Vraag

spraakindicator bedienen

  • 6 July 2019
  • 4 reacties
  • 2787 Bekeken

Badge +1
Kan ik de spraakbediening alleen gebruiken als eerst de microfoon op de Sonos One handmatig is aangezet. En blijft de indicator branden totdat deze handmatig is uitgezet. Klopt dit of kan e.e.a. ook met een app? Als dit wel klopt hoe werkt de functie “verder praten” van Google Assistant dan? Hier wordt nl. gezegd dat na een opdracht het lampje nog even aangaat om te controleren of ik wil verder praten.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
De microfoon moet aan staan voor de Google Assistent. Aan en uitzetten van de microfoon kan alleen met de hand, niet via een app. De functie verder praten, waarbij je meerdere opdrachten kunt geven, heb ik nog niet aan de gang gekregen, maar misschien doe ik het niet goed.
Reputatie 7
Badge +2
Het verder kunnen praten met Google, is een functie die alleen voor de Engelse taal beschikbaar is.
Laten we hopen dat Google dit ook voor andere talen gaat ondersteunen.
Reputatie 1
Badge +1
Tim.

Ik heb mijn telefoon app... En de Google home App gewoon in het Nederlands staan.

Ik kan hier gewoon verder praten op aanzetten, met een Google home werkt dit ook gewoon.
Alleen.... Als ik het via Sonos wil doen gaat dat niet, via de Sonos is maar 1 vraag te stellen.
Dit is denk ik een Sonos issue, zeker geen Google.
Reputatie 7
Badge +2
Dit is wat ik zie binnen de Google Assistent app.


Wel merk ik dat ik soms in het Nederlands kan doorpraten, misschien omdat ik ook de Engels taal als 2e taal ingesteld heb staan. 🤐
Soms krijg ik ook reactie in het Nederlands terwijl ik er Engels tegen praat of visa versa.
Hou graag in gedachte dat Google de Nederlandse taal nog als een Beta ziet en dat er waarschijnlijk nog zat te ontwikkelen is.
Weet dat Google sommige functies tot z'n eigen Home producten kan limiteren.

Ook apart trouwens, heb mijn Keuken hernoemt naar Kitchen, en dit word onder de Assistent app ook zo weergegeven, toch zie je in dit gedeelte dat er nog Keuken beschreven staat. 😅