De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Ik heb een compleet 5.1 sonos systeem bestaande uit playbar, 2x Play 1 en de sub. Daarnaast nog een play 5 gen.2 welke in een aparte kamer staat opgesteld. Kan ik in dit geval ook gebruikmaken van de Google Assistent of heb ik daar minstens één geschikt apparaat voor nodig? (Beam of One.) Of kan het wel dmv via mijn sonos app op de telefoon spraakcommando's in te geven? Graag hoor ik van jullie!
ik kan google assistent niet op mijn sonos krijgen. Krijg melding dat het in het land niet beschikbaar is. Maar kreeg mail dat je het nu kon gebruiken.....
In de media staat dat Sonos in België beschikt over Alexa en Google assistent. Toch krijg ik altijd de mededeling dat dit niet beschikbaar is in België. Is het nu beschikbaar of niet en hoe kan ik dit activeren?
Installatie gelukt. Echter alleen volume regeling via spraak. Bij de vraag om wat af te spelen geeft hij aan dat de kamer niet bereikbaar is. Hoe kan het dat volume wel te regelen is en muziek afspelen niet. Beide keer is er toch een connectie naar de kamer nodig.
Als ik via instelling naar de spraakservies ga en vervolgens google assistant aan klik, dan krijg ik de foutmelding installieprobleem, controleer je internetverbinding en probeer het later opnieuw. maar mijn internet is verbonden want alles werkt gewoon op het internet. Dus mijn vraag is hoe krijg ik mijn google asst werkend op mijn sonos play one ik hoor graag van U. grt Rob b
Hi, I just recently installed google assistant on my Sonos one speaker. I works just perfectly most of the time. Just now I started playing some music on my speacker via the Sonos app. After that I asked Google to switch to another song. It would say: "Ok, here's a playlist by the Beatles" and then it says right after: "It looks like the bedroom (the room) is not available right now" How do I fix this?
Ik heb net een Sonos One gekocht en tijdens het installeren kom ik er achter dat de spraak besturing niet werkt in het Nederlands. Dit wordt voor de aanschaf nergens vermeld! Is dit binnenkort beschikbaar? Zo niet, dan gaat hij weer mooi retour!
Hallo, ik ben een Newbie hier. Vorige week heb ik een Sonos surround systeem gekocht bestaande uit Playbar, Sub en 2 x One als surround. Nu ben ik wat dingen aan het proberen om de app eigen te maken. De spraakservices heb ik gestart en na verificatie van mijn account kreeg ik de mededeling dat er een installatieprobleem is en er staat: controleer je internetverbinding en probeer het later opnieuw. Uiteraard is met mijn wifi en internet niets aan de hand. Wie weet wat er hier fout gaat?
Volgens verschillende media bronnen zal google home 24 oktober gelanceerd worden in het Nederlands. zie: https://www.rtlz.nl/tech/artikel/4443936/google-home-nederland-speakers-koop-speaker-assistent Betekend dit dat we vanaf dan ook voice contol op de sonos kunnen installeren?
Het zal mij benieuwen wanneer we ooit eens iets tegen de Sonos One kunnen zeggen en wat er dan als antwoord komt. Wat gaat het worden Amazon Alexa of Google Home of kan ik het gewoon beter op Siri houden, die zit immers op mijn Apple telefoon en iPad. Natuurlijk weet ik wel dat het eerst getest moet worden anders krijg je dezelfde ellende als met Sonos en Airplay dat werkt ook niet goed, moet je eerst je goed ingestelde systeem loskoppelen om het te laten werken. En daarna kan je alles weer opnieuw instellen om het geluid weer goed te krijgen als dat ook zo met de toegezegde spraak gaat kan je misschien beter zeggen Sonos houd je kop (voordat er iets verkeerd uitkomt). Alleen is dat natuurlijk wel afwachten en er is ook nergens iets over te vinden en het ding zegt zelfs niet eens "nog even geduld a.u.b." Dit plaats ik maar onder "Leven met Sonos" en dan onder Alles over Sonos al zou het natuurlijk ook op de plek "Welkom" en aankondigingen bijna (aan)gepast geplaatst kunne
Hallo mensen, Met de aankondiging dat Google Assistent ondersteund wordt binnen Nederland (en dat inmiddels uitgerold is), vroeg ik mij af wanneer ik deze ondersteuning op mijn Sonos One kan verwachten? Hoor graag van jullie!
Hallo Sonos people, ik heb vanmiddag een Sonos 1 gekocht en geïnstalleerd en ge-update . Nu heb ik heerlijk muziek zitten luisteren.. maar vraag me ...waarom gaat microfoonlampje niet branden als ik er op tik? Heeft dit te maken omdat dit nog niet in Nederland beschikbaar is?
Heeft iemand enig idee wanneer de Amazon Alexa of Google assistant in Nederland beschikbaar zullen zijn?
Als ik het goed begrijp is het straks mogelijk om muziek te casten naar de Sonos Beam zodra de Google Assistent intergratie af is. Ik vroeg me af of het ook mogelijk om video te casten waarbij het beeld op de tv wordt getoond en de audio op de Beam?
Ik heb begrepen dat al mijn apparaten van Sonos ongeschikt zijn voor Google Assistent, als die straks (...) beschikbaar komt. Kan ik dan wel via een Home of een Mini de Sonos stembesturen?
