Beantwoord

Sinds een paar dagen problemen met spraakopdrachten m.b.t. Tunein op Sonos One duo!

  • 19 July 2019
  • 1 reactie
  • 534 Bekeken

Hallo, Ik ben nu ruim een week in bezit van de Sonos One duo, welke gekoppeld zijn in stereo-modus.
Op de Linker box heb ik Google Assistant geïnstalleerd. Dit alles werkte perfect, echter sinds 2 dagen niet meer.
De Google assistant werkt wel, echter als ik opdracht geef om een bepaalde radio zender te starten, reageren de lampjes wel, maar gebeurd er niets. Soms zegt de assistant dat mijn boxen(in mijn geval heb ik ze Huiskamer genoemd) niet beschikbaar zijn. Spotify spraakopdrachten werken wel.
Via de app werkt alles wel.
Ik heb al opnieuw Google assistant geïnstalleerd, echter het probleem blijft bestaan.
Is er een update geweest, die niet helemaal vlekkeloos werkt?
ik heb inmiddels ook een Diagnose gedraaid, welke verzonden is naar Sonos onder bevestigingsnummer: 1443060223.
Wie weet raad?
icon

Beste antwoord door Tim S 23 July 2019, 09:55

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Geen idee of het een oorzaak van je probleem is, maar dit wil je wel aanpassen.
Je Sonos staat verspreid aangesloten over 2 wifi punten met de naam "Spinning" (2x Apple).
Je zou kunnen testen of de problemen zich voor blijven doen als je ze beide op het zelfde draadloos kanaal zou plaatsen.
Toch als de problemen zich voor blijven doen, wil ik u verzoeken onze Community Post door te lezen omtrent het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi.
Waarin we waarschijnlijk het advies zullen bieden om op Sonos wifi over te stappen door 1 component te bekabelen.
Of de wifi bij u thuis zo aan te passen dat Sonos geforceerde maar met 1 van de routers in contact kan komen, door de wifi naam van de andere punten aan te passen.

Omtrent de spraakdienst, als je wel commandos kan geven om Spotify af te spelen, dan gaat er iets mis met de Google dienst dat deze niet zou reageren op Tunein commandos.
Waarin Sonos dus netjes commandos aan het doorgeven is naar de Google dienst, waarin het aan hun platform ligt dat er geen communicatie terug zou komen.
Zou je ook kunnen nakijken op de spraak geschiedenis wat Google precies van je aannam op zo'n moment dat ze niet terug zou reageren?