Beantwoord

Sonos speelt geen muziek af op spotify met google assistent.


Hallo allemaal, 

Gisteren mijn sonos arc + 2 SL boxen aangesloten. Nu heb ik ook de google assistent gekoppeld. Echter gaat hier wat fout. 

Via de sonos app kan ik wel muziek selecteren via Spotify en speelt de sonos dit af. Hetzelfde als ik Spotify open en dan verbindt met de sonos. 

Echter als ik de google assistent de opdracht geef om muziek af te spelen via Spotify werkt het niet. Ik krijg dan het volgende:

- Prima ik speel .... af via Spotify. --》 geen geluid.

Het lijkt er dus op dat alles wat ik via de google assistent vraag niet werkt. Ik heb Spotify al opnieuw gekoppeld en de google assistent ook. Helaas geen resultaat..

 

Wie kan mij helpen? 

Alvast bedankt!!

 

 

icon

Beste antwoord door Dari W 27 April 2023, 13:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @KR1992 ,

Welkom op de Sonos Community!

Er is op dit moment een storing met Google Assistant die ervoor zorgt dat commando's op Sonos niet kunnen worden uitgevoerd. Wanneer deze storing is verholpen kun je dat teruglezen op deze pagina en zou Google Assistant weer gewoon moeten werken.

Mocht er op die pagina staan dat Google Assistant weer operationeel is maar het nog steeds niet werken, neem dan eventjes contact op met onze support.

Is er al enig uitzicht wanneer google weer werkt ?

Het werkt nog steeds niet. 

Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.

Erg vervelend, net mijn oude hifi set de deur uitgedaan om op Sonos nradio af te spelen.

Goeie vraag. Duurt inderdaad lang.. 

Dari W, heb jij een idee??

Reputatie 7

Zou jij als je Sonos was aangeven wanneer je denkt het weer werkt en het risico lopen mensen teleur te stellen? Natuurlijk zeggen ze daar niets over.

Maar ik vraag me af of het probleem alleen bij de google assistent ligt. Op mijn telefoon werkt het prima  op de Sonos niet??

Cyberattack?  net oude sonos ingeruild voor sonos one en dan dit. Niet leuk duurt beetje telang. Had betere support verwacht

Reputatie 7

Als ik het goed begrepen heb laat Google de verzoeken op Sonos apparaten over andere servers lopen dan de “eigen” verzoeken.

Ik begrijp dat er al langer een juridisch conflict is tussen Google en Sonos, op nieuwe Era speakers ontbreekt de ondersteuning voor de google assistent.

Zou me verbazen als het niet goed functioneren van de Google assistent niets van doen heeft met de strijd.

Helaas is de consument weer de dupe!

Oeps, ik kom er net achter dat het weer werkt.

Heeft het toch niet te maken met de juridische strijd.

Nu maar hopen dat het blijft functioneren.