Beantwoord

Google Assist geeft geen antwoord op Sonos one ( 2 gen ) wel in de Assist App

  • 4 August 2019
  • 4 reacties
  • 804 Bekeken

Badge
Goeden morgen , het wil niet lukken om Google Assist aan de praat te krijgen ,ik gebruik een Playbar met 2 Sonos one gen 2 als surround.
wifi Ziggo connect box 2,4Ghz
ipad pro( ios laatste update ) met Google Assist App
ik gebruik maar 1 google acount
zowel in Sonos App als Google App is de koppeling en installatie goed verlopen ,krijg ook in beide App,s ook bevestiging dat gekoppeld is .
maar bij een vraag oke Google ...vraag .. reageert de One wel met bliep> Sonos volume gaat laag > geen antwoord > na ongeveer een minuut> spraak , er is iets misgegaan probeer het over een paar seconde nog eens, diversen keren deïnstalleren en opnieuw installeren blijft het zelfde probleem ,
in de Google Assist App kan ik zien dat de One wel luistert want daar kan ik mijn vraag lezen en Google antwoord op mijn vraag lezen .
Dus op een of andere manier wordt het antwoord van Google niet terug gestuurd van Google naar Sonos One .
hopelijk weet iemand raad .
icon

Beste antwoord door Tim S 12 August 2019, 09:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Badge
Heb hem aan de praat ,na lang snuffelen er achter gekomen dat de bridge niet meer nodig is en deze los gekoppeld kan worden ,heb nu de playbar gekoppeld met ethernet kabel aan connectbox en nu werkt google assist prima via de linker play one speaker , nu alleen nog Deezer kunnen selecteren in de assist app en dan is het helemaal perfect .
Reputatie 7
Badge +2
Gek, zou niet uit moeten maken wat er bekabeld de Sonos wifi opzet, mocht je er klaar mee zijn dan begrijp ik het.
Maar mocht je de Bridge er weer tussen plaatsen ipv de Playbar, zou je dan weer tegen het zelfde aanlopen?

Omtrent Deezer, je zou in het commando kunnen verwerken dat je de gevraagde muziek via Deezer wilt horen, als Deezer in je Sonos zit opgeslagen, zou deze muziek ten gehore gebracht moeten worden.
Badge
Beste Tim , dank voor je topic van een jaar geleden ( Sonos wi-fi vs Router wi-fi ) hier had ik de oplossing voor mijn probleem gevonden.
ja ik denk dat als ik de bridge terug plaats weer problemen krijg , ik had namelijk al problemen met de wifi in huis (viel vaak even weg ) in Sonos had ik best wel vaak dat er nummers overgeslagen werden omdat er even geen verbinding met Deezers was, en bij opstarten Sonos app duurde het even voor Deezer en Tuneln zichtbaar waren.
ik denk dat of de bridge defect is of dat er een conflict ontstaat door bridge en speaker wifi op de router ( Ziggo Connectbox van Compal ) .
dus door jou tip , bridge eruit en Playbar bekabeld op de Router is mijn wifi weer 100% ,Sonos werkt weer super en de Google assist werkt ook perfect 🙂 .
wat Deezer betreft op Google Assist klopt wat je zegt, Google assist moet veel commando,s leren maar ik ook haha ,ik maakte veel te lange Commando,s dus Snapte de Assist er niks van .
als ik nu na hé Google Speel Jacco Gardner via Deezer. werkt het perfect.
mvg Herman.
Reputatie 7
Badge +2
Beste Tim , dank voor je topic van een jaar geleden ( Sonos wi-fi vs Router wi-fi ) hier had ik de oplossing voor mijn probleem gevonden.
ja ik denk dat als ik de bridge terug plaats weer problemen krijg , ik had namelijk al problemen met de wifi in huis (viel vaak even weg ) in Sonos had ik best wel vaak dat er nummers overgeslagen werden omdat er even geen verbinding met Deezers was, en bij opstarten Sonos app duurde het even voor Deezer en Tuneln zichtbaar waren.
ik denk dat of de bridge defect is of dat er een conflict ontstaat door bridge en speaker wifi op de router ( Ziggo Connectbox van Compal ) .
dus door jou tip , bridge eruit en Playbar bekabeld op de Router is mijn wifi weer 100% ,Sonos werkt weer super en de Google assist werkt ook perfect 🙂 .
wat Deezer betreft op Google Assist klopt wat je zegt, Google assist moet veel commando,s leren maar ik ook haha ,ik maakte veel te lange Commando,s dus Snapte de Assist er niks van .
als ik nu na hé Google Speel Jacco Gardner via Deezer. werkt het perfect.
mvg Herman.

Fijn om te horen, bedankt voor de terug koppeling.
Mocht je toch iets anders dan de Playbar willen bekabelen, neem dan graag even telefonisch contact op waarin we de Bridge kunnen onderzoeken.
Veel luister plezier!