De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Spraak werkt goed, en heb spotify gekoppeld maar als ik aangeef dat hij spotify moet afspelen zegt hij iedere keer dat ik een premium account moet koppelen.. terwijl dat wel staat bij instellingen?
Ik ben inmiddels 2 weken verder en gestopt met de Sonos spraaksturing. De meest vreemde acties na inspreken commando's. Veel commando's werken niet ook niet die Sonos zelf op zijn website meldt (als voorbeeld de Spotify opdrachten) Echt heel veel spijt van de aanschaf van 2 Sonos one als surroundspeakers. Had ook 2 eenvoudiger speakers kunnen nemen want we hebben gewoon weer de home mini van Google aangesloten en alle verlichting, boodschappenlijstje en telefoonzoeken werken weer.. We gebruiken de spraaksturing via Sonos niet meer. Ik snap niet dat Sonos niet begrijpt dat merken als Samsung eraan komen die de kwaliteit van Sonos (gaan) evenaren maar stukken eenvoudiger zijn in de bediening. Wij stoppen met de aanschaf van dure Sonos componenten die meer tijd steekt in een strijd met Google dan in het trachten klanten beter van dienst te zijn.
Waarom kan google assistent mijn tv wel aan doen, maar niet uit doen als ik dat vraag..
Goeden morgen , het wil niet lukken om Google Assist aan de praat te krijgen ,ik gebruik een Playbar met 2 Sonos one gen 2 als surround. wifi Ziggo connect box 2,4Ghz ipad pro( ios laatste update ) met Google Assist App ik gebruik maar 1 google acount zowel in Sonos App als Google App is de koppeling en installatie goed verlopen ,krijg ook in beide App,s ook bevestiging dat gekoppeld is . maar bij een vraag oke Google ...vraag .. reageert de One wel met bliep> Sonos volume gaat laag > geen antwoord > na ongeveer een minuut> spraak , er is iets misgegaan probeer het over een paar seconde nog eens, diversen keren deïnstalleren en opnieuw installeren blijft het zelfde probleem , in de Google Assist App kan ik zien dat de One wel luistert want daar kan ik mijn vraag lezen en Google antwoord op mijn vraag lezen . Dus op een of andere manier wordt het antwoord van Google niet terug gestuurd van Google naar Sonos One . hopelijk weet iemand raad .
Ik heb nog steeds problemen met Google Assistant en Sonos. Elke keer als ik iets vraag aan Google Assistant word er gereageerd dat er een fout is opgetreden. Inmiddels contact gehad met de helpdesk van Sonos. Zij zeggen dat de DNS aangepast moet worden op de router. Dit kan echter niet bij Ziggo! Wat nu?? Zijn er mensen met hetzelfde probleem?
Kan er Google Assistant op de nieuwe boekenplank van sonos en Ikea
Ik heb op dit moment twee Sonos play1. Ik wil een Sonos one kopen omdat hier Google Assistant op zit. Is het mogelijk om de play1 via de Sonos one te bedienen? voorbeeld: play1 staat in de woonkamer en Sonos one in de keuken. Mals ik commando geef aan Sonos one om in woonkamer bepaalde muziek af te spelen (op de play1 dus), lukt dat dan? of als ik op alle drie de apparaten dezelfde muziek aan het luisteren ben en commando ‘volume zachter’ geef, gaat het volume dan op alle drie de apparaten zachter of alleen op de Sonos one?
Ik heb de Soundcloud account gekoppeld aan de sonos, maar als ik google assistent vraag speel iets af, zegt ze ik speel iets af maar de dienst is op dit medium nog niet beschikbaar? Iemand een oplossing?
Voorheen had ik alexa en werkte de 2 microfoons op mijn 2 play one's (is een set met playbar en sub). Nu ik google assistent heb werkt nog maar 1 microfoon. Ik kan de er ook maar 1 selecteren in de app. Iemand enig idee of dit zo hoort of dat ik er wel 2 aan kan zetten( alexa luisterde veel beter op 2) ?
Ik krijg het commando Zet harder of Zet zachter niet meer werkend? Iemand anders hier ook last van? Lichtje knippert wel even hij denkt even maar er gebeurt niks meer? Iemand een oplossing? wat voor weer wordt het morgen? Werkt ook niet, is de service down of zo?
