Vraag

Sonos met google assistent configuratie

  • 4 December 2019
  • 4 reacties
  • 236 Bekeken

Ik ben bezig om mijn Sonos producten te configureren in huis met Google assistent. Ik wil graag de Beam de commando’s laten doen, dus bij de rest staan de microfoontjes uit. Alleen als ik de opdracht aan de Beam (Google assistent) geef om radio aan te zetten op speaker “ keuken” dan zegt ze dat ze het apparaat niet herkent en dat ook met de speaker Tv-kamer. Ik heb ze echt die naam gegeven in Google home en in Sonos app. Heeft iemand de oplossing? Alvast bedankt.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Badge

Hey Tom

 

Ik heb een gelijkaardig probleem. Had tot vorige week 1 speaker en kon die perfect aansturen met mijn nest home. Sinds deze week een play:1 erbij in een andere kamer en alles draait in de soep. Heb hier op het forum gelezen dat het maar mogelijk is om 1 speaker aan te sturen. Momenteel geen support voor meerdere speakers. 

 

Voorlopig heb ik het opgelost via IFTTT commando's te maken per speaker. Nadeel is wel dat je de commando's in het Engels moet zeggen. 

 

 

Ok helaas, bedankt voor je reactie. Dan kan ik het loslaten, want ik bleef er mee bezig ;-)

Ik hoop wel dat dit nog komt, want dat lijkt mij wel een meer waarde als je elke speaker dmv commando kan aansturen.

Ik heb nu meerdere speakers met spraak en als ik Google roep, dan reageren nu meerdere speakers daar op. Daarnaast heb ik ook een zonder spraak en hoopte die dmv een speaker met spraak te kunnen aansturen.

Reputatie 1
Badge +1

Hey Tom

 

Ik heb een gelijkaardig probleem. Had tot vorige week 1 speaker en kon die perfect aansturen met mijn nest home. Sinds deze week een play:1 erbij in een andere kamer en alles draait in de soep. Heb hier op het forum gelezen dat het maar mogelijk is om 1 speaker aan te sturen. Momenteel geen support voor meerdere speakers. 

 

Voorlopig heb ik het opgelost via IFTTT commando's te maken per speaker. Nadeel is wel dat je de commando's in het Engels moet zeggen. 

 

 

 

Badge

Ja ik hoop het ook. Dure speakers en je kan ze nt ten volle gebruiken. 

IFTTT is momenteel de workaround.