Beantwoord

Geluid valt telkens weg

  • 18 December 2023
  • 31 reacties
  • 548 Bekeken

Met grote regelmaat valt het geluid weg, meestal komt het na enkele seconden weer terug, soms moet ik opnieuw starten

icon

Beste antwoord door 106rallye 18 December 2023, 20:11

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

31 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Het niet opgeloste deel betrof het feit dat ik via de geluidsknoppen van iPhone en iPad het geluid niet meer kon regelen. De helpdeskmedewerker gaf aan dat het een probleem was in de IOS-app en dat zij er aan het werkten om dit op te lossen.

Dit probleem is ontstaan door een beleidswijziging van Apple, die niet langer toelaat dat apps dia via de Apple Appstore zijn verkregen, het geluid kunnen regelen. Daaraan kan Sonos niets veranderen en dat zou de helpdeskmedewerker moeten weten.

Ook ik heb sinds een week problemen ermee dat het geluid regelmatig uitvalt op mijn Playbar en Play1. [...] Ik krijg steeds meer het idee dat het uitvallen van het geluid een software probleem is

Als het geluid van 2 verschillende apparaten regelmatig uitvalt, is het waarschijnlijker dat dit te wijten is aan netwerkproblemen, dan aan een softwareprobleem. Zou het namelijk een softwareprobleem zijn, dan zouden veel meer mensen hier last van moeten hebben. Mijn advies: haal router + alle Sonoscomponenten van de stroom. Zet daarna de router weer aan de stroom, wacht 30 seconden en zet dan de Sonoscomponenten weer aan de stroom, één voor één met 30 seconden tussenruimte. Voorzie daarna je Sonoscomponenten van vaste IP-adressen in je router (zie de handleiding van de router voor instructies).

Goed advies! Ik heb bovenstaande handelingen verricht en Sonos werkt werkt naar behoren

Ook ik heb sinds een week problemen ermee dat het geluid regelmatig uitvalt op mijn Playbar en Play1. [...] Ik krijg steeds meer het idee dat het uitvallen van het geluid een software probleem is

Als het geluid van 2 verschillende apparaten regelmatig uitvalt, is het waarschijnlijker dat dit te wijten is aan netwerkproblemen, dan aan een softwareprobleem. Zou het namelijk een softwareprobleem zijn, dan zouden veel meer mensen hier last van moeten hebben. Mijn advies: haal router + alle Sonoscomponenten van de stroom. Zet daarna de router weer aan de stroom, wacht 30 seconden en zet dan de Sonoscomponenten weer aan de stroom, één voor één met 30 seconden tussenruimte. Voorzie daarna je Sonoscomponenten van vaste IP-adressen in je router (zie de handleiding van de router voor instructies).

Goed advies! Ik heb bovenstaande handelingen verricht en Sonos werkt werkt naar behoren

Inderdaad ! Hiermee verholpen !! Thanx Jome

Had exact zelfde probleem. Hoofdschakelaar stroom 60 sec eraf. Na aanzetten na enige tijd weer alles als vanouds. ( Alleen klokjes oven, wekkers  etc weer instellen).

Dank voor deze goede tip.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is wel een heel rigoreuze methode 😂

Dit kan overigens ook wel weer een probleem opleveren omdat alles dan gelijk opstart. Normaal zou je eerst de router zijn werk moeten laten doen.

Maar ach…. Het werkt en daar ging het om. 

Reputatie 5
Badge +3

Had exact zelfde probleem. Hoofdschakelaar stroom 60 sec eraf. Na aanzetten na enige tijd weer alles als vanouds. ( Alleen klokjes oven, wekkers  etc weer instellen).

Dank voor deze goede tip.

Of precies op 00:00 doen..