Beantwoord

Sonos systeem gaat na uitzetten TV spontaan na enige tijd muziek uit eigen library spelen

  • 10 January 2024
  • 8 reacties
  • 72 Bekeken

Sonos systeem gaat na uitzetten TV spontaan na enige tijd muziek uit eigen library spelen.

Dit doet zich deze week ineens voor en ik heb hier nooit eerdere last van gehad.

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 15 January 2024, 21:50

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Als het weer gebeurt binnen een kwartier een diagnose maken en even bellen met Sonos. Zij kunnen dan zien wat dit uitlokt.

@106rallye 


Ik heb de NAS share via de Sonos app verwijderd.

Na een tijdje weer aangekoppeld en nu is het nog niet gebeurd dat de muziek vanzelf weer aan gaat.

 

ik kijk het even een tijdje aan, gebeurd het weer volg ik je advies op.

Bedankt voor je reactie!


Met vriendelijke groet

@CarLou 

 

Beste @106rallye ,

 

Ik heb nu inmiddels meerdere keren geprobeerd om de privé library te verwijderen. De eerste keer ging het prima. Er werd geen muziek meer automatisch afgespeeld. 

Daarna de privé library weer gekoppeld, nog niets gedaan en na aan en uitzetten TV werd er geen muziek gestart.

Toen wat (random) nummers van de library gekozen en afgespeeld. Het ging prima.

Toen de TV aangezet en die overruled de muziek (dat is dus goed). Daarna TV uitgezet, na ongeveer 10 minuten begon automatisch de muziek te spelen.

 

Nu heb ik gisteren de library weer verwijderd. Zo gelaten tot ik vanmorgen even de TV weer had aangezet en weer uit. Tot mijn verbazing begon de muziek weer te spelen en ik heb geen library gekoppeld in de SONOS APP. 

Hij begint willekeurig muziek te spelen vanaf de library. Wel gezellig, maar niet de bedoeling lijkt mij!

Heeft een Sonos systeem misschien ergens een cache waarin dit soort gegevens worden bewaard totdat de boel wordt uit en aangezet?

Is het nu verstandig om alles te her-configureren?

 

@106rallye

Ik heb toch maar alle SONOS speakers van het stroomnet losgekoppeld (harde herstart), gedurende 2 minuten.

 

Nu is er geen muziek meer die actief wordt, de APP zegt ook “Geen muziek geselecteerd”!

Ik ga nu eens alleen muziek van bv Spotify of een Sonos radio koppelen.

Groetjes,

@CarLou

Goedenavond @106rallye ,

Ik heb dus nu alleen een Spotify koppeling met de Sonos tot stand gebracht en een deel van de avond geluisterd. Daarna TV weer aan voor Journaal en toen de TV weer uit. Het Sonos systeem blijft nu stil.

Ik heb nog geen privé library gekoppeld. Ik wacht even oom te horen wat je mening is.

 

Met vriendelijke groet, 

@CarLou

Reputatie 7

Ergens lijkt een opdracht te worden gegeven om af te spelen. Op basis van een op tijd door jou gemaakte diagnose moet Sonos je dat kunnen vertellen,

Beste @106rallye ,

Bedankt voor je antwoord.

Wat bedoel je met een op tijd door mij gemaakte diagnose? En hoe doe ik dat? Ik namelijk in de app, onder de optie “Ondersteuning”, kiezen voor Diagnose verzenden, maar wordt dan eerst een diagnose op het systeem uitgevoerd? Er staat namelijk ook dat het aan te raden is om dit in overleg met Sonos support uit te voeren (dus als ze er om vragen). 

Ik heb echter nog niet iets kunnen vinden waar ik een incident kan inschieten, of heb ik niet goed gekeken?

Maar voor ik iets richting Sonos onderneem wil ik toch nog iets uit proberen. Ik vind het namelijk vreemd dat er ergens eind december iets is omgevallen (zal ik het maar noemen), waardoor het Sonos systeem vreemde kuren vertoond richting mijn privé library. Deze library staat dus op een Synology NAS. In december verleden jaar en januari dit jaar heb ik geen update van het DSM besturingssysteem systeem uitgevoerd.

Er spelen twee problemen, zoals ik het nu zie namelijk:

  1. Als ik muziek afspeel op mijn privé library; hetzij één nummer, hetzij via een Sonos afspeellijst waarin ik nummers van de privé library heb toegevoegd, speelt hij de nummers netjes af.  Ik krijg echter bij sommige nummers (random) een foutmelding in de trant van “Het nummer is niet juist gecodeerd”. Dit doet zich sinds begin januari voor!  Wat zich hierbij niet voordoet, is het plotseling aangaan van het Sonos systeem als ik geschakeld heb van AUDIO naar  TV en dan de TV uitgezet.
  2. Om het probleem van de foutmelding te omzeilen ben ik de Synology DS audio app gaan gebruiken en heb daar afspeellijsten gemaakt en die gebruikt en gestreamd naar het Sonos Systeem. Ik krijg nu het idee dat het probleem, van het plotseling aangaan van het Sonos systeem als ik schakel van AUDIO naar  TV en dan de TV uitzet, zich in deze situatie voordoet. Het blijkt namelijk dat de afspeellijst van de  DS audio, na uitzetten van de DS audio app. toch te zien is in de Sonos app.  Ik wil dit dus nu eerst nog even uitproberen, maar eerst nog even een dagje zonder de DS audio app in te zetten, om er zeker van te zijn dat het op die manier niet wordt veroorzaakt.  Wel blijft in die situatie de Coderings foutmelding van kracht.

Je hoort nog wel of het probleem, geschetst in punt 2 zich weer voor doet!

 

Met vriendelijke groet,

@CarLou 

 

Reputatie 7

De route voor contact met Sonos is dat je zo snel mogelijk nadat het probleem zich voordoet (liefst binnen een kwartier) een diagnose maakt en verstuurt op de manier die je al hebt gevonden. Als je contact opneemt met Sonos pakt iemand die diagnose er dan bij.

Dus gewoon op die Diag verzenden knop drukken in de app?