De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Beste, sedert een paar weken kan ik geen spraak meer geven via Tune in. Ik bedoel dat hij wel de commando spreekt wat ik zeg. Maar uiteindelijk gaat de radio niet aan. Ook Spotify lukt niet. Invoeren via app lukt prima. Alsook geluid verminderen of Vermeer den en stoppen lukt wel via spraak.
Ik loop tegen volgende aan: Als in via de google assistent zeg: "he google, speel radio 530 (of andere zender)" dan antwoord mijn beam: "Ök, ik speel radio 538 af via tunein" en vervolgens werd radiozender 538 afgespeeld. Nu werkt dit niet meer. Ik kan de radiozender wel oproepen via de assistent. Ik krijg ook nog wel het antwoord "”ok, ik speel radio 538 af via tunein" maar GEEN GELUID ! Wellicht iemand met hetzelfde probleem of een oplossing hiervoor ?
Hallo allemaal, Gisteren mijn sonos arc + 2 SL boxen aangesloten. Nu heb ik ook de google assistent gekoppeld. Echter gaat hier wat fout. Via de sonos app kan ik wel muziek selecteren via Spotify en speelt de sonos dit af. Hetzelfde als ik Spotify open en dan verbindt met de sonos. Echter als ik de google assistent de opdracht geef om muziek af te spelen via Spotify werkt het niet. Ik krijg dan het volgende:- Prima ik speel .... af via Spotify. --》 geen geluid.Het lijkt er dus op dat alles wat ik via de google assistent vraag niet werkt. Ik heb Spotify al opnieuw gekoppeld en de google assistent ook. Helaas geen resultaat.. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!!
mijn sonos reageerd wel op mijn stem en zegt dat hij afspeelt via tune in maar er komt geen geluid
Ik heb een Sonos Beam gekoppeld (HDMI) een tv en google assist. Sinds gewisseld zijn van internet provider en opnieuw alles ingesteld, via wifi kan ik via TuneIN wel radio afspelen naar Sonos , maar niet meer via google assist , na commando he google luister naar radio Qmusic bevestigd deze commando en zegt deze te starten maar er veranderd niet blijft bestaande radio afspelen of als tv aan staat tv geluid ,,, luister wel naar algemeen google commando he google wat voor weer is het vandaag geeft deze wel weer info.. TuneIn via telefoon app verwijderd en toegevoegd geen resultaat.
Will google assistent ever be intergrated in the era lineup?
Als ik van radio zender wil wisselen via Google assistant dan zegt hij dat hij gaat afspelen via Tuneim maar er gebeurd niks. Dit hebben we sinds paar dagen. Hoe kan ik dit oplossen? groet Raymond
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn google assistent op de Sonos Beam de opdracht muziek afspelen niet uitvoert. Ik vraag “Hey google speel Qmusic” of Hey google speel Imagine dragons af op spotify maar in beide gevallen zegt hij dat hij het doet en zegt dan zelf: "goed ik speel Qmusic af op TuneIn” of "Goed ik speel Imagine dragons af op spotify” maar dat doet hij dan niet en het blijft stil. Hoe kan dit want hij deed het eerst wel en nu opeens niet meer…
Via Google Assistent kan ik VRT radio 1 niet op mijn Sonsos Move laten starten, ik krijg dan de mededeling “kan de gevraagde content niet vinden”. Andere radiostations worden wel zonder problemen gestart. Vroeger had ik hier geen problemen mee. Ik heb de Google Spraakassistent al verwijderd en terug toegevoegd, maar het probleem blijft. Blijkbaar zijn er nog gebruikers met dit probleem, maar een deftige oplossing vind ik niet op dit forum.
Ik kan mijn Sonos-systeem niet meer met mijn stem laten pauzeren. Ze zegt dat er niets wordt afgespeeld, terwijl dat wel zo is. Gek genoeg kan ik wel opdracht geven om muziek (Spotify) of radio (TuneIn) af te spelen - hoewel ze daarna alsnog niet doorheeft dat er iets wordt afgespeeld. Ook harder en zachter zetten doet ze vlot. Hoe los ik dit op?
Wanneer ik mijn Sonos One een opdracht geef met Google Assistant zegt hij mij de apparaat naam erbij te noemen. Wanneer ik dit doe zegt hij dat hij dit apparaat niet kan vinden. Terwijl het apparaat wel reageer op de melding heey Google.
Alle stappen, tips, forums, filmpjes en aanbevelingen opgevolgd en het werkt gewoon niet!Ook veel beschrijvingen, onder andere de handleiding op Sonos site, zijn niet actueel. Bijv. Alexa is niet beschikbaar in de app en de plaatjes van de te nemen stappen komen niet overeen met de huidige app.Vreemd dat dit voor een leek niet gewoon meteen werkt. Dus even kort, wat hebben we gedaan:Google Assistant app geïnstalleerd en aangemeld op iPhone. Start nieuwste Sonos app van IOS appstore Account bij Sonos aangemaakt en Sonos One aangemeld Voeg spraakservice toe → Google Assistant Nu zou je doorgeleidt moeten worden naar de Google Assistent App, alleen hij blijft hangen bij het zoeken. Je kan wachten tot je een ons weegt. Druk een paar keer op ‘opnieuw'’ Geen succesPoging 2Open de Google Assistant app Service toevoegen die met Google werkt → zoeken op Sonos Voorts moet je inloggen op je Sonos account, so far so good Alleen dan krijgen we de melding dat de Sonos app geupdate moet worden. Zeg m
Hi! Ik ben vrij nieuw in Sonos land en heb nu een Sonos Beam. Prachtig spul, alleen is het volume van de Google Assistent heel erg hard. Ook wanneer het geluid van mijn podcast op een laag en aangenaam volume staat. help!
