Beantwoord

Sonos en Dialogflow / Google Actions

  • 24 July 2019
  • 4 reacties
  • 293 Bekeken

Ik heb via Dialogflow en Google Action een interface gemaakt om zaken in huis via spraak aan te sturen. Dat werkt werkt prima met een Google Home Mini. De volgende stap was MusicCast speakers vervangen door Sonos met Google Assistant ondersteuning. Maar als ik 'Oke Google, praat met ' zegt krijg ik ' wordt niet ondersteund op dit apparaat'. Dat was een grote tegenvaller



Google levert voornamelijk hits op over dat Sonos Assistant is gaan ondersteunen. En ook hoe je Sonos kunt aansturen via Assistant maar zover ik kan zien gaan die ook uit van praten tegen bijv. een Home Mini.

Heeft iemand wel een eigen Dialogflow/Action werkend? In de instellingen bij Actions kun je instellen op welke apparaten het mag werken. Daar staat alles op groen dus daar zit het ook niet in.

Alles is in het Nederlands ingesteld, daar zit het probleem ook niet in denk ik.

Andere spraakfuncties zoals bijv. muziek starten werkt normaal.
icon

Beste antwoord door BrT 25 July 2019, 20:45

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Bepaalde spraak functies zullen alleen functioneren op de Google producten.
Of dit komt omdat Nederland nog als een Beta word gezien, of dat dit een bewuste keuze is van Google durf ik helaas niet te zeggen.

De volgende functies zullen alleen via de Google producten werken, en op het moment nog niet via de Sonos microfoons.

Contacts.
Purchases.
Voice Match.
Voice Calling.
Interpreter (translation) mode.
Google Room Name Targeting.
Home Hub as a Metadata Display.
Digital Well-Being (Parental Controls)
Music Playback via Google Home app.
iOS/Android Assistant targeting Sonos for playback.
Welcome to Google Assistant 'setup complete' chime.
Google Night Mode (quieter assistant, like Alexa whisper)
Do not Disturb Mode (mute reminders and spoken notifications)

Wij hopen uiteraard dat deze functies ook naar het Sonos systeem zullen komen.
Maar of en wanneer dit zou gebeuren kunnen we helaas niet aankaarten.
Beste Tim,,

Bedankt voor je reactie. Geen van deze functies hebben betrekking op Actions dus bestaat er kennelijk een kans dat het zou moeten werken. Ik ga een nieuwe action in elkaar zetten in het Engels, kijken of dat een verschil maakt.
Ik heb alle settings van Google Actions doorgelopen en een aantal anders gezet in de hoop dat het zou werken. 1 was oa. de locatie, alhowel ze beide wel op NL stonden. Maar probleem is opgelost!
Reputatie 7
Badge +2
Fijn om te horen, veel plezier van je Sonos en spraak besturing!