Vraag

lampje Sonos one brand niet.

  • 6 December 2019
  • 3 reacties
  • 749 Bekeken

Ik heb een Beam, incl Sub en twee One speakers gekocht. Alles werkt. Ook de spraakbesturing (Google). Echter, op de Beam brand het indicatielampje van de microfoon wel, maar op de One speakers niet. Deze gaan ook niet aan door er op te tikken. Weet iemand of dit zo hoort, of werken de microfoons van de One niet?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb geen ervaring met spraakbesturing maar dit lijkt mij een logische aansturing. Zowel de Beam als de one kan spraakbesturing aan, je wilt echter dat slechts 1 speaker reageert omdat je anders 2 of 3 reacties op je verzoek krijgt. De Beam is je hoofd speaker, welke dus kennelijk als standaard aanspreekpunt wordt gekozen. 

Reputatie 5
Badge +3

Dit kan ik bevestigen. In een surround setup met de Beam, zal deze altijd de primaire speaker zijn voor spraakbediening. De spraakbediening op de surrounds is dan niet actief. Vandaar ook dat je hier vaak de aanbeveling ziet om bij een Beam, om wat euro's te besparen, Play:1 of One SL als surrounds te gebruiken.

Bij een Playbar of Playbase werkt dat anders, die hebben geen microfoons en zullen dus één van de surrounds (de linker) als spraakbesturing gebruiken. Vooralsnog lijkt het er sowieso op dat in een stereopaar of surroundopstelling, slechts één speaker gebruikt kan worden voor spraakbediening.

Reputatie 7
Badge +2

Dit kan ik bevestigen. In een surround setup met de Beam, zal deze altijd de primaire speaker zijn voor spraakbediening. De spraakbediening op de surrounds is dan niet actief. Vandaar ook dat je hier vaak de aanbeveling ziet om bij een Beam, om wat euro's te besparen, Play:1 of One SL als surrounds te gebruiken.

Bij een Playbar of Playbase werkt dat anders, die hebben geen microfoons en zullen dus één van de surrounds (de linker) als spraakbesturing gebruiken. Vooralsnog lijkt het er sowieso op dat in een stereopaar of surroundopstelling, slechts één speaker gebruikt kan worden voor spraakbediening.

Klopt inderdaad, om dus nog wat euro’s te besparen zou je bij een Playbar of Playbase, 1 Sonos One, met de 2e surround speaker een Sonos One SL willen aanschaffen.

Zo zou je dan de One ook als rechts-achter kunnen plaatsen, en zorgen dat spraak rechts-achter word aangenomen.