De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Ik heb 5 sonos speakers waarvan 2 met google assistent. Op welke speaker reageert google als ik een actie vraag? de ene speaker is een ARC, de ander een Roam.
Hallowe gebruiken Google voice controlemaar vroeg mij af wanneer de Sonos voice controle er s in het Nederlands Gr,mark
Hallo wie kan mij helpen! Ik heb de Google assistant uit mijn beam gegooid en nu wil ik hem weer koppelen maar krijg dit niet voor elkaar met mijn iPhone! Iemand enig idee of tips
Ik ben in het bezit van een Arc een sub en twe one's. Ben recent verhuisd en na de verhuizing bleek ook de app vernieuwd. Het is mij gelukt de arc en overige speakers weer aan te sluiten op de tv en via de app van Sonos kan ik Spotify gebruiken.Via de Spotify app of bijvoorbeeld de 538 app is de Sonos niet zichtbaar. Ook noet voor andere bewoners.Ook werken de volume knoppen van mijn tv ab alleen als de tv aan is. Voorheen werkte zowel mijn tv ab als de ziggo ab op de Sonos. Op de een of andere manier lijkt het systeem niet echt gekoppeld met mijn netwerk. Komt dit door de nieuwe app of doe ik iets fout?Dank voor de reacties alvast!
Sinds een paar dagen is Google Assistent niet meer toe te voegen aan Sonos Move. Alles al geprobeerd: resetten Move, ontkoppeld en gekoppeld aan internet, Google Assistent en Sonos app opnieuw geïnstalleerd, netwerken bijgewerkt etc etc. Niets helpt. Sonos Voice koppelt wel. Lijkt te liggen aan Google Assistent app. Wie weet de oplossing?
Hallo,In een poging voice match werkende te krijgen op de telefoon verwijderde ik google voice assistant uit ons Sonos systeem. Ik probeerde deze daarna weer toe te voegen, om eracther te komen dat dit niet (meer?) lukt in de nieuwe Sonos app.Ik kan de sonos wel toevoegen aan onze Google Home omgeving, maar de voice assistant werkend krijgen lukt niet meer. Ik heb dit geprobeerd op zowel een Android als iOS devices, zonder baat.Zie ik iets over het hoofd? Ik heb alle instructies gevolgd, en kan mij herinnerin dat deze flow vroeger ook anders ging.
Vreselijk…Ik heb gisteren de Era 100 ontvangen. Mooie box en prachtig geluid…Maar…. Ik ben enorm teleurgesteld! Het blijkt dat spraaksysteem Hey Google niet wordt ondersteund op de Era!!!!!!!Terwijl de rest van mijn Sonos-systeem daar mee werkt en alles hier in huis is ingesteld om daar mee te werken!!!En de ander spraakassistants zijn allemaal anderstalig……en dat gaat hier in huis niet voor iedereen lukken…!!!Hoe is dit toch mogelijk!!! Hoe heeft Sonos dat kunnen besluiten? Vreselijk!Hou a.u.b. ook rekening met de ouder wordende mens, die al vanaf het begin Sonos gebruiken! Veel geld aan Sonos (uit)gegeven…Jullie zijn ons nu ook wel wat verschuldigd, toch?En zeker optimale gebruikersvriendelijkheid!Komt Hey Google binnenkort ook naar de Era? Alsjeblieft???
Hallo,Mijn Sonos beam herkend gesproken opdrachten niet meer (maart 28 2024). Jaren heeft hij het goed gedaan en nu zegt google assistent dat hij “sorry ik herken dat apparaat niet” Ik heb alles weer opnieuw ingesteld en gekoppeld, maar werkt nog altijd niet.Herkent iemand dit ook, Ook sinds kort dit probleem? Ik weet niet meer wat ik kan doen op het weer werkend te krijgen.
Hoe voeg ik een service toe bij beheren? Elke keer moet ik uitloggen en daarna opnieuw inloggen, maar zonder succes.
