Vraag

Google assist geeft aan dat de kamer niet bereikbaar is

  • 3 July 2019
  • 6 reacties
  • 1681 Bekeken

Badge
Installatie gelukt. Echter alleen volume regeling via spraak.
Bij de vraag om wat af te spelen geeft hij aan dat de kamer niet bereikbaar is.
Hoe kan het dat volume wel te regelen is en muziek afspelen niet. Beide keer is er toch een connectie naar de kamer nodig.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.

Hoor ook graag op welke kamer de muziek moest starten.
Mocht je in de Google Assistent app kijken onder het kopje "Thuis", zie je de kamernaam hier dan wel goed weergegeven?
Badge
Tim,
diagnose nummer is 597320733.

In de app wordt de kamer goed weergegeven.

App geeft aan dat wederom assistent moet worden geïnstalleerd. De app op telefoon doet moeilijk en
vindt de kamer niet. Op tablet kan ik het wel installeren.

Helaas weer dezelfde melding zie diagnose 1843371107
Reputatie 7
Badge +2
Kan je de Asus router en de 4 Sonos componenten een keer opnieuw opstarten door ze stroomloos te maken en opnieuw aan te sluiten?
Zie verder aan de diagnose dat de Sonos cloud verbinding goed open staat.
Wat is exact je commando? Je praat tegen de Eetkamer en vraagt de Woonkamer muziek af te spelen?

Kan je tevens in de activiteiten pagina achterhalen of het juiste commando wel door Google word aangenomen? (beetje naar beneden scrollen op die pagina)
Badge
Tim,
Router-speakers stroom eraf. Router stroom er weer op. Zodra deze weer up en running was de speakers weer aan de stroom gehangen.
Via telefoon kan ik de One in eetkamer gewoon bedienen. Bij spraak service instellen vind hij echter geen apparaten. Terwijl dit gisteren wel werkte.
Voor de stroom eraf actie lukte het nog wel via tablet. Nu ook niet meer.
Heb weer een diagnose gedaan 1338047376.

Het commande wat ik gegeven had was speel Danny Vera in eetkamer.
Is e.e.a. ook hoofdletter gevoelig? Ik heb Eetkamer met een hoofdletter en in het commando zie je een kleine letter (eetkamer).
Badge
Tim,

Ben verder gekomen.
Sonos geheel verwijderen uit Google assistent.
Daarna weer opnieuw via Sonos installeren, taal Engels.
Daarna in Google assistent Engels weer verwijderen. Nederlands en Engels samen werkte niet.

Voorlopig kan ik zo verder.
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt voor de terugkoppeling, zal dit ook even communiceren binnen het team.
Misschien dat we dit vaker gaan zien waar we mogelijk wat dieper onderzoek moeten doen.
Toch zou dit in onze ogen ook te maken kunnen hebben met het syncen van de dienst, en de hoeveelheid gebruikers die mogelijk de Google servers belasten.

Tevens is het wel aan Google om te leren van je spraak.
Gisteravond sprak ik mijn Google aan, ik zei: Speel Tina Turner whats love got to do.
Google begreep het volgende: Spell Tina Turner Whats love...
Zat een halve minuut te luisteren hoe Google die hele zin aan het spellen was.

Het feit dat ik Nederlands en Engels in mijn systeem heb staan kan dus zeker wel voor wat problemen zorgen.
Wel zou Google moeten leren van je commandos, als je iets zegt, en binnen een korte tijd het zou herhalen omdat het 1e commando niet goed overkwam, dan kan het dat Google begrijpt dat ze de eerste aanname niet goed verstaan had.
Dit zou er voor moeten zorgen kan dat ze in verloop van tijd minder fouten zal maken omdat ze jou stem en zins-opbouw beter gaat begrijpen.
Verder zou een hoofdletter of kleine letter geen invloed mogen hebben op hoe Google het commando zou uitvoeren.