As ik via Google spotify wil laten afspelen zegt die dat ik geen standaard provider heb gekozen terwijl ik dat wel gedaan heb
Hallo, Ik heb onlangs Google Assistent geïnstalleerd om mijn Sonos te bedienen. Alles werkt naar behoren. Sonos reageert alleen maar op mijn stem. Nu wil mijn partner Sonos ook bedienen middels haar stem. Ik vind alleen maar items over voice match als je een Google speaker hebt. (je kunt dan maximaal 6 verschillende stemmen instellen). Mijn vraag in deze is: kan Sonos ook meerdere stemmen aan? Groet, Hub Lempers
Dag allemaal, Wij gebruiken thuis onze Sonos producten (Playbase, Sub en 2 Play One's) na alle tevredenheid. Via Google Play Music hebben wij onze muziek collectie geuploaded en afspeellijsten aangemaakt. Alles werkt perfect. Met de komst van Google assistent (GA) willen wij via spraak commando's deze afspeellijsten laten afspelen. Wanneer we GA vragen om de naam van een afspeellijst te draaien en krijgen we eerst als antwoord... Oké, dat ga ik doen... om vervolgens de melding te geven '.... dit type abonnement wordt niet ondersteunt'. Terwijl wanneer we de afspeellijst via de app starten, dit zonder problemen goed draait. Waarschijnlijk spreken we GA verkeerd aan qua commando. Heeft iemand al ervaring mee hoe, welk commando gegeven moet worden.. zodat GA wel de afspeellijst van Google Play Music draait... zonder problemen? Alvast bedankt voor alle hulp. Met vriendelijke groeten,
Hi, Ik woon op 2 verschillende locaties. Omdat ik een onwijs grote Sonos fan ben, heb ik op beide locaties Sonos apparatuur staan. Op beide locaties staat ook een Google Home mini speaker, beide op hetzelfde Google account maar wel gekoppeld aan de verschillende locaties. Op locatie A heb ik een stereo paar Play:1's staan. Hier heb ik moeiteloos Google Assistant kunnen activeren. Ik vind het fantastisch op vanaf de bank "Hey Google, speel Slam FM op Sonos" te roepen. En "Hey Google, zet volume Sonos op 10%" werkt ook. :) Op locatie B heb ik een Playbar met een Sub staan. Als ik (op locatie B ) in de Sonos app klik op Spraakservices > Google Assistant dan opent het scherm waarin ik hem kan toevoegen. Dan verschijnt ook "Een ogenblik geduld, dit kan even duren". En na een aantal seconden komt dan de bevestiging dat de Google Assistant klaar is voor gebruik met Sonos. Maar het werkt niet. De Sonos speaker verschijnt ook niet in Google Home zoals dat bij locatie A wel is gebeurd. I
Wij hebben thuis 3 kamers met sonos speakers, 2 hiervan bevatten speakers met spraakherkenning. Echter soms wil ik via spraak muziek afspelen in de kamer zonder spraakherkenning (dit is de eetkamer). Als ik echter zeg: Hey Google, speel muziek af in de eetkamer herkent hij dit commando niet. Als ik vraag of hij muziek wilt afspelen lukt dat alleen in de kamer waar de speaker met spraakherkenning staat. Is er toch een manier om zelf te kiezen in welke kamer de muziek speelt via spraak?
Ik kreeg onlangs de melding dat ik de google assistent op mijn sonossusteem kan gebruiken. Ik heb de playbar en 2x play: 1. Kan ik op de play:1 de google assistent gebruiken? Ik krijg het niet voor elkaar.
Heb twee SONOS One speakers geinstalleerd. Wil nu llinken met spraakservices maar krijg op de SONOS Appp zowel bij Alexa als bij Google te zien dat deze niet beschikbaar zijn in mijn land (Belgie). Wat kan ik doen ?