Ik maak gebruik van ifttt en de Google Home. Ik gebruik een Applet via set Sonos volume to # opdracht, maar daar is maar 1 speaker aan gekoppeld. Zou graag ook andere speakers daar aan willen koppelen, of willen kunnen selecteren welke ik speaker harder of zachter wil zetten. Maar volgens mij zit je vast aan de dezelfde opdracht dus wordt altijd het geluid van de eerste ingestelde speaker geregeld. Iemand het wel voor elkaar gekregen? Hoe dien je dat in te stellen ? Ik wil bijvoorbeeld de speaker in de keuken aansturen. Misschien heeft iemand een idee hoe ik het werkend kan krijgen via iftt
Ik maak al enkele jaren gebruik van Sonos apparatuur. Qua kwaliteit en gebruiksgemak ben ik uiterst tevreden over de producten. Toch stel ik vast dat Sonos blijkbaar niet mee is met de (snelle) vooruitgang waarbij men wordt ingehaald door andere spelers: - spraakassistentie: er wordt al jaren gesproken over Google en Amazon zonder dat ze in ons taalgebied geïntegreerd worden, ik heb nog niet gezien buiten wat vage aankondigingen. Een mogelijkheid om eens te spelen met de Engelse taal of in het Engels te werken wordt niet toegestaan of je moet het via verschillende omwegen proberen; - Podcasts zijn hip: via Google Play en Apple worden verschillende interessante podcasts aangeboden. Geen probleem om ze via bluetooth met mijn Bose hoofdtelefoon te beluisteren, thuis zijn die podcasts niet toegankelijk via de Sonos app. - Bediening Sonos vanuit Spotify: ik merk dat het nog steeds slecht werkt om Sonos apparatuur vanuit Spotify aan te sturen: ofwel worden de speakers niet gedetect
Kan iemand mij helpen. Ik heb een QLED TV 49 inch QE49Q6F 2018 gekoppeld aan Sonos Beam. Op Sonos zit de assistent Alexa. Wat ik ook probeer ik krijg de TV wel aan met een spraak commando. Maar daar houdt mee op. Dit zou direct moeten werken via de HDMI cec verbinding. (Ik heb al meerderde smart devices gekoppeld aan IFTTT) Het aantal TV commando's is beperkt door Sonos (aan/uit) Jammer! Maar commando uit werkt in mijn situatie ook al niet. Nu heb ik Smartthings app, IFTTT, Google Home, Google Assistent geprobeerd tot op heden geen succes. Smartthings ziet de tv wel en kan via de app de tv bedienen. Maar als ik deze koppel aan IFTTT of Google home. Is de TV als device niet beschikbaar. Wie kan mij hiermee helpen of heeft herzelfde probleem?
ik wil een soundbar kopen voor bij de TV maar Sonos ondersteunt (nog) geen stembesturing. Is vorig jaar wel aangekondigd zag ik ergens maar werkt nog steeds niet. Voordat ik een soundbar koop, is er bekend wanneer de spraakondersteuning in Nederland actief wordt?
Momenteel heb ik mijn Sonos One gekoppeld met spraakassistent Alexa. Kan ik parallel daaraan dezelfde Sonos unit koppelen aan Google Assistent? Het idee is om soms commando's via Alexa te geven, soms via Google.
Ik heb een TV omgeving met playbase, tweemaal play:1en sub. Ik heb ook tweemaal sonos one met beta google assistant. Als ik de twee Sonos One in de TV omgeving zet ipv de play:1 kan ik dan nog de google assistant gebruiken? En antwoorden ze dan beiden als ik hey google zeg, of moet ik de spraak op 1 van de twee uitzetten?
Ik ben , zoals ongetwijfeld velen van jullie , een beta-tester, en gebruik zodoende sinds een week (met veel plezier en gemak) de Google Assistent via de Beam. echter sinds vandaag werkt de Assistent ineens niet meer (gisteravond nog wel). als ik op de mic druk op de Beam zelf, word er ook gezegd dat de microfoon uitstaat ? Is dit een instelling die ik nog niet gevonden heb of toch een storing? iemand anders met dit probleem? ik hoor graag jullie feedback
Komt er ook een Google assistent op de playbase. In Amerika hebben ze namelijk al wel een assistent op de playbase.
Na de laatste update van Sonos heb ik op mijn Sonos one's de Goolge Assistant geinstaleerd. Dit werkt voor mij nu goed. Ik heb verschillende Sonos one's verdeeld over meerdere kamers. In elke kamer werkte de Google Assistant. Nu werkt opeens in 1 kamer de Googel Assistent niet meer? Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan verhelpen?
Hallo allemaal, Ik gebruik de Google Assistant op m'n Sonos One speakers. Werkt vlotjes. Maar ik heb wel issues wanneer ik bepaalde Google Actions gebruik. Meer bepaald de actions van VRT Nieuws en van NOS geven problemen. Dit zijn 2 actions die mediaplayback nodig hebben (om hun geluidsfragment met nieuws af te spelen). Beiden geven problemen op Sonos, terwijl ze wel goed werken via de Google Assistent op smartphone of op Google speakers. Is dit een gekend probleem?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.