Beantwoord

Slechte verbinding met de rest van het Systeem

  • 29 July 2023
  • 14 reacties
  • 148 Bekeken

Als ik de computer via de era 100 wil koppelen (line in) met de rest van het systeem dan hapert de vebinding tussen de era 100 en de rest. Heb ik dat alleen of is het gewoon bagger van Sonos ? Voor de prijs van de era 100 mag je toch eigenlijk wel verwachten dat het goed werkt.

icon

Beste antwoord door 106rallye 29 July 2023, 19:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Geachte,

Kan het niet liggen aan je provider waar je een slechte verbinding hebt met wifi.

 

het ligt niet aan de verbinding van mijn provider. maar aan de verbinding tussen de era 100 en de rest

 

Reputatie 7

Het zal wel “bagger van Sonos” zijn. Dat doen ze altijd. Daarom bestaan zal al meer dan 15 jaar.

Maar goed. Je hebt de analoge uitgang van de computer aangesloten op de USB-C van de Era 100 via de adapter van Sonos en nu hapert de verbinding? Heb je al eens geprobeerd om de vertraging te verhogen? Of compressie toe te passen op de stream? Zie https://support.sonos.com/nl-be/article/adjust-line-in-settings en https://support.sonos.com/nl-be/article/adjust-line-in-audio-compression

Hoe heb je de Era en je overige speakers aangesloten?

Ze doen het zeker al 15 jaar goed. Maar @106rallye  de era 100 is pas een paar maanden uit en na het schijnt ben ik niet de enige met dit probleem. Het ligt ook niet aan de vertraging want vertraging is er  niet. Het hapert en ja heb ook al de era verplaatst maar mag niet baten dus ik baal daar gewoon van.

Alles werkt na behoren alleen via de era 100 niet !! 

Reputatie 7

Er is altijd 75ms vertraging op een Sonos via de analoge aansluiting. Je kunt deze nog verlengen. Niet geprobeerd dus?

@106rallye het is GEEN vertraging. Dit interessante gedoe daar schiet ik niets mee op.

Reputatie 7

OK. Dus je eerste post heeft het over “bagger”. Vervolgens geef ik een tweetal tips die je niet opvolgt.

ter info, ook voor eventuele latere lezers. Het is een bekend feit dat Sonos bij een analoge verbinding vertraging inbouwt als buffer voor het groeperen, ook al heb je geen andere speakers. Zie bijvoorbeeld https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjChozwo7yAAxWUXqQEHVv8Dv8QFnoECDUQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.reddit.com%2Fr%2Fsonos%2Fcomments%2Fqi0e5q%2Feliminating_audio_delay%2F&usg=AOvVaw0aYxTakhKlzHNBoHDL5njH&opi=89978449

Eén mogelijke oplossing voor een haperende verbinding is om de buffer-tijd te vergroten. Ook compressie kan helpen, omdat dan minder bandbreedte nodig is voor de muziekstream. Ik zeg niet dat beide tips helpen, maar je zou ze kunnen proberen.

Jij wilt dat niet: ook goed. Ik doe interessant en jij hebt bagger gekocht. Ook prima.

Wat een vervelend menneke ben jij alsof ik dat zelf niet al allemaal geprobeerd heb, de vraag heb je dan denk ik ook niet goed gelezen. De vraag was of het bagger is van SONOS het is geen stelling dus je leest niet goed. Daar gaat het al fout. De groeten ik ga vanaf nu er ook verder niet meer op in @106rallye 

Reputatie 7

Ik heb je posts nog even doorgenomen. Je zegt daarin niet wat je het zelf al geprobeerd hebt. Dus hoe moet ik dat weten? Ik probeer als Sonos-medegebruiker hulp te bieden. In mijn vrije tijd, omdat ik dat (meestal) leuk vind.

En dan wil je serieus op de Sonos community enkel “ja” horen op de vraag “Heb ik dat alleen of is het gewoon bagger van Sonos ?” Tja.

Dat is inderdaad wat ik wilde weten, of ik dat alleen had. Maar die vraag is nog steeds  niet beantwoord.

Als ik niet 2 maanden had moeten wachten op het kabeltje om de pc aan de era 100 te kunnen aansluiten dan had ik hem binnen 45 dagen echt terug gestuurd, want het is niet wat ik ervan verwachte. Van mijn systeem NAAR de era werkt het perfect maar van de pc via de era100 hapert het als de ziekte. geen  vertraging maar echt haperen naar de rest van het systeem. 

Reputatie 7
Badge +3

Alles werkt prima behalve de verbinding met de pc. Zou het kunnen zijn dat je een bagger pc hebt? Misschien kan die het geluid niet snel genoeg verwerken richting de Sonos. 

Reputatie 7

Als het gewoon een analoge uitgang van de PC is, dan lijkt me dat vreemd. Maar als ik zoek op “Era Line In skips” vind ik niets specifiek voor de Era 100. 

Ik wordt hier zo moe van van allemaal die onzin over het woord BAGGER, Wat NOGMAALS een vraag was en geen bewring. Als er dan geen fatsoenlijk antwoord gegeven kan worden dan typ liever niks dan deze onzin allemaal. en uh @Erooij een pc uit de vorige eeuw draait zelf nog zonder haperen muziek af.

Reputatie 7
Badge +3

Je bent zelf met het woord bagger begonnen, waarmee je dus zelf een oordeel geeft. Je kunt hier dus reacties op verwachten. Je had ook op normale toon een vraag kunnen stellen.

Maar om wat meer duidelijkheid te geven, maak gewoon een diagnose van je systeem op het moment dat het probleem zich openbaart en neem vervolgens kontakt op met Sonos. Wellicht zien zij wat er op dat moment binnen je systeem gaande is.