Correcte Google assistant commando voor Google Play Music afspeellijst.

  • 29 July 2019
  • 3 reacties
  • 405 Bekeken

Badge
Dag allemaal,

Wij gebruiken thuis onze Sonos producten (Playbase, Sub en 2 Play One's) na alle tevredenheid.
Via Google Play Music hebben wij onze muziek collectie geuploaded en afspeellijsten aangemaakt.
Alles werkt perfect.

Met de komst van Google assistent (GA) willen wij via spraak commando's deze afspeellijsten laten afspelen.
Wanneer we GA vragen om de naam van een afspeellijst te draaien en krijgen we eerst als antwoord...
Oké, dat ga ik doen...
om vervolgens de melding te geven '.... dit type abonnement wordt niet ondersteunt'.
Terwijl wanneer we de afspeellijst via de app starten, dit zonder problemen goed draait.

Waarschijnlijk spreken we GA verkeerd aan qua commando. Heeft iemand al ervaring mee hoe, welk commando gegeven moet worden.. zodat GA wel de afspeellijst van Google Play Music draait... zonder problemen?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groeten,

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Het uploaden en gebruik maken van deze eigen nummers zou geen betaalde abonnement status nodig hebben.
Het streamen van muziek wat uit de Google cloud zou komen, moet je wel voor betalen.
Weet je zeker dat er in de afspeellijsten geen cloud nummers verwerkt zitten?
Badge
Dag Tim,

Bedankt voor je reactie.
Ja, ik weet zeker dat het alleen eigen nummers zijn dmv upload.

Voor de zekerheid heb ik een afspeellijst aangemaakt met maar 1 eigen nummer.

Ook hier krijg ik dezelfde melding dat afspeellijst niet wordt ondersteund.

Wanneer ik dezelfde afspeellijst via de Sonos app aan tik, begint de muziek af te spelen.
Dus handmatig via de app werkt, maar via spraakbesturing nog niet .
Vandaar dat ik het in de commando hoek zoek.
Reputatie 7
Om Google Music op Sonos met Assistent te kunnen bedienen heb je een betaald abonnement nodig. Vanuit de Sonos app kun je de gratis versie wel bedienen.