Sonos systeem gaat na uitzetten TV spontaan na enige tijd muziek uit eigen library spelen.
Dit doet zich deze week ineens voor en ik heb hier nooit eerdere last van gehad.
Sonos systeem gaat na uitzetten TV spontaan na enige tijd muziek uit eigen library spelen.
Dit doet zich deze week ineens voor en ik heb hier nooit eerdere last van gehad.
Als het weer gebeurt binnen een kwartier een diagnose maken en even bellen met Sonos. Zij kunnen dan zien wat dit uitlokt.
Ik heb de NAS share via de Sonos app verwijderd.
Na een tijdje weer aangekoppeld en nu is het nog niet gebeurd dat de muziek vanzelf weer aan gaat.
ik kijk het even een tijdje aan, gebeurd het weer volg ik je advies op.
Bedankt voor je reactie!
Met vriendelijke groet
Beste
Ik heb nu inmiddels meerdere keren geprobeerd om de privé library te verwijderen. De eerste keer ging het prima. Er werd geen muziek meer automatisch afgespeeld.
Daarna de privé library weer gekoppeld, nog niets gedaan en na aan en uitzetten TV werd er geen muziek gestart.
Toen wat (random) nummers van de library gekozen en afgespeeld. Het ging prima.
Toen de TV aangezet en die overruled de muziek (dat is dus goed). Daarna TV uitgezet, na ongeveer 10 minuten begon automatisch de muziek te spelen.
Nu heb ik gisteren de library weer verwijderd. Zo gelaten tot ik vanmorgen even de TV weer had aangezet en weer uit. Tot mijn verbazing begon de muziek weer te spelen en ik heb geen library gekoppeld in de SONOS APP.
Hij begint willekeurig muziek te spelen vanaf de library. Wel gezellig, maar niet de bedoeling lijkt mij!
Heeft een Sonos systeem misschien ergens een cache waarin dit soort gegevens worden bewaard totdat de boel wordt uit en aangezet?
Is het nu verstandig om alles te her-configureren?
Ik heb toch maar alle SONOS speakers van het stroomnet losgekoppeld (harde herstart), gedurende 2 minuten.
Nu is er geen muziek meer die actief wordt, de APP zegt ook “Geen muziek geselecteerd”!
Ik ga nu eens alleen muziek van bv Spotify of een Sonos radio koppelen.
Groetjes,
Goedenavond
Ik heb dus nu alleen een Spotify koppeling met de Sonos tot stand gebracht en een deel van de avond geluisterd. Daarna TV weer aan voor Journaal en toen de TV weer uit. Het Sonos systeem blijft nu stil.
Ik heb nog geen privé library gekoppeld. Ik wacht even oom te horen wat je mening is.
Met vriendelijke groet,
Ergens lijkt een opdracht te worden gegeven om af te spelen. Op basis van een op tijd door jou gemaakte diagnose moet Sonos je dat kunnen vertellen,
Beste
Bedankt voor je antwoord.
Wat bedoel je met een op tijd door mij gemaakte diagnose? En hoe doe ik dat? Ik namelijk in de app, onder de optie “Ondersteuning”, kiezen voor Diagnose verzenden, maar wordt dan eerst een diagnose op het systeem uitgevoerd? Er staat namelijk ook dat het aan te raden is om dit in overleg met Sonos support uit te voeren (dus als ze er om vragen).
Ik heb echter nog niet iets kunnen vinden waar ik een incident kan inschieten, of heb ik niet goed gekeken?
Maar voor ik iets richting Sonos onderneem wil ik toch nog iets uit proberen. Ik vind het namelijk vreemd dat er ergens eind december iets is omgevallen (zal ik het maar noemen), waardoor het Sonos systeem vreemde kuren vertoond richting mijn privé library. Deze library staat dus op een Synology NAS. In december verleden jaar en januari dit jaar heb ik geen update van het DSM besturingssysteem systeem uitgevoerd.
Er spelen twee problemen, zoals ik het nu zie namelijk:
Je hoort nog wel of het probleem, geschetst in punt 2 zich weer voor doet!
Met vriendelijke groet,
De route voor contact met Sonos is dat je zo snel mogelijk nadat het probleem zich voordoet (liefst binnen een kwartier) een diagnose maakt en verstuurt op de manier die je al hebt gevonden. Als je contact opneemt met Sonos pakt iemand die diagnose er dan bij.
Dus gewoon op die Diag verzenden knop drukken in de app?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.