Vraag

Google Assistant en ziggo

  • 5 August 2019
  • 1 reactie
  • 285 Bekeken

Ik heb nog steeds problemen met Google Assistant en Sonos. Elke keer als ik iets vraag aan Google Assistant word er gereageerd dat er een fout is opgetreden. Inmiddels contact gehad met de helpdesk van Sonos. Zij zeggen dat de DNS aangepast moet worden op de router. Dit kan echter niet bij Ziggo!

Wat nu?? Zijn er mensen met hetzelfde probleem?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Je zou kunnen overwegen, om een eigen router achter de modem te plaatsen, waarin deze eigen router voortaan de bekabelde en draadloze verbinding gaat regelen voor je thuis netwerk.
In zo'n eigen router kan je vaak wel de DNS aanpassen.
Dan zal de modem er alleen bij staan om de eigen router van internet te voorzien, en bijvoorbeeld TV-decoders van hun TV-informatie.
Je wilt in zo'n optiek dan niet meer verbinden met de modem zijn wifi of bekabeling voor internet toegang, en zou ook de wifi kunnen uitzetten om storing van verschillende signalen die door elkaar praten te voorkomen.
WIl hier aan toevoegen, dat misschien de modem/router en je Sonos een keer uitzetten misschien ook een oplossing kan zijn, misschien dat je netwerk een andere DNS zal oppakken en doorgeven aan Sonos, waarin het wel weer zou functioneren.
Tevens kan bijna iedereen van Ziggo gewoon gebruik maken van de spraak-dienst, dus heb een beetje mijn vraagtekens bij het advies wat geboden is.
Misschien heb je een Arris modem van Ziggo, daarop wil je IPV6 uitzetten, waarin de IPV4 DNS je Sonos van informatie gaat voorzien.
Zie graag deze community post over de Arris modem.
Als je een case nummer voor me hebt, kan ik even achterhalen wat er besproken is, en of je inderdaad een Arris modem hebt.
Of als je het case nummer niet hebt, kaart graag een diagnose aan van je Sonos installatie, dan kan ik vanuit de diagnose zien wat voor modem je in huis hebt.