Beantwoord

Geen Google Assistant op PlayBar

  • 27 July 2019
  • 2 reacties
  • 300 Bekeken

Badge
Hi,

Ik woon op 2 verschillende locaties. Omdat ik een onwijs grote Sonos fan ben, heb ik op beide locaties Sonos apparatuur staan. Op beide locaties staat ook een Google Home mini speaker, beide op hetzelfde Google account maar wel gekoppeld aan de verschillende locaties.

Op locatie A heb ik een stereo paar Play:1's staan. Hier heb ik moeiteloos Google Assistant kunnen activeren. Ik vind het fantastisch op vanaf de bank "Hey Google, speel Slam FM op Sonos" te roepen. En "Hey Google, zet volume Sonos op 10%" werkt ook. :)

Op locatie B heb ik een Playbar met een Sub staan. Als ik (op locatie B ) in de Sonos app klik op Spraakservices > Google Assistant dan opent het scherm waarin ik hem kan toevoegen. Dan verschijnt ook "Een ogenblik geduld, dit kan even duren". En na een aantal seconden komt dan de bevestiging dat de Google Assistant klaar is voor gebruik met Sonos. Maar het werkt niet. De Sonos speaker verschijnt ook niet in Google Home zoals dat bij locatie A wel is gebeurd.

In eerste instantie verwachtte ik dat er wellicht een conflict was met de naam, standaard heet de speaker Sonos en mogelijk kan er daar maar 1 van zijn in je account. Dus heb ik de naam van de Sonos speaker op locatie preventie hernoemd naar Sonos A. En daar is dan wel een nieuwe openbaring, hij zegt dan dan dat hij het op Sonos A gaat afspelen... Klopt het dat je maar 1 Sonos speaker op een Google account kun krijgen? De Sonos systemen op beide locaties gebruiken overigens hetzelfde Sonos account.

Ik heb een diagnose verzonden, het bevestigingsnummer is 915029469.
Mijn Sonos-ID is 112005588.

Please help!
icon

Beste antwoord door robertwebbe 28 July 2019, 00:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Badge
Ik ben bang dat ik het antwoord al heb gevonden op de Engelstalige community: "The Google Assistant integration with Sonos is designed to link one Google Account with a single Sonos household."

Bron: https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/google-assistant-support-for-multiple-homes-with-single-sonos-account-6826046#post16350423

Ik heb in de Google Home app de Sonos speaker op locatie A verwijderd, minuutje gewacht, toen "Hey Google, synchroniseer apparaten" geroepen en toen opnieuw Google Assistance toegevoegd aan locatie B. En nu werkt het. Conclusie is dus dat je op 1 Google account inderdaad maar op 1 locatie Google Assistant kunt gebruiken op je Sonos apparatuur. :(

Ik hoop dat Sonos dit spoedig gaat uitbreiden. Is het mogelijk om dit eens te checken bij het software development team?
Reputatie 7
Badge +2
Dit staat ook beschreven in onze Nederlandse forum.
Onder het topic: "Behulpzame tips om Google Assistent met Sonos te laten werken"
Of Google hier verandering in zal geven durf ik helaas niet te melden.