Beantwoord

Stereopaar Sonos One (gen2) met Sonos One SL (gen2)

  • 24 December 2023
  • 7 reacties
  • 69 Bekeken

Hello, onlangs een Sonos One (gen2) aangeschaft en ik vraag me af of ik best nog een identiek toestel aanschaf om een stereopaar te vormen of dat ik beter kies voor eeen Sonos One SL (gen2) om het twee-microfoonsprobleem uit te sluiten.  Worden Sonos One  en One SL als het zelfde model beschouwd of niet?

icon

Beste antwoord door 106rallye 24 December 2023, 18:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Ja, de One en de One SL zijn voldoende overeenkomend en kunnen dus samen in een stereo-“kamer” worden gepaird, of als surrounds bij een Amp of soundbar worden toegevoegd.

Dank voor positief antwoord. Dan schaf ik mij so-fort  een One SL aan.

Badge

Een nieuw jaar brengt altijd wat nieuws mee. Ik heb de Sub gen3 en de beam gen2. Het werkt super maar ik wil het uitbreiden met een surroundgeluid. Ik wil nu alleen weten of ik het bij het juiste eind heb als ik zeg “ ik denk niet dat ik de Sonos one hiervoor speciaal nodig heb maar dat de Sonos one sl volstaat,, is dat terecht wat ik veronderstel? Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is terecht.

Badge

En heb ik dan ook gewoon de mogelijkheid het als stereo paar te gebruiken ipv surroundgeluid met bv streamingdiensten als Spotify’s?

Reputatie 7
Badge +3

Niet echt nee. Je bouwt een surroundopstelling op en wil je dan stereo dan moet je de surroundopstelling verbreken en er een stereo-opstelling van maken in de app en weer terug. Ondoenlijk dus.

Maar neem van mij aan dat het geluid van muziek geweldig klink in de surroundopstelling. Je hebt dan de keuze om het geluid sfeervol of volledig te laten klinken.  Volledig is een soort dubbel stereo, sfeervol is de nadruk op de soundbar, waarbij je ook wat meer volume naar de surrounds kunt trekken (mijn persoonlijke voorkeur). 
Gewoon een beetje experimenteren.

Badge

Daar heb ik wel vrede mee. Het belangrijkste was voor mij toch wel het surroundgeluid bij gebruik van films. Met de sub 3 en de beam 2 is dat al erg goed met zowel films als muziek. Ik miste alleen tijdens films een background sound ik krijg zoveel positieve reacties te lezen dat ik er van overtuigd ben dat het een aanrader is. Bedankt voor uw reactie Erooij.