Hoe kan ik via voice control mijn spotify playlist via Sonos one beluisteren
Ik probeer de Google assistant te installeren op mijn nieuwe Beam gen 2. Dit lukt echter niet. Een dag eerder was het me wel gelukt op één van mijn One gen 2. Ik heb zowel de S2 app als de Google asssistant app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. En ook mijn Samsung A50 opnieuw opgestart. Maar dit alles helpt niet. Wie kan mij helpen?
Hoi forumleden,wij hebben sinds kort de volgende sonos apparaten in huis: 2x ONE, een SUB en een BEAM ( de laatste 2 zijn bedraad aangesloten). Dit alles werkt als surround systeem op de wifi thuis. Er is een Ziggo modem/router (wv wifi uitgeschakeld) en div TP-Link Deco's M4 (in AP-mode).Het installeren van de Google spraakass. Wil echter niet lukken. Kan ik dit oplossen met de installatie van een Sonos boost of moet ik het Ziggo M/R in bridge mode laten instellen, de main deco als router instellen en de ov deco's als AP?Alvast mijn dank voor jullie advies.Gr Frans
Hoi allemaal. Sinds enkele dagen ben ik overgestapt van Google audio jaar Sonos. Ik heb een Sonos One en One SL. Spraakopdrachten werken allemaal zoals lampen etc aansturen. Ook scenes waarin een radiozender is gekoppeld werkt. Als ik echter een opdracht geef om een bepaalde afspeellijst of genre af te spelen via spotify of tune-in, krijg ik dit te horen: het lijkt erop dat spotify premium niet beschikbaar is. probeer het later nog eens (via spotify) en sorry er is iets misgegaan bij Sonos (bij tune-in) iemand een idee? Nummer voor diagnostiek: 535634109
Ik heb in mij woonkamer een Sonos Arc met sub en 2xOne.Ik heb de Google Assistent op de linker achter speaker geactiveerd, omdat ik de stroom van mijn TV en gerelateerde apparaten inclusief de Arc automatisch uitzet (na 10 min bij idle stroomverbruik) om stroom te besparen. Hoewel de stroom niet van de Google Assistent speaker af gaat, werkt de Assistent niet meer en moet ik dus alle TV randapparatuur aanzetten om mijn Assistent te activeren (en ik kan dit ook niet met een spraak commando doen)Waarom werkt dit niet?Ik snap dat als ik de TV stroom uitzet, de surround configuratie niet meer compleet is en het daarom dus waarschijnlijk niet werkt.het zou mooi zijn als een speaker zelfstandig zou kunnen werken zolang niet de hele configuratie er is. Vooral als hier een Assistent op geactiveerd is.ben benieuwd of er anderen zijn met dit issue en misschien een goede workaround hebben gevonden.
als ik op mijn sonos radio2 wil luisteren krijg ik een engelstalige zender . Hoe moet je dat goedkrijgen.ik lees routines maar kan iemand mij precies uitleggen hoe dat moet
Ls,Als je radio 10 van Talpa wilt luisteren krijg je een Argentijnse zender.Geef het commando:“Hey Google speel radio tien Nederland”Dat werkt (tot nu toe) goed bij mij.Ik hoor graag of dat bij anderen ook zo is.Grt Theo
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie.Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Niet de hele tijd, maar soms is het handig om aan spraakassistent Siri een commando te geven. Muziek harder/zachter, muziek pauzeren, volgende nummer, dat werk. Nou weet ik dat Sonos zelf Siri niet ondersteunt, itt Google en de eigen spraakassistent. Maar ik heb mijn Sonos configuratie wel helemaal toegevoegd aan Apple’s Homekit. Wat is het nut daar dan van? Zou toch gaaf zijn als ik kan zeggen: “Hey Siri, speel de beste nummers van xyz via Sonos huiskamer” of iets dergelijks. Heeft iemand dit aan de praat?
Had twee traditionele boxen aangesloten op een Sonos amp en daarbij twee sonos one als surround achter speakers. Nu heb ik de traditionele boxen ve5vangen door twee sonos five. Nu krijg ik de five niet als front speakers geïnstalleerd. Welke fout maak ik ? Hoe kan ik dit oplossen ?
Dag allemaal, We hebben een Sonos One SL, move en een Five. De spraakgestuurd van de one SL en de move pakken via de Google Assistent beide niet Spotify Premium op en zegt (zoals de titel al zegt) dat het op dit moment niet beschikbaar is. Dit is nu dus vanaf de start (heb het 3 weken allebei). Opnieuw geautoriseerd, ieder apparaat er weer afgegooid en gereset en opnieuw toegevoegd. Het blijft hetzelfde. Iemand een tip? Groetjes
Goedenmorgen,Een paar jaar geleden had ik mijn eerst sonos one gekocht. Top. Alles werkte prima. Pas geleden kocht ik een ray, ook top, alles werkte prima. Een week later kocht ik er nog een sonos one bij. Instaleren ging prima en makkelijk. Maarrrrr, sinds die tijd reageert de google assistent na 3x elke keer wordt er medegedeeld dat er een fout opgetreden is. Ik heb alles toen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen, wat ik ook doe..... ik weet me even geen raad meer. Heb echt alles geprobeerd tot fabrieksinstellingen aan toe.Groet Ad
het lukt niet om mijn Sonos Play 1 speakers te integreren in de woning-app van Apple,ik kan de speakers niet koppelen omdat ik ze niet als accessoire kan toevoegen,iemand een oplossing?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.