb zelf ook een Boost.

Over je probleem:

”ik kan mijn Sonos niet verbinden met de nieuwe Ziggo.

Ik zoek de sonosproducten op in de app. Dat lukt. Dan moet de volgende stap zijn dat je het verbindt met WiFi. Niet gevonden. Ook omzetting naar 2.5 ghz wil niet.”

Hoe heb je de Deco’s ingesteld? Als router of als access point? Staat het Ziggo modem in Bridge modus of niet? Als dat niet zo is, staat dan de wifi op de Ziggo dan uit? Op de Deco’s zou je 5Ghz uit moeten kunnen zetten, zodat alleen 2,4Ghz in de lucht is.

Maar als je voorlopig geen nieuwere Sonos devices wilt hebben is de Boost de meest stabiele oplossing.

Dank voor je reactie.

Bij KPN werkte alles perfect. Nu overgestapt naar Ziggo (dom dom) en krijg het niet aan de praat…

ik heb Ziggo WiFi signaal van de modem. Die doet het niet op Sonos, althans, de app zegt ‘niet gevonden’. Ik heb ook de Deco wifi geprobeerd. Dus deze verbonden met de iPad waar de Sonosappop staat en zelfde geprobeerd. Ook niet gevonden.

Nu dus een play1 in de meterkast….  Wel bijzonder toch.

ik weet niet wat ‘ingesteld als bridge is’ In de Deco-app  heb ik wel gezien dat je deze kunt selecteren op 2,4-5 ghz.

Dit om nog even te duiden wat de situatie is.

Een boost aanschaffen trekt me niet. Bij KPN werkte het perfect en het zou toch ook met Ziggo moeten kunnen lijkt me. 
 

Hoor graag.

Hartelijke groet.  🙋‍♂️

 

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hey @GertT 

Welkom op de Sonos community!

Het klinkt voor mij nu alsof je het netwerk voor de speakers binnen de Sonos app (nog) niet het geupdate. Dat de play:1 nu aan de router vasthangt is an sich goed. Probeer dan nu het netwerk te updaten via de in app flow.

Instellingen > systeem > netwerk > netwerk beheren > netwerk updaten

Belangrijk hierbij is dat het netwerk op een speaker wordt geupdate waar de internetkabel NIET inzit. 

Als dit is gelukt kan je de internetkabel uit de play:1 halen en zouden al je speakers in theorie online moeten blijven.

Zoals @106rallye terecht zegt is het in dit geval wel belangrijk om daarna je deco in te stellen op “access point mode“,

Dit kan door in de deco app te navigeren naar: Meer > geavanceerd > bewerkingsmodus

Super bedankt.

ik heb de update gedaan zoals geadviseerd en het systeem werkt en m’n play 1 kan gelukkig weer uit de (meter)kast komen…..☺️

 

Wat ik niet begrijp is WAAROM de Deco naar de acces point moet. 
Dat doe ik wel maar waarom eigenlijk?

Hoop dat me dat nog uitgelegd wordt.

Maar super bedankt. Ziggo werkt….

 

 

 

 

Reputatie 7

Een netwerk mag maar één router hebben - het apparaat dat de adressen uitdeelt waar de pakjes met informatie heen moeten. Gebruik je twee routers, dan zijn er twee “uitdelers” in het systeem en dan krijg je onduidelijkheid. Je Sonossen krijgen hun (ip-) adres van de Ziggo router, terwijl je telefoon een adres van de Deco krijgt. Oftewel de één gebruikt het postcodeboek van Nederland en het andere van Duitsland.

Je kunt dus óf de Ziggo router in bridge modus laten zetten (vandaar mijn vraag) en de Deco’s in router modus, of de Ziggo in router modus laten en de Deco’s als access point (dus zonder uitdeelfunctie) laten werken. De Deco’s werken bovendien als access points het beste als je wifi van de Ziggo router uitzet. Volgens mij gaat alles goed als je de handleiding van Ziggo (die zelf Deco’s levert) volgt, maar mogelijk afgezien van de Ziggo wifi, heb je het nu ook voor elkaar.

Ik heb mijn Ziggo router door Ziggo in bridge modus Deco’s laten zetten. Mijn Deco’s functioneren dus nu als router.

N.B. Je problemen liggen dus niet aan Ziggo, maar aan de manier waarop je de Deco’s hebt ingesteld.

Dank voor uitleg.

Inmiddels draait de Sonos als vanouds.

kleine hik-up.. 

ik zag in netwerk dat de nieuwe WiFi was toegevoegd en dat er verbinding is. Het oude WiFi adres stond er nog in en die verwijderde ik.

en toen werd het stil… alles uit.… snap niet waarom…

maar effe de Play 1 weer in de kast geduwd en aangesloten en dus het eerdere proces herhaald. Dat ging helemaal goed. pfff.

Allemaal bedankt.

Reputatie 7

Lijkt erop alsof er dus toch nog iets via de wifi van je Ziggo router liep. Staat die niet uit?

Mijn zin hierboven “Ik heb mijn Ziggo router door Ziggo in bridge modus Deco’s laten zetten. Mijn Deco’s functioneren dus nu als router” dient gelezen te worden als “Ik heb mijn Ziggo router door Ziggo in bridge modus laten zetten. Mijn Deco’s functioneren dus nu als router”.

Dank voor je reactie. Goed om te weten.

Alles werkt heel goed. Heel tevreden dus ik laat het zo.(kom er niet meer aan😉🤗)

Hartelijke groet.  🙋‍♂️