sonos met google assistent speelt spaanse radio 10 af

  • 22 November 2023
  • 13 reacties
  • 189 Bekeken

Ik weet dat dit een topic is waar veel mensen last mee hebben.

en dat Sonos vaak onzin antwoorden op geven.

maar ik ga het nog een keer proberen omdat ik zeker kan bevestigen dat het aan Sonos ligt. En niet aan google.

en het begint nu onderhand te irriteren dat Sonos daar nog steeds geen oplossing voor heeft.

ik heb het getest met een google nest. Zodra ik deze de opdracht geef om radio 10 af te spelen, dan speelt hij ALTIJD de nederlandse radio 10 af.

nu stel ik de sonos beam gen2 in als hoofdspeaker en zodra ik dan de opdracht geef om radio 10 af te spelen ( via dezelfde google nest speaker) dan krijg ik via sonos weer de spaanse radio 10.

zodra ik google nest speaker weer als hoofdspeaker zet krijg ik de juiste radio 10 weer.

Ik heb het zelfs getest met een LG soundbar als hoofdspeaker en ook dan gewoon de nederlandse radio 10.

conclusie: ligt aan SONOS en nergens anders aan.

en dit probleem bestaat al ruim 2 jaar als ik op google ga zoeken.

dus het is toch een zeer slechte service van Sonos dat ze dit probleem nog steeds niet opgelost hebben.

Dus ik hoop dat ik nu iets getriggerd heb, en er eindelijk een oplossing komt.

want ik sta op het punt de gehele sonos uit huis te flikkeren en bose aan te schaffen.( ook al is deze duurder)

zoveel frustratie is er nu bij mij na al die tijd.😡


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7

Ik ben met je eens dat dit vervelend is, maar ik zal hier maar neerzetten wat ik in het andere topic ook al gezegd heb: “het feit dat dit alleen bij Sonos apparaten gebeurt zegt niet dat het dan ook bij Sonos misgaat. Je leidt uit de door jou geconstateerde feiten een causaal verband af dat er niet hoeft te zijn. Hier werken meerdere partijen (Google en TuneIn) via de API die Sonos voor ze heeft opengezet. Want dat lijkt het enige te zijn dat Sonos doet: hun software openzetten voor anderen.”

Het enige dat je kunt constateren is dat het via je Nest wel goed werkt en via Sonos vaak niet. Dat zegt niets over de “schuldvraag”. Het lijkt erop dat Google de opdrachten via Sonos op een andere manier verwerkt dan de opdrachten via hun eigen speakers. Daarom gaat het wel goed als je de opdracht verstuurt via Nest Mini (met de Beam als hoofdspeaker) en niet als je de Beam gebruikt om je opdracht te geven.

Als je de andere topics gelezen hebt ken je ook de work arounds: een zender bij Google als favoriet instellen en dan om “mijn favoriete radiozender” vragen of een plaatsnaam aan de zender toevoegen.

Reputatie 7
Badge +3

En ik meen gelezen te hebben dat de relatie tussen Google en Sonos nogal bekoeld is, waardoor hun prio elders zal liggen.

Ook lijkt het mij logisch dat Google meer energie stopt in hun eigen projecten omdat dat gewoon commercieel aantrekkelijker is. 

Rally106.

1 foutje in je lezen.

Daarom gaat het wel goed als je de opdracht verstuurt via Nest Mini (met de Beam als hoofdspeaker) en niet als je de Beam gebruikt om je opdracht te geven.

Dat is niet wat ik gezegd had.

Als ik de opdracht verstuur met de nest mini en ik gebruik de nest mini als speaker of een LG soundbar als hoofdspeaker gaat het ALTIJD goed.

Behalve als ik de sonos beam als hoofdspeaker gebruik. Dan krijg ik de spaanse zender. 

Dus nogmaals: de nest mini als google Assistant

Ps: de google assistent in de sonos beam heb ik compleet uitgeschakeld om er zeker van te zijn dat er geen opdrachten verstuurd worden door sonos.

Dis alle opdrachten gaan via nest mini en lg hoofdspeaker geeft wel nederlandse zender.

Sonos hoofdspeaker geeft spaanse zender 

Dis jou antwoord is leuk, maar geeft naar mijn mening niet het antwoord naar mijn probleem.

 

Reputatie 7
Badge +3

Maar hoe het ook is, je kunt niet zomaar de bal bij Sonos leggen. De spraakbesturing wordt waarschijnlijk door Google aangeleverd. Sonos stelt zijn infrastructuur en een deel van zijn besturingssysteem ter beschikking.

Ik zou ook niet graag als bedrijf zien dat Sonos de spraakbesturing zou programmeren zonder dat je daar invloed op hebt.

Reputatie 7

Ik zal eens proberen of de fout zich ook voordoet als je een Sonos speaker als standaard speaker voor een Nest Mini aanwijst. Ik dacht dat je dat gedaan had, maar dus niet.

Mijn opmerking over oorzaak en gevolg blijft in stand.

Lezen kan soms zo moeilijk zijn blijkbaar.

