De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Ik heb net een Sonos beam aangeschaft en wil deze met stem besturen via Google Assistant. Dit blijkt echt onmogelijk te zijn. Ik blijf maar de melding krijgen: “je spotify premium account is niet correct gekoppeld”. Om te koppelen moet ik dezelfde inlog van Google assistent en spotify premium gebruiken. Dit heb ik echter gedaan. Zowel als ik het via mijn account probeer en (na een reset) via die van mijn vriendin krijg ik dezelfde melding. wat ik al heb geprobeerd: • factory reset • verwijderen en opnieuw installeren spotify • verwijderen en opnieuw installeren Google assistent • verwijderen en opnieuw installeren sonos wat ik ook doe, ik blijf deze melding krijgen, ondanks dat ik ZEKER weet dat al mijn accounts via dezelfde mail zijn aangemeld. Dit probleem trad op toen ik Google assistent nog kon linken. Inmiddels krijg ik de foutmelding bij het linken “er is misschien een probleem”. dit is mijn eerste kennismaking met Sonos. Ik snap niet waarom mensen vol lof zijn over Sonos. I
Hoi, Ik heb thuis een 5.1 opstelling met een Playbase, 2 One's en een Sub. Het lukt me niet om de voice control te gebruiken met de One's. Is dit wel mogelijk? Gr. Dorus
Zoals we weten kan Apple Music niet gekoppeld worden aan de Google assistant.Toch heb ik een mogelijkheid gevonden.installeer op je IPhone of Android telefoon de Yonomi en de Google home en Google assistant app. koppel in de sonos app spraakbesturing van Google aan een daarvoor geschikte Sonos box. koppel Yonomi aan je Google assistant. Bij apparaten toevoegen klik je op het + teken. Selecteer het Yonomi icoontje. Open de sonos app en maak een sonos afspeellijst aan (geef deze dezelfde naam als de in Apple Music. Open nu in de Sonos app een Apple Music de afspeellijst en voeg deze toe aan de Sonos afspeellijst die hiervoor heb aangemaakt. Open de Yonomi app en voeg een routine toe. Klik op het + teken en selecteer “add action” en selecteer de afspeellijst. Geef de routine een naam. “Speel “naam afspeellijst” en sla de routine op. Speel de afspeellijst af op je Sonos systeem door: Hé Google “activeer of activate “naam afspeellijst” Hopelijk werkt het bij jullie ook. Veel luisterplez
Google Assistent werkt prima (in het Engels), maar om muziek af te spelen vraagt zij steeds om een muziekservice (zoals Apple Music of Spotify Premium). Ik wil echter mijn muziek afspelen zoals ik die heb opgeslagen op mijn NAS. Manueel lukt dat prima, maar kan dat ook met stembesturing? Is hier soms een bepaald commando voor nodig? (of moet je altijd geabonneerd zijn op een muziekservice?)
Hey, Als ik Google vraag om een specifiek liedje af te spelen verstaat ze dat perfect en bevestigt ze dat ze dit liedje af zal spelen. Er start dan echter telkens een totaal ander liedje dan op geen enkele manier verwant is. (Andere artiest en naam van het nummer) Hoe komt dit? Ik gebruik de gratis versie van Spotify. Alvast bedankt Gr. Davy
Ik heb nu de volgende homecinema-opstelling met Sonos: Beam Sub 2x One als achterspeaker. Dit als groep 'TV Kamer'. Ik zou voor het echte luisterwerk in de woonkamer 2x Play:5's (gen 2) willen toevoegen. Bijvoorbeeld als groep 'Stereo woonkamer'. Nu heb ik de volgende vraag waar ik niet uitkom voordat ik de twee Play:5's (gen 2) aanschaf. Er wordt door de gezinsleden veel gebruikt gemaakt van stembediening via Google Assistant. Dat vind iedereen erg handig! Als ik het goed begrijp ondersteunen de Play:5's dat zelf niet. Is dat correct? Dus hoe krijg ik straks de twee Play:5's bediend via stembediening? Moet ik dan bijv. de twee Play:5's toevoegen aan mijn homecinema-opstelling? Maar dat betekent dat elke keer als de TV aangaat, de twee Play:5's ook het TV geluid gaan geven in de rest van de woonkamer. Vind ik niet gewenst. Dus hoe krijg ik stembediening naar de Play:5's zonder dat ze 'vastzitten' in de groep 'TV Kamer'?
