Vraag

Hoe krijg ik twee Play:5's (gen 2) bediend via stembediening?

  • 18 December 2019
  • 1 reactie
  • 569 Bekeken

Badge


Ik heb nu de volgende homecinema-opstelling met Sonos:

  • Beam
  • Sub
  • 2x One als achterspeaker.

Dit als groep 'TV Kamer'.

Ik zou voor het echte luisterwerk in de woonkamer 2x Play:5's (gen 2) willen toevoegen. Bijvoorbeeld als groep 'Stereo woonkamer'.

Nu heb ik de volgende vraag waar ik niet uitkom voordat ik de twee Play:5's (gen 2) aanschaf.

Er wordt door de gezinsleden veel gebruikt gemaakt van stembediening via Google Assistant. Dat vind iedereen erg handig!

Als ik het goed begrijp ondersteunen de Play:5's dat zelf niet. Is dat correct?

Dus hoe krijg ik straks de twee Play:5's bediend via stembediening?

Moet ik dan bijv. de twee Play:5's toevoegen aan mijn homecinema-opstelling? Maar dat betekent dat elke keer als de TV aangaat, de twee Play:5's ook het TV geluid gaan geven in de rest van de woonkamer. Vind ik niet gewenst.

Dus hoe krijg ik stembediening naar de Play:5's zonder dat ze 'vastzitten' in de groep 'TV Kamer'?


 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Ucello,

Alle Sonos producten actief binnen de Sonos-app, zullen bij Google Assistent in hun cloud komen te staan.

Zo zou je via de Beam zijn microfoons, ‘t volgende spraakcommando kunnen geven: “Ok Google, speel de Beatles op stereo woonkamer”

Dan zou de muziek op die 2 Play:5 speakers moeten starten.

De Play:5’s hebben dus niet de microfoon om met Google te kunnen praten, maar via een andere speaker kan je wel zorgen dat de Play:5’s iets gaan doen.

Het groeperen van kamers is helaas niet mogelijk via Google Assistent, dus dat is een handeling die je moet uitvoeren via de Sonos-app.

Zou voor ‘t gemak ook de kamernaam van de Play:5’s iets aanpassen, misschien dat Google niet helemaal lekker met “Stereo Woonkamer” overweg gaat.

Wil voor de zekerheid ook toevoegen dat, het groeperen van kamers, alleen voor muziek is, eigenlijk niet voor TV-geluid.

Mocht je de Stereo Woonkamer in een groep zetten met je Home Theater surround sound setup, dan kan het dat deze extra kamer “Stereo Woonkamer” niet goed meedoet op TV geluid.

Wil je voor de zekerheid de volgende community post voorleggen, waarin je onderin het kopje “Groeperen van Sonos-kamers” kan uitklappen.