Beantwoord

google assistant werkt prima, kan ook muziek starten op andere speakers, maar een broadcast message werkt niet. waarom niet?

  • 7 July 2019
  • 3 reacties
  • 406 Bekeken

Overigens is het bedienen van tv totaal afhankelijk van CEC implementatie van de tv. Ik heb een samsung, kan wel tv aanzetten met sonos maar uitzetten werkt niet.
icon

Beste antwoord door Tim S 16 July 2019, 10:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Ik heb jet nog niet geprobeerd, maar broadcast message zou wel moeten werken: https://support.sonos.com/s/article/3490?language=nl_NL

Geen antwoord op je vraag, maar wel op je opmerking: mijn Samsung gaat wel uit met Assistent (via de Beam). Dat is een instelling op de Samsung.
Reputatie 5
Badge +3
Mijn eigen ervaring is dat Broadcast deels werkt:

  • Vanaf de Assistant op mijn telefoon wordt uitgezonden naar alle GA-speakers in huis, Sonos One én Google Home
  • Vanaf de Sonos wordt enkel uitgezonden naar de andere Sonos GA speakers, niet naar de Google Homes
  • Vanaf de Google Home wordt enkel uitgezonden naar de andere Google Homes, niet naar de Sonos speakers.
  • In geen enkel geval doen de "oudere" Sonos speakers mee, ik denk ook niet dat je dat ooit hoeft te verwachten.
Reputatie 7
Badge +2
Er zijn bepaalde modellen van fabrikanten, waarin ze het aan/uit zetten van hun apparatuur hebben uitgezet als dit commando via de HDMI Arc poort binnen zou komen.
Om hier een concreet antwoord op te krijgen, zouden we adviseren met de fabrikant van je TV contact op te nemen om navraag te doen over jou specifieke model TV.