Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Ik heb 2 stuks Sonos Move, niet gekoppeld als stereopaar. 1 stuks op de slaapkamer en 1 stuks in de woonkamer. Beide waren geïnstalleerd met Google assistant. Sinds een paar weken reageert de Google assistant in de woonkamer dat er geen verbinding is met internet. Als ik kijk bij systeem en netwerk is de Move verbonden met een goede verbinding. Ook met de app op mijn Iphone kan ik gewoon music streaming via internet. Heb al van alles geprobeerd. Zoals terug naar fabrieksinstellingen, modem reset. Het vreemde is als ik de Move uitzet door de powerknop in te houden en hem vervolgens weer opstart werkt de Google assistent wel, maar naar korte tijd blijkt de assistent weer te melden geen verbinding te hebben. Wie kan me wellicht helpen?
Ik heb een Sonos one.kan sinds vandaag geen radiozenders meer afspelen,WiFi is ok.als ik bvb zeg speel radio Joe zeg hij ok maar er komt geen geluid uit
Goedemiddag,Als ik aan Google vraag om qmusic af te spelen op mijn sonos speaker pakt hij de frequentie 100.7 (in NL is dat Qmusic) en geeft als antwoord: "is goed ik speel qmusic af op sonos" maar er komt een heel ander (buitenlandstalige) 100.7 radio: life 100.7 radio.Waar zou dit probleem kunnen zitten?Via de google speakers zelf werkt dit namelijk wel goed. Wat ik heb gedaan:UpdatesTijdzone ingesteldGoogle app opnieuw ingesteldSonos app opnieuw ingesteldVerschillende tune in services geprobeerd Dit probleem speelt nu 5 maanden. Alvast bedankt voor de tips!
Na een update van sonos, kan ik sonos niet meer starten met google hub.Krijg dan een melding “sorry, energiebeheer word nog niet ondersteund”Als sonos aanstaat, kan de hub sonos wel stoppen.Heb tot 4 keer toe alles opnieuw ingesteld…Wie heeft hier nog meer last van?
Google-assistent geeft bij de vraag NPO Radio 1 te spelen, op Sonos ons Triunfo 98.6 FM. Enig idee waarom geen NPO Radio 1?
Heb een Sonos one in keuken en een Sonos connect amp in woonkamer, en wil comando via Google inspreken op de Sonos one “ hey Google, zet radio 538 aan”. Google antwoordt dan: sorry, kan woonkamer niet bereiken. Amp is gekoppeld aan woonkamer en aan netwerk zowel met WiFi als ethernetkabel. ( WiFi aan). Via mijn iPad werkt muziek streamen correct naar de connect amp en sonos one. App versie: 15.5Wat kan er loos zijn?
Als ik via google assistent zeg zet radio 10 aan dan pakt hij steeds een andere zender een Spaanse en niet de Nederlandse moet steeds handmatig omzetten hoe kun je dit het beste oplossenergen vast instellen in mijn account?radio sonos ondersteund deze zender niet alvast bedankt
Als ik een gesproken commando geef “Hey Google, speel radio 10 non-stop” reageert hij/zij met “Oké ik speel radio 10 non-stop af via Tune-inn” maar vervolgens gebeurt er niets. Een week geleden werkte dit nog naar behoren.via de app gaat het wél goed.
Hey google speel radio538 werkt niet.Sonos (google)reageert metPrima ikspeel radio 538 af via tunein.Vervolgens de volgende stem: unfortunately this is not availble on stingray radio. (only available in CANADA)????
Onlangs Sonos move aangekocht maar kan mbv spraak geen opdrachten geven bijv. Google speel bepaalde muziekzender af, Google geeft dan aan ( kan gevraagde content niet vinden). Google assistent en tuneIn opnieuw geïnstalleerd geen resultaat, wie kan mij helpen.
Nu kan ik eindelijk s’morgens weer tegen mijn Sonos zeggen naar welke radio zender ik wil luisteren. Krijg ik één of andere Spaanse zender als ik naar Radio 10 vraagt. Dit zijn in mijn ogen kleine probleempjes, kan dat nou niet opgelost worden. Bay the way, mijn Google Nest heeft er geen last van dus het is echt een Sonos probleem.
Ik krijg de Google Assistant niet geïnstalleerd op de Sonos Move. Het begin van de installatie verloopt goed.De verbinding met het netwerk wordt gemaakt en alles werkt. Ik kan muziekdiensten toevoegen en beluisteren maar bij de stem heb ik alleen de keuze om Sonos Voice Control te installeren, dus geen Google Assistant of Alexa. In de Google Home app wordt de Sonos ook herkent en kan ik o.a. het volume veranderen. Weet iemand wat ik verkeerd doe of over het hoofd zie.
Is Sonos Alexa in het Nederlands?anders kan ik beter Google assistent houden.
