Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Hi, Ik woon op 2 verschillende locaties. Omdat ik een onwijs grote Sonos fan ben, heb ik op beide locaties Sonos apparatuur staan. Op beide locaties staat ook een Google Home mini speaker, beide op hetzelfde Google account maar wel gekoppeld aan de verschillende locaties. Op locatie A heb ik een stereo paar Play:1's staan. Hier heb ik moeiteloos Google Assistant kunnen activeren. Ik vind het fantastisch op vanaf de bank "Hey Google, speel Slam FM op Sonos" te roepen. En "Hey Google, zet volume Sonos op 10%" werkt ook. :) Op locatie B heb ik een Playbar met een Sub staan. Als ik (op locatie B ) in de Sonos app klik op Spraakservices > Google Assistant dan opent het scherm waarin ik hem kan toevoegen. Dan verschijnt ook "Een ogenblik geduld, dit kan even duren". En na een aantal seconden komt dan de bevestiging dat de Google Assistant klaar is voor gebruik met Sonos. Maar het werkt niet. De Sonos speaker verschijnt ook niet in Google Home zoals dat bij locatie A wel is gebeurd. I
Wij hebben thuis 3 kamers met sonos speakers, 2 hiervan bevatten speakers met spraakherkenning. Echter soms wil ik via spraak muziek afspelen in de kamer zonder spraakherkenning (dit is de eetkamer). Als ik echter zeg: Hey Google, speel muziek af in de eetkamer herkent hij dit commando niet. Als ik vraag of hij muziek wilt afspelen lukt dat alleen in de kamer waar de speaker met spraakherkenning staat. Is er toch een manier om zelf te kiezen in welke kamer de muziek speelt via spraak?
Ik kreeg onlangs de melding dat ik de google assistent op mijn sonossusteem kan gebruiken. Ik heb de playbar en 2x play: 1. Kan ik op de play:1 de google assistent gebruiken? Ik krijg het niet voor elkaar.
Heb twee SONOS One speakers geinstalleerd. Wil nu llinken met spraakservices maar krijg op de SONOS Appp zowel bij Alexa als bij Google te zien dat deze niet beschikbaar zijn in mijn land (Belgie). Wat kan ik doen ?
Goede Avond, ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een sonos beam en sonos one, helemaal top. nu valt mij sinds vandaag op dat als ik Google vraag (op mijn beam) mijn lampen aan te zetten via klikaanklikuit dan antwoordde ze gister nog met ok, ik zet 3 lampen aan , en vanaf vandaag krijg ik ineens alleen een geluid als feedback i.p.v. tekst. en op mijn one krijg ik wel gewoon de tekst: ok, ik zet 3 lampen aan. Kan dit komen door een update of is er een andere verklaring voor? alvast bedankt, Matthijs van het Hof
Ik heb via Dialogflow en Google Action een interface gemaakt om zaken in huis via spraak aan te sturen. Dat werkt werkt prima met een Google Home Mini. De volgende stap was MusicCast speakers vervangen door Sonos met Google Assistant ondersteuning. Maar als ik 'Oke Google, praat met ' zegt krijg ik ' wordt niet ondersteund op dit apparaat'. Dat was een grote tegenvaller Google levert voornamelijk hits op over dat Sonos Assistant is gaan ondersteunen. En ook hoe je Sonos kunt aansturen via Assistant maar zover ik kan zien gaan die ook uit van praten tegen bijv. een Home Mini. Heeft iemand wel een eigen Dialogflow/Action werkend? In de instellingen bij Actions kun je instellen op welke apparaten het mag werken. Daar staat alles op groen dus daar zit het ook niet in. Alles is in het Nederlands ingesteld, daar zit het probleem ook niet in denk ik. Andere spraakfuncties zoals bijv. muziek starten werkt normaal.
Beste Sonos-gebruikers, Ik heb gisteren de Sonos One geïnstalleerd, maar het lukt me niet om de Google Assistent toe te voegen. Bij het installeren hiervan vindt de Google Assistent-app namelijk geen Sonos One apparaat op hetzelfde netwerk. Uiteraard zijn de iPhone en de Sonos One verbonden met hetzelfde netwerk. Wat ik al heb geprobeerd: Router (Ziggo) uit en weer aangezet. Muziekservices verwijderd en geprobeerd om Google Assistent te installeren. Schijnt te werken voor sommigen. Google Assistent-app verwijderd en weer gedownload. Niks lijkt te werken. Iemand anders hier ervaring mee gehad? Groet, Niels Vaessen
In de aankondigingsmail van Sonos staat duidelijk Deezer en TuneIn genoemd als streamingsdiensten die je zou kunnen instellen in Google Assistent. Op dit moment kan ik dit NIET activeren en staat ook niet in het lijstje van assistent en werkt het ook niet. Eigenlijk kun je vrij weinig met Google Assistent als je niet al je privacy volledig wil opgeven ten gunste van Google. Ik had er meer van verwacht.
Wat moet ik doen om het aan te zetten? Alle software is up-to-date, heb alles een reset gegeven. Helaas zonder resultaat. Heb een diagnose gedaan 1880425022, mocht er iemand van Sonos meelezen. Iemand tips?