Het lukt me niet beide services te linken:Via Sonos app → Services en Stem → “voeg een spraakassistent toe” → Google Assistant → “Google assistant toevoegen” → bij “selecteer een kamer” staat er gewoon ‘Sonos Roam’ → krijg dan foutmelding: “Er deed zich een probleem voor bij het toevoegen van Google assistant” Via Google Home → toevoegen → “Werkt met Google Home” → Kies “Sonos”→ account koppelen → en dan vraagt deze mijn speakers te registreren, maar die is reeds aangemeld in de Sonos app → ik duw op knop “ga naar Sonos app” en dan krijg ik de melding “je hebt de nieuwste Sonos app nodig”, maar ik heb de laatste versie → als ik dan druk op “Sonos app updaten” gaat hij gewoon naar de app en gebeurt er niets.Heb naar oplossingen gezocht, maar kan toch geen éénduidig antwoord terugvinden dat dit probeem verhelpt.Alvast bedanktChrisZani
Goedemiddag, ik heb gisteren een Sonos/Ikea Symfonisk aangeschaft. Nu ben ik deze aan het installeren maar ik krijg het niet voor elkaar om de sonos box het geluid van bijvoorbeeld Spotify of tune in af te spelen. Als ik een commando geef is de reactie: “sorry die stand is niet beschikbaar voor Sonos.” Boven hebben wij ook een nest staan en als ik daar het commando op geef werkt het wel. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Als ik mijn Google Nest vraag om een nummer af te spelen op Sonos Woonkamer, dan krijg ik terug: Oke goed, <nummer> op Spotify, ik speel <nummer> af op Woonkamer. Die stand is niet beschikbaar voor Woonkamer. Binnen Google Home-app staan alle kamers/ apparaten goed ingesteld. Ze hebben ook niet dezelfde naam. Wat gaat er mis? Als ik vraag om Radio 10, dan speelt hij zonder problemen via tune in. Wat doe ik verkeerd?
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Via de sonos app probeer ik Google assistent toe te voegen voor de sonos Movewanneer ik in de Google assist app ben, moet er ingelogd worden met sonos account. Daar krijg ik de melding “speakers registreren aan account”.”je moet de speakers eerst koppelen aan account voordat je deze skill kunt toevoegen”.echter is mijn speaker uiteraard al in de app verbonden aan mijn account, maar ik kan geen stap verder. heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Heb een Sonos beam en 2 Sonos one die in verschillende ruimtes staan. Als ik deze toevoeg aan Google home dan lijkt dit gewoon goed te gaan. Kan nu alleen niet de Sonos one boxen bedienen omdat ik ze niet aan een ruimte in Google home kan toevoegen. Als ik de betreffende Sonos One een opdracht geef muziek te starten in de keuken (naam van betreffende One), dan geeft Google antwoord dat deze niet gevonden kunnen worden. lees overal dat ik de One een naam moet geven en in een ruimte moet toevoegen. Naam is gelukt maar Google home reageert daar niet op omdat beide boxjes niet in de app staan denk ik? Weet iemand een oplossing ?
Wanneer komt er ondersteuning voor de google assistent op de Era 300? Beetje gek dat juist de nieuwere modellen niet worden ondersteund (ook de move2).
Goededag ik heb een vraag ik probeer mij sonos te koppelen aan google assistant steeds als ik het probeer kom ik niet verder en zeggen ze dat ik dit moet doen maar al mij producten staan geregistreerd iemand die mij hier mee kan helpen stap voor stap om dit op te lossen MOD EDIT: Afbeelding verwijderd vanwege persoonlijke informatie
Beste, De koppeling tussen de Sonos one en de Google Assistent lijkt in een soort 'loop' te zijn geraakt. Ik kan helaas geen soortgelijke vragen vinden op dit forum. Onderstaand de stappen die ik neem: Ik open de Sonos app (op een Iphone Xs) Instellingen > Services > (Stem) '+Service toevoegen' > Google Assistent Ik klik bij het 'Je Google Assistent toevoegen' scherm, op 'Bij Sonos voegen' Vervolgens selecteer ik de desbetreffende Speaker (Sonos one) en klik op 'Google Assistent toevoegen'. Op het volgende scherm klik ik op 'ga naar de Google Assistent-app', waarna de Google Assistent app opent. Aangekomen in de Google Assistent app, kom ik op het 'De Assistent koppelen aan je Sonos-apparaat' scherm. Ik klik op 'volgende'. Ik kom op een scherm dat aangeeft dat ik de accountinformatie bij de hand moet houden. Ik klik op 'doorgaan' Na het inloggen met de Sonos account, kom ik op de pagina waarop ik Google kan machtigen om een Sonos systeem te bedienen. Ik klik op 'O
Hi, mijn era 100 wordt in de Alexa app bij het maken van groepen niet weergegeven als ‘Alexa enabled device’ (mijn Sonos Roam en oude Echo Dot wel), maar alleen als speaker. Wat kan ik hier aan doen?
