Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Hallo, ik heb kortgeleden 2 x Sonos Era 300 aangeschaft, dus ik moet het gebruiken via de S2 app.alleen nu wil ik mijn oude play 5 /play 1 gebruiken via de sonos bridge, dus via de s1 appalleen dageeft die weer dat ik de sonos s2 app moet gebruiken waar die niet op werktik krijg wel de optie om huidige sonos systeem te negeren of het product te downgraden naar S1, maar bang dat ik dan weer de Era 300's moet her-installeren. iemand enig idee om dit werkend te krijgen.? bvd
Ik wil graag een Play 5 speaker in gebruik nemen samen met de Era 100 om muziek af te spelen met de nieuwe SONOS app (dus niet de SONOS s1 controller). Kan dat?
Ik kocht een Move 2 die geweldig klinkt. De Move 2 zal ik sowieso mobiel gebruik in de tuin ed met als vaste plaats de living. Nu wil ik deze mobiele speaker toch uitbreiden met enkele vaste om meer spreiding. Ik zou opteren voor 2 stuks van de era 100 voor het stereo-effect. Maar ik vroeg me af of dit zinvol is in combo voor de Move2. Of zorgen deze in totaal dan 3 luidsprekers niet echt voor een harmonieus geheel? Dank voor jullie antwoord!
Hallo allemaal, Ik ben zojuist overgestapt op nieuwe ISP en nu werkt mijn SONOS systeem niet meer. Router is een Fritzbox 7590 AX. op advies van ISP mijnWIFI ingesteld op 2.4 Ghz maar dan nog werkt het niet. SONOS middels UTP kabel met modem bverbonden en dan werkt alles naar behoren, maar wire-less werkt het niet. Alle aanbevelingen van SONOS geprobeerd en alle stappen gevolgd met als resultaat NUL, NADA, NIENTE…. Overwoog mij SONOS installatie uit te breiden maar die beslissing lijkt nu ver weg…. Wie heeft er een idee?
Hello, onlangs een Sonos One (gen2) aangeschaft en ik vraag me af of ik best nog een identiek toestel aanschaf om een stereopaar te vormen of dat ik beter kies voor eeen Sonos One SL (gen2) om het twee-microfoonsprobleem uit te sluiten. Worden Sonos One en One SL als het zelfde model beschouwd of niet?
Met grote regelmaat valt het geluid weg, meestal komt het na enkele seconden weer terug, soms moet ik opnieuw starten
Hallo,Ik heb al ruim een jaar een goed werkend systeem met de symfonisk tafel lamp en de symfonisk boekenplank!Maar ineens heeft de boekenplank geen wifi verbinding meer, en krijg ik het ook niet meer verbonden, wat kan het probleem zijn? Eventueel een hard reset van de speaker, maar hoe reset je deze speaker??
Mijn Sonos systeem begint na een paar jaar probleemloos te hebben gewerkt, ineens problemen te geven, Sonos valt nu regelmatig uit en na een paar seconden gaat hij weer aan, zeer irritant, ik heb een diagnostisch rapport verstuurd met het nummer 1162323956. Het tv geluid wordt wel prima weergegeven Zonder haperingen, het is alleen als ik muziek stream, Tunein, en Spotify. het systeem is aangesloten met netwerk kabels en niet met WiFi verbonden, trouwens ook zonder netwerk kabels en met Wifi heb ik het zelfde probleem, volgens mij ligt het ook niet aan het netwerk, de rest van de computers werkt prima. heb al gereset, kabels verwisseld maar tot heden geen positief resultaat, ik zie op het forum dat er meer mensen dit hebben maar een oplossing heb ik nog niet gezien, wie heeft er een tip of heeft advies. bedankt alvast.
Ik las hier verschillende topics met vragen over sonos verbinden via hotspot telefoon.Als iemand wil weten hoe dit in zijn werk gaat dan laat een reactie achter.Ik heb namelijk al mijn sonos speakers verbonden via de mobiele hotspot van mijn iphone.
Hallo, Wij hebben sinds gister 2 nieuwe lampen met de boxen van sonos er in. ( de symfonisk lamp, 1 grote stalamp voor op de grond. En een kleine die op een tafeltje staat.) Nu zijn deze boxen wel met elkaar verbonden en kan ik er geluid op afspelen, maar nu is mijn vraag of ik ook geluid vanaf mijn tv naar de boxen kan afspelen? Dus dat ik de boxen als Surround sound gebruik. Weet iemand of dit mogelijk is? Of dat je dan ook een soundbar van sonos erbij moet kopen?
Onze wifi instellingen heb ik laatst aangepast naar alleen 2.4GHz, i.v.m. aansluiten robot stofzuiger in huis.Sindsdien werkt de Sonos niet meer.Met beide mobiele telefoons opnieuw proberen te verbinden, maar hij wil niet meer koppelen en verbinden met het SONOS netwerk.Na de toetsen in te drukken en het oranje knipperlicht te zien verschijnt steeds de melding: "je mobiele apparaat kon geen verbinding maken met je Play:3"Inmiddels het 5GHz netwerk ook weer open gezet, dus in de WiFi instellingen zijn zowel 2.4GHz als 5GHz zichtbaar op mobiele telefoon en bieden deze beide internetverbinding met telefoon.Router (KPN) gereboot, maakt niks uit.Iemand tips?