Beste allen, het lukt mij niet Google assistent te koppelen met mijn Sonos one. Bij verbinding leggen geeft Google een foutmelding dat hij het apparaat niet kan vinden. iemand een oplossing? bij voorbaat dank! groet, Gino
Hallo, Ik ben nu ruim een week in bezit van de Sonos One duo, welke gekoppeld zijn in stereo-modus. Op de Linker box heb ik Google Assistant geïnstalleerd. Dit alles werkte perfect, echter sinds 2 dagen niet meer. De Google assistant werkt wel, echter als ik opdracht geef om een bepaalde radio zender te starten, reageren de lampjes wel, maar gebeurd er niets. Soms zegt de assistant dat mijn boxen(in mijn geval heb ik ze Huiskamer genoemd) niet beschikbaar zijn. Spotify spraakopdrachten werken wel. Via de app werkt alles wel. Ik heb al opnieuw Google assistant geïnstalleerd, echter het probleem blijft bestaan. Is er een update geweest, die niet helemaal vlekkeloos werkt? ik heb inmiddels ook een Diagnose gedraaid, welke verzonden is naar Sonos onder bevestigingsnummer: 1443060223. Wie weet raad?
Kan ik de spraakbediening alleen gebruiken als eerst de microfoon op de Sonos One handmatig is aangezet. En blijft de indicator branden totdat deze handmatig is uitgezet. Klopt dit of kan e.e.a. ook met een app? Als dit wel klopt hoe werkt de functie “verder praten” van Google Assistant dan? Hier wordt nl. gezegd dat na een opdracht het lampje nog even aangaat om te controleren of ik wil verder praten.
Is het mogelijk om de Sonos One in een bepaalde kamer slechts door 1 persoon m.b.v. Google Assistent te bedienen?
Is het mogelijk om i.p.v. Oké of Hey Google een eigen aanroepcommando in te stellen
Is het ook mogelijk om via GA zonder een chromecast, de tv van zender te laten veranderen? Iets van, hey google, schakel naar kanaal 42...
Overigens is het bedienen van tv totaal afhankelijk van CEC implementatie van de tv. Ik heb een samsung, kan wel tv aanzetten met sonos maar uitzetten werkt niet.
Ik beschik sinds kort over een Google Home, wat is er mooier dan mijn Sonos Play 1 te besturen met deze spraak assistant. Helaas na vele verwoede pogingen is mij dit nog niet gelukt, voorbeeld "Hé Google speel qmusic op Sonons woonkamer" De Google Home spraak assistant zegt dat ze Quemusic gaat afspelen via Sonos woonkamer, om vervolgens te vertellen "er is een fout opgetreden en ik kan je apparaat in huis niet bedienen" Diverse keren opnieuw geinstalleerd, ook Sonos naar de fabrieksinstelling terug gebracht Vraag iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ? mvgr Gé
Goede middag. Een commando met de Google assistent is “iedereen” iets te vertellen. Bedoeling is dan dat via alle speakers mijn boodschap komt. Als ik dat doe in de woonkamer krijg ik echter als antwoord dat er blijkbaar geen andere speakers in mijn thuisnetwerk zijn aangesloten. Ik heb echter nog een speaker op zolder staan die gewoon in mijn sonos app te zien is en ook gewoon is te bedienen. Waar kan dit aanliggen? groeten Frits
Hi, Ik heb in mijn woonkamer een Beam en One staan. Ik heb deze gegroepeerd zodat Spotify en tv geluid over beide speakers gaat. Sinds kort heb ik ook Google Assistent geactiveerd op beide speakers. Echter als ik Google vraag om het volume te verlagen dan gaat het volume van maar 1 speaker omlaag ipv beide. Ik wil graag dat het volume van beide speakers omlaag gaat. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Hallo allemaal wij hebben laatst een Beam gekocht werkt perfect echt een topper maar nu vroeg ik mij af wij hebben allebei een account op google gmail en agenda en gesynchroniseerd met elkaar kan je ook van 2 accounts de agenda opvragen met de Google Assistant
Ik heb in de keuken een sonos one staan met Google Assistant en in de woonkamer een play:5. Deze twee speakers zijn samen een groep. Als ik in de keuken tegen google assistant bv zeg "Goedemorgen" begint hij het weer en nieuws voor te lezen, echter gebeurt dit enkel op de sonos one in de keuken. Ik ben op zoek naar een manier dat google assistant dit over beiden speakers tegelijk uitzend. Is dit mogelijk?
Sinds kort ondersteunt de Beam Google Assistent. Ik krijg via de assistant wel mijn tv aan (hey Google, zet tv aan), maar de kpn box niet. Geef ik een verkeerd commando in (hey google, zet decoder aan), of mis ik misschien een ander stukje kennis om dit mogelijk te maken. Hoe dan ook, ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Hoe cool is het om Hey Google, zet RTL4 op te zeggen en hij gaat zappen!
Sinds kort werd Google assistent in het Nederlands toegevoegd. Mooi, alleen, ik woon in België en dat blijkt dus niet mogelijk te zijn daarvan gebruik te maken. Ik vraag mij dan ook af wanneer wij Belgen die mogelijkheid zullen krijgen. ?
ik heb in vier verschillende ruimtes Sonos hangen echter alleen op de slaapkamer een play one met voice controle. Hoe kan ik Google de opdracht geven de muziek ik alle ruimtes af te spelen?
Erg jammer dit, als ik mijn 2 sonos one speakers instel als surround speakers schakelt die de microfoons uit. De helpdesk zegt dat dit nu eenmaal zo is maar waarom kunnen ze geen antwoord op geven. Alleen het advies om ze los te koppelen uit het surround systeem. na ong €450 aan surround speakers uitgegeven te hebben sta ik toch verbaast dat ze niet volledig operationeel zijn. mijn surround speakers staan net achter mijn bank, ik moet nu best hard praten omdat de beam aan de andere kant van de kamer staat,, dit was niet nodig als de sonos ones gewoon luisterde.. ik denk dat vele met dit probleem zitten
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.