opstelling grote woonkamer

  • 17 January 2024
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

Ik wil mijn bestaande Sonos installatie uitbreiden. Ik heb een L-vormige woonkamer van totaal 65 m2. Ik had in het grote deel, circa 50 m2, 2x een Play3 staan. Dat voldeed niet, met name omdat er geen vaste plek is waar naar muziek wordt geluisterd. Op de ene plek hoorde je de ene speaker te hard, op een andere plek hoorde je niets hard genoeg. De Play3’s staan nu samen met een Ray als surround in het kleine stuk van de kamer bij de tv. Dat voldoet. Ik wil nu overal in het grote gedeelte van de woonkamer ongeveer hetzelfde geluid hebben. Wat is dan aan te raden? 2x Era 300, 4x Era 100, 2x Five?


5 Reacties

Reputatie 7

Dat hangt af van wat jij wilt? Speel je Atmos muziek (Era 300 kan dat) of niet? Wil je er een steropaar van maken of niet? Dat soort zaken.

Ikzelf heb een kleinere ruimte (+/- 30 m²)  Ik vond de Era 300 wat overkill.  Ik hou sowieso liever van gespreid geluid.  Ikzelf heb nu al 2 x era 100 en overweeg er 4 x era van te maken aangevuld door een sub.

Atmos vind ik niet zo spannend, ik gebruik Spotify dus dan kun je daar (nog) niets mee. Gaat mij er vooral om dat ik overal in de kamer fatsoenlijk geluid heb. De Era 300 pretendeert dat te kunnen doordat deze de muziekmarkt kanten op stuurt, ook zonder Atmos. 

Reputatie 7

Vertrouw op je gevoel en je oren, zou ik zeggen.

Tsja, maar je hoort ze pas ná het kopen. 

Reageer