Rallye.... Dat heb ik al in 2 berichten gezet, maar blijkbaar in te moeilijke taal 

Nu baby stapjes

1. Nest mini als google assistent- maar ook als speaker.- radio 10 is gewoon nederlands

2. Nest mini als google assistent- maar lg speaker als hoofdspeaker(standaard)- radio 10 is gewoon nederlands

3. Wk7 speaker lg als google assistent- maar ook als speaker- radio 10 is gewoon nederlands

4. Nest mini als google assistent- sonos als hoofdspeaker(standaard) - radio 10 is spaans.

5. Sonos als google assistent en speaker - radio 10 is spaans.

Dus conclusie: allerlei scenarios, maar zodra er een sonos speaker ingesteld wordt, krijg ik spaanse radio 10.

Rarara.... Ik snap het niet.

Nogmaals... Opdrachten geven via nest mini en afspelen op andere merken speakers gaat GOED.

Sonos krijgt van nest mini dezelfde opdracht maar besluit de spaanse radio af te spelen.

Dan kunnen jullie zeggen dat het niet aan Sonos ligt, maar feiten liggen op tafel dat het toch aan Sonos ligt. Anders zou ik via andere speakers hetzelfde probleem hebben, of niet soms.

Maar ik merk dat ik bij het typen van dit bericht steeds frustrerender wordt.

Dus lijkt mij verstandig dat ik Sonos buiten flikker en voor Heos, Bose of Harman Kardon ga. Ik heb kennissen en vrienden die met deze merken totaal geen problemen hebben.

En op google heel veel mensen die al jaren hetzelfde probleem met Sonos hebben dat ik heb. 

 

Reputatie 7
Badge +3

De pot verwijt de ketel, lezen is inderdaad erg moeilijk voor je. Mijn stelling is dat Google verantwoordelijk is voor het inprogrammeren van hun software in die van  Sonos of dat nu rechtstreeks is of via een Nest. Doen ze dat niet of onvolledig dan kan Sonos daar weinig tot niets in veranderen.

Wel triest overigens dat je gefrustreerd raakt over iets als spraakbesturing. 

Reputatie 7

Dank je voor je babystapjes. Inderdaad veel duidelijker voor mij dan je eerste berichten. Je hebt dus ook geprobeerd om Sonos standaard speaker voor een Nest Mini te maken en dan gaat het ook mis.

Dat doet echter niets af aan mijn oorspronkelijke boodschap. Feit blijft dat je alleen kunt constateren dat het misgaat zo gauw er een Sonos-speaker in het spel is, niet dat het ook aan Sonos ligt.

Het zou wel fijn zijn als er Sonos hier eens op zou reageren (@Andreea L), want het probleem loopt al langer. Je zou ook eens een vraag bij Google kunnen stellen als het je zo irriteert.

Badge +2

Hoi @Twan1969,

 

Op dit moment is het probleem bij ons bekend. We zijn druk bezig met het onderzoeken hiervan. Helaas kan ik je niet zeggen wanneer dit opgelost zal zijn.

Aan de andere kant, kun je het station toevoegen zoals @106rallye aangaf in zijn eerste antwoord, door het station als favoriet te selecteren. Dat is de beste tijdelijke oplossing behalve het station handmatig afspelen in de Sonos app.

Ik hoop dat dit helpt.

Je zou ook eens een vraag bij Google kunnen stellen als het je zo irriteert.

Is al bij Google gemeld. Maar die zeggen gewoon dat het aan Sonos moet liggen.

Omdat het enkel fout gaat als er een Sonos speaker in de samenstelling zit.

En dat denk ik dus zelf ook. Omdat het probleem enkel voordoet met een Sonos speaker. Alle andere opstellingen met andere merken geen probleem.

Reputatie 7

@Twan1969 Waar is het bij Google gemeld? Heb je een linkje? Dan kan ik evt. ook een melding doen.

Je gaat naar je google app en zoek naar feedback sturen bij de help funktie.

Daar kan je je probleem verwoorden.

Maar doe geen moeite... Je krijgt een antwoordt terug dat gelijk laat merken dat het een standaard antwoord is... Het ligt nooit aan hun.

En op het bericht van Sonos terug te komen.

Jullie erkennen het probleem.

Vervolgens zijn er legio aan mensen die hier al langer dan 2 jaar problemen mee hebben.

Dat wil zeggen dat er niet genoeg aandacht aan besteed wordt. Want zo moeilijk kan het probleem niet zijn als enkel Sonos dit probleem heeft.

Ik zou zeggen. Neem eens contact op met andere speaker fabrikanten. Want die hebben dat probleem niet.

Als je bij TuneIn zoekt naar de frequentie krijg je de juiste. Voor Radio 10 is dit nu “Live 88.1 FM”.

Als je een routine maakt met de naam “Radio 10” en de opdracht “Luister naar de radio” en vul daar in “Live 88.1 FM” dan werkt het! 
 

ik denk dat het mis is gegaan met de frequentie wijziging in 2023 in NL.