Skip to main content
Vraag

Wanneer Google spraakassistant op Sonos Era100??? Mijn hele systeem wert met Hey Google🙈

  • 25 May 2024
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Vreselijk…

Ik heb gisteren de Era 100 ontvangen. Mooie box en prachtig geluid…

Maar…. Ik ben enorm teleurgesteld! Het blijkt dat spraaksysteem Hey Google niet wordt ondersteund op de Era!!!!!!!

Terwijl de rest van mijn Sonos-systeem daar mee werkt en alles hier in huis is ingesteld om daar mee te werken!!!

En de ander spraakassistants zijn allemaal anderstalig…

…en dat gaat hier in huis niet voor iedereen lukken…!!!

Hoe is dit toch mogelijk!!! Hoe heeft Sonos dat kunnen besluiten? Vreselijk!

Hou a.u.b. ook rekening met de ouder wordende mens, die al vanaf het begin Sonos gebruiken! Veel geld aan Sonos (uit)gegeven…

Jullie zijn ons nu ook wel wat verschuldigd, toch?

En zeker optimale gebruikersvriendelijkheid!

Komt Hey Google binnenkort ook naar de Era? Alsjeblieft???

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Google en Sonos hebben al een paar jaar ruzie met elkaar. Ik denk niet dat de Google spraakassistent nog word toegevoegd aan de nieuwe speakers.

Reputatie 7

Volgens Sonos heeft Google de eisen verscherpt om GA op de speakers ten kunnen zetten. Daarom zit het niet meer op de nieuwe speakers. Combineren met een Nest Mini kan nog wel.

Inderdaad is dit voor de wat kleinere talen niet handig. Sonos Voice Control is alleen Engels en Frans (ook Spaans), en Alexa doet geen Nederlands. Daar zou nog wat licht aan de horizon kunnen zijn, zie https://www.bright.nl/nieuws/1177354/alexa-gaat-eindelijk-nederlands-praten-maar-het-kan-nog-even-duren.html