Beantwoord

antwoord google assistant via sonos beam

  • 24 July 2019
  • 6 reacties
  • 384 Bekeken

Goede Avond,

ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een sonos beam en sonos one, helemaal top.

nu valt mij sinds vandaag op dat als ik Google vraag (op mijn beam) mijn lampen aan te zetten via klikaanklikuit
dan antwoordde ze gister nog met ok, ik zet 3 lampen aan , en vanaf vandaag krijg ik ineens alleen een geluid als feedback i.p.v. tekst.

en op mijn one krijg ik wel gewoon de tekst: ok, ik zet 3 lampen aan.

Kan dit komen door een update of is er een andere verklaring voor?

alvast bedankt,

Matthijs van het Hof
icon

Beste antwoord door Matthijs1982 26 July 2019, 16:27

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Met deze diagnose kunnen we in ieder geval bevestingen of de Sonos er goed bij staat.
Hoe Google uiteindelijk zou reageren op de commandos die je geeft, zullen we hier helaas niet in terug kunnen zien.
Vaak heeft het toch volledig te maken met hoe de Google Assistant app ingesteld is.
Hallo Tim,

bij deze het diagnosenummer: 82579674.

het vreemde is gewoon dat er via de one wel met spraak wordt gereageerd en via de beam niet, terwijl dit voorheen wel zo was.

m.v.g. Matthijs
Reputatie 7
Badge +2
Zou ook graag een screenshot willen zien van het "Thuis" gedeelte van de Google Assistent app, waarin de beide Sonos speakers zichtbaar staan.
De diagnose laat verder een goed werkende Sonos installatie zien, dus aan onze kant staat alles goed.
Ben toch bang dat dit de werking van Google Assistent is, hopelijk a.d.h. van instellingen.
Hallo Tim,

ik kom er niet helemaal uit welke screenshot je bedoeld dus heb er een paar gemaakt. Mocht je meer info nodig hebben laat het dan aub weten

mvg Matthij

Reputatie 5
Badge +3
Lijkt erop dat dit aan de kant van Google aangepast is en gaat blijven, ik merkte het zelf ook al. Zie ook het volgende artikel:

Google Home will finally control your lights without talking to you about it
Hallo Tim,

dat bericht was ik nog niet tegengekomen, maar inderdaad, dit is er aan de hand. Dus binnenkort zal de one ook alleen geluid gaan geven.

Bedankt voor het meedenken en zoeken!!!!

m.v.g. Matthijs