Goede Avond, ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een sonos beam en sonos one, helemaal top. nu valt mij sinds vandaag op dat als ik Google vraag (op mijn beam) mijn lampen aan te zetten via klikaanklikuit dan antwoordde ze gister nog met ok, ik zet 3 lampen aan , en vanaf vandaag krijg ik ineens alleen een geluid als feedback i.p.v. tekst. en op mijn one krijg ik wel gewoon de tekst: ok, ik zet 3 lampen aan. Kan dit komen door een update of is er een andere verklaring voor? alvast bedankt, Matthijs van het Hof
Ik heb via Dialogflow en Google Action een interface gemaakt om zaken in huis via spraak aan te sturen. Dat werkt werkt prima met een Google Home Mini. De volgende stap was MusicCast speakers vervangen door Sonos met Google Assistant ondersteuning. Maar als ik 'Oke Google, praat met ' zegt krijg ik ' wordt niet ondersteund op dit apparaat'. Dat was een grote tegenvaller Google levert voornamelijk hits op over dat Sonos Assistant is gaan ondersteunen. En ook hoe je Sonos kunt aansturen via Assistant maar zover ik kan zien gaan die ook uit van praten tegen bijv. een Home Mini. Heeft iemand wel een eigen Dialogflow/Action werkend? In de instellingen bij Actions kun je instellen op welke apparaten het mag werken. Daar staat alles op groen dus daar zit het ook niet in. Alles is in het Nederlands ingesteld, daar zit het probleem ook niet in denk ik. Andere spraakfuncties zoals bijv. muziek starten werkt normaal.
Beste Sonos-gebruikers, Ik heb gisteren de Sonos One geïnstalleerd, maar het lukt me niet om de Google Assistent toe te voegen. Bij het installeren hiervan vindt de Google Assistent-app namelijk geen Sonos One apparaat op hetzelfde netwerk. Uiteraard zijn de iPhone en de Sonos One verbonden met hetzelfde netwerk. Wat ik al heb geprobeerd: Router (Ziggo) uit en weer aangezet. Muziekservices verwijderd en geprobeerd om Google Assistent te installeren. Schijnt te werken voor sommigen. Google Assistent-app verwijderd en weer gedownload. Niks lijkt te werken. Iemand anders hier ervaring mee gehad? Groet, Niels Vaessen
In de aankondigingsmail van Sonos staat duidelijk Deezer en TuneIn genoemd als streamingsdiensten die je zou kunnen instellen in Google Assistent. Op dit moment kan ik dit NIET activeren en staat ook niet in het lijstje van assistent en werkt het ook niet. Eigenlijk kun je vrij weinig met Google Assistent als je niet al je privacy volledig wil opgeven ten gunste van Google. Ik had er meer van verwacht.
Wat moet ik doen om het aan te zetten? Alle software is up-to-date, heb alles een reset gegeven. Helaas zonder resultaat. Heb een diagnose gedaan 1880425022, mocht er iemand van Sonos meelezen. Iemand tips?
Beste allen, het lukt mij niet Google assistent te koppelen met mijn Sonos one. Bij verbinding leggen geeft Google een foutmelding dat hij het apparaat niet kan vinden. iemand een oplossing? bij voorbaat dank! groet, Gino
Hallo, Ik ben nu ruim een week in bezit van de Sonos One duo, welke gekoppeld zijn in stereo-modus. Op de Linker box heb ik Google Assistant geïnstalleerd. Dit alles werkte perfect, echter sinds 2 dagen niet meer. De Google assistant werkt wel, echter als ik opdracht geef om een bepaalde radio zender te starten, reageren de lampjes wel, maar gebeurd er niets. Soms zegt de assistant dat mijn boxen(in mijn geval heb ik ze Huiskamer genoemd) niet beschikbaar zijn. Spotify spraakopdrachten werken wel. Via de app werkt alles wel. Ik heb al opnieuw Google assistant geïnstalleerd, echter het probleem blijft bestaan. Is er een update geweest, die niet helemaal vlekkeloos werkt? ik heb inmiddels ook een Diagnose gedraaid, welke verzonden is naar Sonos onder bevestigingsnummer: 1443060223. Wie weet raad?
Kan ik de spraakbediening alleen gebruiken als eerst de microfoon op de Sonos One handmatig is aangezet. En blijft de indicator branden totdat deze handmatig is uitgezet. Klopt dit of kan e.e.a. ook met een app? Als dit wel klopt hoe werkt de functie “verder praten” van Google Assistant dan? Hier wordt nl. gezegd dat na een opdracht het lampje nog even aangaat om te controleren of ik wil verder praten.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.