Recent heb ik een Sonos one aangeschaft voor in de badkamer en heb daar Google assistant op geïnstalleerd. echter bij het commando om Radio 2 af te spelen krijg ik maar zelden de Nederlandse radio 2, soms BBC 2, maar meestal Radio 2 Bayern. Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor, alvast bedankt. groeten, Jan
Hoi allemaal, Ik heb het volgende probleem en weet geen oplossing. Tot ongeveer een week geleden gebruikte ik via Google assistent de wekker op de sonos one. Vanuit bed riep ik “ok Google” zet de wekker voor morgenochtend 7.00. Assistent antwoordde dan netjes dat de wekker gezet was. De volgende ochtend werd ik gewekt op de ingestelde tijd. Al enige dagen doe ik niets anders en assistent meld ook netjes dat de wekker gezet is. Alleen de volgende ochtend word ik niet meer gewekt! Als ik nu de wekker zet en vraag een minuut later op hoe laat de wekker staat is het antwoord dat er geen wekker ingesteld is. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Alvast bedankt Daskie
Hoi hoi. Ik heb net mij nieuwe set geïnstalleerd. Ik krijg spotify alleen niet met de Google assistent verbonden. Als ik bij account linken op akkoord druk lijkt het wel.of de pagina vastloopt er gebeurt niets namelijk Groeten Benjamin
Goedemorgen, Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van twee sonos one gen2 speakers. Nu werkt de spraakbediening via Google assitstant niet. Zowel het afspelen en pauzeren via spotify als ook andere spraakcommando's werken niet meer. Heb al een aantal keer de Google assistant opnieuw toegevoegd. ook heb ik de speakers al gereset. De andere mogelijke oplossingen die er via deze community zijn gegeven hebben niet geholpen. Iemand nog suggesties die ik kan proberen om dit op te lossen. Mocht er geen oplossing voor zijn dan zullen ze terug worden gebracht naar de winkel. Mvg, Kevin
Goede avond, Ik gebruik google assistant via mijn sonos beam in de slaapkamer. Alleen gebeurd het bijna altijd dat hij opeens keihard terug reageerd. Dan zet ik hem weer zachter en hup de volgende dag weer keihard. Je word er echt gestoord van. Ik heb de knoppen op de beam uit staat. Dus het kan ook niet zo zijn dat de katten er overheen lopen. Wat kan het wel zijn? Mvg jeff
Ik roep via de Google assistant een radiostation op . G.a. gaat dan ook naar het betreffende station. Echter geen geluid. Er komt dan de melding : “ kan geen verbinding maken met Tuneln”. Via de app krijg ik het station dan wel opgestart. Hoe krijg ik dit opgelost .
Hallo. Heb een Sonos Beam aangeschaft, maar ervaar alleen maar hinder met het koppelen van de Beam aan Google Assistent. Met Sonos gebeld en zij verwijzen me door naar Google. Google verwijst me door naar Google Assistent, waar ik totaal niet verder kom en weer doorverwezen word naar de site van Sonos. Iets met een kastje en een muur, dus dan maar op deze manier. Bij het koppelen geeft Google Assistent aan dat ik een verouderde versie gebruik, terwijl ik al 3x beide apps opnieuw heb geïnstalleerd. Wat nu? Ben al onderhand anderhalf uur bezig met het oplossen van het probleem, maar nog geen centimeter vooruit gekomen.
Ik heb een Beam, incl Sub en twee One speakers gekocht. Alles werkt. Ook de spraakbesturing (Google). Echter, op de Beam brand het indicatielampje van de microfoon wel, maar op de One speakers niet. Deze gaan ook niet aan door er op te tikken. Weet iemand of dit zo hoort, of werken de microfoons van de One niet?