Urenlang bezig geweest om een wifiverbinding mogelijk te maken. Volgens Sonos is aansluiten een fluitje van een cent….Herhaaldelijk de stappen opgevolgd zoals stekkers van alles erin en eruit, handmatig netwerk invoeren, weer maar eens wachtwoord invullen zonder resultaat. Sonos kan geen verbinding maken als resultaat.Als laatste ethernetkabels aangesloten wat wel werkt. Ik wil echter zo min mogelijk draden dus ga ik dit niet blijven doen.Die avond maar de helpdesk gebeld. Zeker een uur aan de telefoon en het lukte maar niet. Flinke hoofdpijn ervan gekregen, dat wel. Ik heb daarom het gesprek moeten beeindigen.Tijdens de feestdagen veelvuldig weer geprobeerd maar sonos kan geen verbinding maken. Gisteravond weer de helpdesk gebeld. Deze medewerker bleek vriendelijk gezegd minder verstand van zaken te hebben. Na weer een half uur grote ergernis ben ik ermee gestopt. Ik heb de winkelier op de hoogte gesteld de zooi retour te sturen. Ik heb niet de illusie dat het hier opgelost kan worden
Hallo,Ik heb 2 era 100 en 1 sonos five gekocht in de veronderstelling dat die samen kunnen afspelen.Maar het begint al dat ik ze niet samen in de sonosapp krijg na meerdere pogingen.Kan mij iemand daarbij helpen ?Bvd.
Ik ervaar het hoge tonen bereik met de EQ van de Sonos Arc als onvoldoende. Ligt dat aan mij? Heb ik een instelfout gemaakt?
Bij het tikken op luidspeker afbeelding op sonos one sl gaat de lamp van microfoon niet branden
Ik heb sinds 2 weken geen geluid meer op m’n sonos play 5 gen1. Dit geld alleen voor het afspelen van geluid via de tv. Verder doet de box het gewoon nog (spotify afspelen via telefoon). De app zegt dat de in line is verbonden maar de box geeft geen geluid. Heb al van alles geprobeerd. Maar kom er niet uit. Kan iemand mij helpen? ps: de box heeft het hiervoor wel goed gedaan op de tv!
Na het toevoegen van een tweede Era 300 en deze ingesteld te hebben als stereopaar zie ik in de sonosapp nergens meer de mogelijkheid voor trueplay via de microfoon van de speakers. Tevens is er geen mogelijkheid meer om de links/rechts balans in te stellen.
Hallo,Ik had eerst een Beam en een Sonos One.Daar heb ik sinds kort een Sonos Move aan toegevoegd.Wat me nu opvalt is dat de Beam en de One connecten via WM0 en de Move via WM1.Nu heb ik inmiddels begrepen dat de Move altijd via WM1 Connect.Mijn vraag is nu of dat eventueel problemen gaat opleveren en of beter is om alles via WM1 te laten connecten.De vraag is dan alleen nog hoe dat dan moet.Alvast bedankt voor het advies/terugkoppeling Grtz,Paul
Ik heb 4 sonos one in een (Woon)Kemper staan alles werkt perfect kan ze via 1box aan en uit zetten maar ik kan niet het volume regelen via 1 box dat gaat alleen via de App wie weet raad?….
Na een stroomstoring werkt mijn playbar niet meer. Het statuslampje blijft wit branden. Mijn overige producten zijn nog wel gewoon beschikbaar en werken ook gewoon. Met de functie om opnieuw te verbinden/niet gekoppelde apparaten te vinden werd de playbar ook niet herkend (draadloos of met ethernetkabel en na herstart router). De TV is met een optische kabel aangesloten, maar als ik deze aanzet krijg ik helaas ook geen geluid via de playbar. Als ik de playbar van het stroom haal en opnieuw aanzet gaat het lampje direct wit branden. Resetten door play/pause knop in te drukken werkt helaas niet. Heeft iemand een idee hoe ik de playbar alsnog kan resetten/activeren?
Wij hebben een era 100 aangesloten op de computer.Als ik tijdens het computeren muziek afspeel en er wordt een computersysteem geluid weergegeven, dan stopt daarna de muziek en moet ik het muziekstuk opnieuw activeren. De era100 gaat namelijk na het systeem geluid niet verder met het muziek waar het was gebleven. Is dit in te stellen zonder de kabel van de computer naar de era100 los te koppelen? Ik vind het uitermate lastig en irritant.
Goedemorgen,ik heb thuis bij mijn TV een Beam en 2 One SLs staan. Nu wil ik nog een derde speaker toevoegen verderop in de woonkamer zodat ik in de hele woonkamer muziek kan afspelen.Welke kan ik het beste toevoegen? Ik wil met tv kijken wel het surround geluid behouden.Alvast bedankt voor de hulp!
Geen zin om te searchen :) : ik heb een Sonos ONE SL (super tevreden mee) en wil een tweede speaker een stuk verder op neerzetten maar moeten wel samen gebruikt kunnen worden. Welke kan ik daar allemaal voor aanschaffen?
Zit naar muziek weergave te kijken en heb mijn tv aangesloten op mn Beam en 2 x One. Vindt de weergave matig. Hoe kan ik het geluid zo instellen dat ik een betere beleving heb.
Mijn Sonos One surround speakers met 15.11 hebben een lichte constante ruis. Je hoort het op een afstand van een halve meter ongeveer. Hoort dit in een surround opstelling? Ik heb andere stopcontact getest en lampen en andere wifi apparaten uitgezet. De Arc en Sub Mini hebben geen ruis. De ruis is mij eerder nooit opgevallen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.