Beantwoord

Ikea Symfonisk

  • 5 January 2024
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Hallo, 

Wij hebben sinds gister 2 nieuwe lampen met de boxen van sonos er in. ( de symfonisk lamp, 1 grote stalamp voor op de grond. En een kleine die op een tafeltje staat.) 

Nu zijn deze boxen wel met elkaar verbonden en kan ik er geluid op afspelen, maar nu is mijn vraag of ik ook geluid vanaf mijn tv naar de boxen kan afspelen? 
 

Dus dat ik de boxen als Surround sound gebruik. Weet iemand of dit mogelijk is? Of dat je dan ook een soundbar van sonos erbij moet kopen?

 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 6 January 2024, 09:35

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

In feite geef je het antwoord zelf al. Het gaat dan om surround geluiden en niet om het hoofdgeluid. En nee geluid van de tv rechtstreeks naar alleen surrounds kan niet, je zult dus een soundbar moeten hebben.

Overigens lijkt mij ook een opstelling van staande- en tafellamp niet ideaal voor zowel stereo als surround. Speakers zouden ongeveer op luisterhoogte (minimaal zelfde hoogte) en gelijke afstand tot luisterpositie moeten staan. Om beide speakers afzonderlijk of gegroepeerd (vanuit 2 “kamers” zoals Sonos dat noemt) te laten spelen is dan weer geen probleem.

Reputatie 7

En je heb dus wel een Sonos soundbar nodig……

Reputatie 7
Badge +3

Zoals ik al schreef. 😉