Thuis heb ik een Sonos Playbar en twee Sonos One's (2nd Gen) geïnstalleerd in de woonkamer. Heel erg lang moeten wachten op de beschikbaarheid van Google Assistant in Nederland op Sonos. Al die tijd voorheen via een omweg Alexa gebruikt zonder enige problemen. Nu Google Assistant eindelijk beschikbaar is in NL, heb ik deze meteen toegevoegd aan mijn surround sound. Toen het eenmaal geïnstalleerd was merkte ik dat ik alleen via de Linker Sonos One tegen de Google Assistant kon praten. Ik kan dus helaas niet switchen van Links naar recht. Ik kan wel de microfoon door middel van de touch aan en uitzetten maar als ik de microfoon op de rechter Sonos One speaker will aanzetten, gaat dat niet... Even gebeld met de Sonos klantenservice en helaas bevestigd de meneer aan de telefoon dat het alleen beschikbaar is op de Linker. Heel erg teleurgesteld want Alexa kon je namelijk zonder enige moeite switchen van link naar recht of van rechts naar links. Het punt is namelijk dat door mijn woonkamer
Goedeavond all, ik heb kort geleden een Sonos playbar aangeschaft. Nog aan het wennen aan het hele Sonos avontuur en ook aan Google Assistent. Nou is mijn vraag, Als ik via mijn telefoon via Google Assistent vraag om Spotify af te spelen op de playbar werkt dit perfect. Vraag ik aan Google Assistent om het nieuws af te spelen hoor ik hier komt het laatste nieuws en gebeurt er niks. kan ik niet instellen dat er word terug gesproken via de Playbar? Of is hier een dan een Sonos apparaat met voice nodig? Of zou een google nest mini ook voldoen? Ook krijg ik het idee dat de playbar best verouderd is kwa opties en dat ik best bang ben dat er straks een nieuwe soundbar aankomt met een paar weken/maanden en dat ik dan met een verouderd model zit. Wat zijn jullie ideeen en tips hier over? Alvast hartstikke bedankt voor alle reacties! Groeten, Jeffrey
Ik ben bezig om mijn Sonos producten te configureren in huis met Google assistent. Ik wil graag de Beam de commando’s laten doen, dus bij de rest staan de microfoontjes uit. Alleen als ik de opdracht aan de Beam (Google assistent) geef om radio aan te zetten op speaker “ keuken” dan zegt ze dat ze het apparaat niet herkent en dat ook met de speaker Tv-kamer. Ik heb ze echt die naam gegeven in Google home en in Sonos app. Heeft iemand de oplossing? Alvast bedankt.
Hallo, Ik heb mijn sonos reeds succesvol met ga gekoppeld en gebruik het regelmatig op mijn beam. Nu heb ik een one gekocht voor een andere kamer. Deze werkt maar ik krijg ga er niet op geïnstalleerd. Ik ga via instellingen naar Services, ga, daar kan ik mijn kamer met de one toevoegen en dan word ik doorgestuurd naar de ga app. So far so good. Echter na wat zoeken geeft de ga app aan dat er geen nieuwe apparaten zijn gevonden. Ook omgekeerd in google home kan ik de speaker niet toevoegen. Als ik een nieuw apparaat wil toevoegen toont die me de lijst van services. Uiteraard staat sonos daar al bij als gekoppeld. Enigste optie is om de link te verbreken. Iemand een suggestie hoe de ga op mijn one te krijgen? Bedankt !
Mijn Play one regaeert wel op de opdracht “hey Goole” maar vervolgens moet ik de spraakopdracht hard roepen op zon 10 cm afstand van de microfoon anders hoort hij hem niet. Ik heb reeds contact gehad met Sonos maar veel meer dan de spraakopnamen uitschakelen in Google assist kwamen ze niet
Ik ben in het bezit van de Sonos playbar. Ik heb vandaag de Google Nest Mini besteld. Kan ik met de Google Nest spraakbesturing via de playbar b.v. Spotify aansturen?
Ik heb een Sonos Beam in de woonkamer en een Sonos One in de open keuken. Op beide is Google Assistant geactiveerd.Na verloop van aantal dagen werkt Google Assistant op de Sonos Beam niet meer. Als je dan vanuit de Sonos app naar de spraakservice van de Beam doorklikt dan staat in Google Assistant dat het apparaat niet bekend is (apparaatnaam is dan ‘null’).Dit is alleen op te lossen door Google Assistant eerst van de Sonos Beam te verwijderen en dan weer opnieuw te activeren. Dit moet dan om de paar dagen weer herhaald worden.Op de Sonos One heb ik dit niet.
Ik maak gebruik van Google assistent. De sonos speaker reageert vaker op een dag terwijl ik dan geen opdracht geef. Kan ik de gevoeligheid aanpassen?
ik ontving gisteren ochtend een email dat je een Google Chromecast gratis kunt krijgen als je Google Assistent op je Sonos activeert. Dat wil ik uiteraard beide wel. Heb ik dus 's avonds ook meteen gedaan en daarna zou binnen 24 uur een actiecode verstuurt worden waarmee de chromecast besteld kon worden. Die code heb ik dus alleen nog steeds niet ontvangen na ruim 24 uur. Hoe ontvang ik deze alsnog?
Na Google assistent geïnstalleerd te hebben heeft dit 1 dag gewerkt op sonos.Kan nu vragen of hij het geluid van de sonos uit/ aan/ harder /zachter wil zetten maar Google verwijst me naar een internet pagina van sonos.In de sonos app kan ik geen instellingen veranderen van google assistent want ik kom niet op die pagina, de app laat dit niet toe. Ik heb ongetwijfeld wat fout gedaan maar wie weet wat. Bvd.
Ik heb een heleboel bestaande boxen, maar die zijn niet voorzien van Google Assistent. Ik ga de Sonos Move aanschaffen. Maar wat is er voor nodig om de rest van mijn systeem, ook hiermee te laten werken.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.