Beste,Wie heeft de gouden tip om mijn Sonos Play 1 en Play 3 te koppelen met Google Home vanaf mijn iPhone? Ik loop tegen het issue aan dat Sonos aangeeft dat ik mijn Sonos-producten moet registeren (zie screenshot hieronder), echter heb ik dit gedaan (boxen in 2016 geregistreerd) dus er lijkt iets anders aan de hand... Ik heb al talloze pogingen gedaan (zie hieronder o.a. wat ik heb gedaan) maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb mijn speaksers gekoppeld aan mijn account. Mijn Sonos-boxen en Google Home zitten op hetzelfde WiFi-netwerk. Ik heb al op de Sonos-app Spotify gekoppeld, net als op de Google Home-app. Ik heb in het verleden Google Home en Sonos gekoppeld gekregen, mogelijk heeft dit ermee te maken. Alvast bedankt. De diverse pogingen, daarin deed ik o.a.:Telefoon in het Nederlands i.p.v. Engels en beide apps Google Assistent en Sonos (S2) installeren; Via de Sonos-app koppelen; Via de Google Home-app koppelen; Via de Google Assistent-app koppelen.Vriendelijke groet,
Er is een soortgelijk topic maar daar is geen reactie op mogelijk. Topic is gesloten. Oplossing zou zijn” In dit geval zou ik je aanraden de modem / router en de Sonos, en ook de telefoon / tablet een keer volledig uit en aan te zetten. Daarna zou het netwerk opnieuw opgestart moeten zijn en met een vers geheugen alle apparaten elkaar moeten kunnen zien." Ook koppelen / ontkoppelen sonos - Google werkt even maar al snel weer een probleem. "Er is een fout opgetreden probeer het over een paar seconden opnieuw" Meestal na 2 keer proberen werkt het commando wel. Iemand suggesties? Dank
Ik weet dat dit een topic is waar veel mensen last mee hebben.en dat Sonos vaak onzin antwoorden op geven.maar ik ga het nog een keer proberen omdat ik zeker kan bevestigen dat het aan Sonos ligt. En niet aan google.en het begint nu onderhand te irriteren dat Sonos daar nog steeds geen oplossing voor heeft.ik heb het getest met een google nest. Zodra ik deze de opdracht geef om radio 10 af te spelen, dan speelt hij ALTIJD de nederlandse radio 10 af.nu stel ik de sonos beam gen2 in als hoofdspeaker en zodra ik dan de opdracht geef om radio 10 af te spelen ( via dezelfde google nest speaker) dan krijg ik via sonos weer de spaanse radio 10.zodra ik google nest speaker weer als hoofdspeaker zet krijg ik de juiste radio 10 weer.Ik heb het zelfs getest met een LG soundbar als hoofdspeaker en ook dan gewoon de nederlandse radio 10.conclusie: ligt aan SONOS en nergens anders aan.en dit probleem bestaat al ruim 2 jaar als ik op google ga zoeken.dus het is toch een zeer slechte service van Sonos
Wanneer ik zeg hey Google zet ruimte harder/zachter gaat prima. Elk ander commando geeft ik herken ruimte niet. Ik probeer gewoon om via mijn telefoon of Google Nest mijn ruimtes aan te sturen maar echt hopeloos nog steeds na een jaar
Hey Google: Speel JOE FM… gaat goed tot na enkele seconden er automatisch wordt overgeschakeld naar een Amerikaans of soms Zweeds radiostation.Soms wordt er tientalen keren herhaald: ‘this stram is not available...”Dit probleem doet zich voor op verschillende locaties, dus niet gelinked aan één installatie. Iemand die weet hoe dit kan worden verholpen
Wanneer ik een routine aanmaak in Google Home kan ik in de laatste stap “routine afspelen op..” mijn Sonos speaker niet meer kiezen want die keuze verschijnt niet meer.Ik kan alleen kiezen "Op dit apparaat”.Sonos is wel degelijk gekoppeld en de speakers staan in Home tussen mijn apparaten. Iemand enig idee? Het heeft steeds gewerkt tot nu.
Mijn sounder arc gaat de microfoon de hele tijd aan en uit en dat word ook iedere keer herhaald door een vriendelijke dame.ik heb de arc al ergens anders neergezet verder van de tv af maar dat hielp ook niet. heb alles al een keer verwijderd en opnieuw ingesteld. Een extra netwerk gecreëerd en de lan verbinding aangesloten. Maar niets schijnt te helpen. iemand een idee hoe dit op te lossen is.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.