Op dit moment bezit ik het volgende:1 x Arc2 x sonos one1 x subNu wil ik de 2 x sonos one’s gaan vervangen voor 2 x Sonos era 100.Mijn vraag:Is het dan nog wel mogelijk om gebruik te maken van de Google Assistent via de Arc?Zodat de Arc en de era’s bij een opdracht muziek afspelen “hey google speel sky radio”?Ik weet de era100 hebben geen Google Assistent.
Hee,sinds kort ben ik een trotse bezitter van een sonos set. Ik ben nu op zoek naar de instelling dat ik een “plop”-geluidje hoor nadat ik de Google assistent heb aangesproken via Sonos. Bij mijn vader werkte dit wel via de Sonos-one, maar misschien niet via de beam? Ik ben benieuwd!
Na problemen met Google assistent en Spotify, ondervind ik nu nog steeds volgend probleem. Als ik een afspeellijst via google assistent oproep, speelt hij correct af. Als ik echter commando “volgende” uitspreek, krijg ik de foutmelding : “er wordt momenteel niets afgespeeld”. Vreemd genoeg : als ik dan vraag stel “wie zingt er”, krijg ik wel de juiste uitvoerder en titel ? Is er nog iemand die dit probleem ondervind ?
Beste, sedert een paar weken kan ik geen spraak meer geven via Tune in. Ik bedoel dat hij wel de commando spreekt wat ik zeg. Maar uiteindelijk gaat de radio niet aan. Ook Spotify lukt niet. Invoeren via app lukt prima. Alsook geluid verminderen of Vermeer den en stoppen lukt wel via spraak.
Ik loop tegen volgende aan: Als in via de google assistent zeg: "he google, speel radio 530 (of andere zender)" dan antwoord mijn beam: "Ök, ik speel radio 538 af via tunein" en vervolgens werd radiozender 538 afgespeeld. Nu werkt dit niet meer. Ik kan de radiozender wel oproepen via de assistent. Ik krijg ook nog wel het antwoord "”ok, ik speel radio 538 af via tunein" maar GEEN GELUID ! Wellicht iemand met hetzelfde probleem of een oplossing hiervoor ?
Hallo allemaal, Gisteren mijn sonos arc + 2 SL boxen aangesloten. Nu heb ik ook de google assistent gekoppeld. Echter gaat hier wat fout. Via de sonos app kan ik wel muziek selecteren via Spotify en speelt de sonos dit af. Hetzelfde als ik Spotify open en dan verbindt met de sonos. Echter als ik de google assistent de opdracht geef om muziek af te spelen via Spotify werkt het niet. Ik krijg dan het volgende:- Prima ik speel .... af via Spotify. --》 geen geluid.Het lijkt er dus op dat alles wat ik via de google assistent vraag niet werkt. Ik heb Spotify al opnieuw gekoppeld en de google assistent ook. Helaas geen resultaat.. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!!
mijn sonos reageerd wel op mijn stem en zegt dat hij afspeelt via tune in maar er komt geen geluid
Ik heb een Sonos Beam gekoppeld (HDMI) een tv en google assist. Sinds gewisseld zijn van internet provider en opnieuw alles ingesteld, via wifi kan ik via TuneIN wel radio afspelen naar Sonos , maar niet meer via google assist , na commando he google luister naar radio Qmusic bevestigd deze commando en zegt deze te starten maar er veranderd niet blijft bestaande radio afspelen of als tv aan staat tv geluid ,,, luister wel naar algemeen google commando he google wat voor weer is het vandaag geeft deze wel weer info.. TuneIn via telefoon app verwijderd en toegevoegd geen resultaat.
Will google assistent ever be intergrated in the era lineup?
Als ik van radio zender wil wisselen via Google assistant dan zegt hij dat hij gaat afspelen via Tuneim maar er gebeurd niks. Dit hebben we sinds paar dagen. Hoe kan ik dit oplossen? groet Raymond
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn google assistent op de Sonos Beam de opdracht muziek afspelen niet uitvoert. Ik vraag “Hey google speel Qmusic” of Hey google speel Imagine dragons af op spotify maar in beide gevallen zegt hij dat hij het doet en zegt dan zelf: "goed ik speel Qmusic af op TuneIn” of "Goed ik speel Imagine dragons af op spotify” maar dat doet hij dan niet en het blijft stil. Hoe kan dit want hij deed het eerst wel en nu opeens niet meer…
Via Google Assistent kan ik VRT radio 1 niet op mijn Sonsos Move laten starten, ik krijg dan de mededeling “kan de gevraagde content niet vinden”. Andere radiostations worden wel zonder problemen gestart. Vroeger had ik hier geen problemen mee. Ik heb de Google Spraakassistent al verwijderd en terug toegevoegd, maar het probleem blijft. Blijkbaar zijn er nog gebruikers met dit probleem, maar een deftige oplossing vind ik niet op dit forum.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.